Kuinka paljon olet valmis maksamaan kotimaisista marjoista?
Marjanpoimijat ovat nyt saaneet reilummat palkkausehdot - paljonko olet valmis maksamaan lisää kotimaisista marjoista ja missä kulkee raja jolla marjat jäävät kauppaan?
Kommentit (33)
Katsellaan sitten, kun niitä tulee myyntiin. Valinta on simppeli. Jos on liian kalliita, en osta.
Mansikoista lähes mitä vaan. Muista en mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin kun voi itse poimia harrastuksena.
etkö ymmärrä lukemaasi, tätä ei kysytty
Vierailija kirjoitti:
Katsellaan sitten, kun niitä tulee myyntiin. Valinta on simppeli. Jos on liian kalliita, en osta.
viime kesänä en ostanut, pikku loota liki viiskymppiä, ei ne niin hyviä ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etkö ymmärrä lukemaasi, tätä ei kysytty
Et ymmärtänyt sinäkään, että tuo vastaus on selvennettynä "0 euroa".
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin 7 e mansikoista litra.
Samoin, enkä ostaisi kun litran kesässä. Kerään lakat ja vadelmat itse. Parempia kun ne tehokasvatetut mansikan löttänät.
En kyllä viitsi ostaa. Jos joku tarjoaa, voin ottaa pari.
0 euroa kg.
Jos haluan, saan niitä ilmaiseksi metsästä.
Metsämarjoista vakiohinta on se 50€/ämpäri kotiintuotuna. Mansikasta alle 40€ laatikko, mutta tämä hinta vaatii yleensä että hakee suoraan marjatilalta.
Seuraavaksi marjanpoimijat tarvitsevat sopimusmetsiä, koska jokaisenoikeudella ei voi laittaa muiden kiinteistöille töihin ilman lupaa. Sama juttu kuin jos joku firma palkkaisi jokaisenoikeudella risujenkerääjiä muiden metsiin.
30€ 5kg laatikko olen ostanut, toissa kesänä, mikä on jo melko kallis mielestäni. Viime kesänä oli kaikki näkemäni tuon yli joten en ostanut.
Vierailija kirjoitti:
30€ 5kg laatikko olen ostanut, toissa kesänä, mikä on jo melko kallis mielestäni. Viime kesänä oli kaikki näkemäni tuon yli joten en ostanut.
Mansikoista siis
Olen erittäin tarkka laadusta, ostankin vain tutulta poimijalta.
Hyvälaatuinen mustikka 60 euroa (10 litran) sangosta.
Hyvälaatuinen hilla 200 euroa sangosta.
Hyvälaatuinen puolukka 30 euroa sangosta
(Jos saan samalta poimijalta niin karpaloita olen ostanut 15 euron litrahintaan.)
10e litra voin maksaa marjoista
Mansikka ei ole marja mielestäni, mutta metsämansikka on
Punaisia chilejä kuin syö niin tulee edullisemmaksi kaikki, chileistähän marjat ovat peruisin
En mitään. Poimin itse jos tarvin.
"Metsät ovat täynnä tekemätöntä työtä." En yhtään, koska työttömät voisivat poimia ne kuluttajille ilmaiseksi 9 euron kulukorvausta vastaan. Äänestän jatkossaki persuja tai kokkareita, jotta tämä saataisiin lakiin.
Vierailija kirjoitti:
20€/5kg laatikko toissa kesänä. 25€ viime kesänä.
Ei tarvitse maksaa kerään itse marjani.
The only fears we have to fear is these fears itself.