Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi matkustelet ulkomaille?

Vierailija
15.06.2025 |

Kotimaassakin riittää nähtävää. Esimerkiksi me käytiin viikko sitten Pelkosenniemellä katsomassa Andy Mccoyn patsasta. Ympäristö sekä lompakko kiittää ettei lähde minnekään kauas. 

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käly on italialainen ja hänen mielestä Suomi on maailman paras paikka ja varsinkin kesällä. 

Luuletko että kaikki muut 60 miljoonaa italialaista on samaa mieltä?

Vierailija
102/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tulee lähdettyä viileämpään paikkaan pois täältä helteestä

Mulla riittää, kun menen mökille. Täällä ei ollut viime kesänä hellettä, eikä ole nytkään. Koko viikonlopun olen kulkenut villapaidassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tulee lähdettyä viileämpään paikkaan pois täältä helteestä

Mulla riittää, kun menen mökille. Täällä ei ollut viime kesänä hellettä, eikä ole nytkään. Koko viikonlopun olen kulkenut villapaidassa. 

Asutko jossain Lapissa? Täällä taas on ollut lämpötila 20 ja yli koko viikonlopun, eli shortseissa ja t-paidassa menty.

Vierailija
104/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset haluaa nähdä leijonia niin mennään Serengetiin. Paremipi käydä livenä katsomassa luonnossa kuin eläintarhoissa. Mukavaa seurailla lasten aitoa iloa.

Vierailija
105/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun käly on italialainen ja hänen mielestä Suomi on maailman paras paikka ja varsinkin kesällä. 

Tuskin kaikki tietenkään.

Mun italiasta tänne muuttanut kollega on suomalaisempi kuin minä - rakastaa mörönpimeää ja sadetta, epäsosiaalisuutta ja kotona yksin himmailua villasukissa ja toppatakissa ympäri vuoden.

Miehensä (italialainen hänkin)puolestaan inhoaa mutta työ ja lasten elämä pitää heidät Suomessa

Ranskalainen ystäväni samoin, ei viihdy ollankaan mutta työ ja perhe on täällä. 

Näin myös useilla muilla ulkomaalaisilla tutuilla ja perheenjäsenillä, toiset tykkää toiset ei. Ihan kuin me kantasuomalaisetkin. 

Vierailija
106/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset haluaa nähdä leijonia niin mennään Serengetiin. Paremipi käydä livenä katsomassa luonnossa kuin eläintarhoissa. Mukavaa seurailla lasten aitoa iloa.

Käydään kanssa aina etelämantereella kun lapset haluaa nähdä puhdasta lunta, se on täällä suomessa aina niin likaista ja saastunutta

Vierailija
107/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana miehenä matkakohde on aina Thaimaa. Sitten kun en ole vapaa mies, on minulla vuosien suhde johonkin thaimaalaiseen naiseen, joka on se jonka luokse aina menen.

Simppeli maa, länkkärille on tarjolla naisseuraa missä tahansa, majoitus on edullista ja lennot. Vaatimaton elämäntapani mahdollistaa hyvin sen että asun seillä missä paikalliset asuu (siis alempi keskiluokka) ja syön samoissa paikoissa missä paikallisetkin. Meno paluu 800 euroa, majoitus 20 euroa/pv, eli näistä 1 400 euroa. Alkoholiin vähän ja muihin päihteisiin ei yhtään. Lomabudjetti yleensä luokassa 6 000 euroa/kk. Kulu jolla on naisen nimi on sitten vähintään sen 3k euroa. M51

Vierailija
108/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä italialaisista, enkä kaikista canarioista tai espanjalaisista, mutta ainakin omat sikäläiset sukulaiseni ja ystävät tykkäävät Suomen luonnosta olipa kesä tai talvi. Eri

Vierailija
109/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä matkustelu saa ihmisen enemmän arvostamaan omaa kotimaata. Se elämä siellä lämpimien maiden hiekkarannoilla ei todellakaan ole mitään paratiisia vaikka muutaman päivän se siltä voi tuntuakin. Matkustelu on ihan jees mutta kotimaahan on jokaisen matkan jälkeen entistä kivempi palata.

Joka kerta kun joudun palaan rantalomalta niin harmittaa. Asuin pari vuotta tropiikissa ja se oli elämäni parasta aikaa, oli aivan ihana herätä aamulla ja mennä lämpimään mereen uimaan ja illalla myöhään istua päivällisellä terassilla lämpimässä. Tavoitteena muuttaa pysyvästi pois Suomesta, koska kylmä sää ja pimeys masentaa.

Vierailija
110/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Andy McCoyn patsas mielestäsi mielenkiintoisempi kuin vaikkapa Grand Canyon, Machu Picchu tai Angkor Wat?

Vierailija
111/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana ja muut Suomen tunturit 🏕🥾🧭

Vierailija
112/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Suomen tuntureilla, mutta ei niihin tee mieli palata uudestaan ja uudestaan, kun maailmassa on niin paljon muutakin nähtävää. Miksi kokea sama asia monta kertaa, kun uusia seikkailuja riittää? Jos vuoristomaisemat viehättävät, voi yhtä hyvin suunnata vaikkapa Sveitsin Alpeille patikoimaan tai Coloradon vuoristoon. Matkailussa parasta on nimenomaan vaihtelu ja yhtenä kertana seikkailen Marokon kapeilla kujilla, toisena tutkin Islannin jääluolia ja seuraavalla upottaudun New Yorkin vilskeeseen. 

Vierailija
113/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Suomen tuntureilla, mutta ei niihin tee mieli palata uudestaan ja uudestaan, kun maailmassa on niin paljon muutakin nähtävää. Miksi kokea sama asia monta kertaa, kun uusia seikkailuja riittää? Jos vuoristomaisemat viehättävät, voi yhtä hyvin suunnata vaikkapa Sveitsin Alpeille patikoimaan tai Coloradon vuoristoon. Matkailussa parasta on nimenomaan vaihtelu ja yhtenä kertana seikkailen Marokon kapeilla kujilla, toisena tutkin Islannin jääluolia ja seuraavalla upottaudun New Yorkin vilskeeseen. 

Lappi ja pohjois pohjanmaa onkin niin pieni alue... Hetkessä nähty ja koettu 😄

Vierailija
114/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sie käyny kaikil Suomen tuntureil? 

Vierailija
115/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Andy McCoyn patsas mielestäsi mielenkiintoisempi kuin vaikkapa Grand Canyon, Machu Picchu tai Angkor Wat?

Aloituksen on pakko olla sarkasmia.

Vierailija
116/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sie käyny kaikil Suomen tuntureil? 

Ohiksena, ei kannata liikaa pysähtyä pohjoisessa Suomen tuntureille, kun Norjan puolella maisemat muuttuvat henkeäsalpaavan hienoiksi. Ylittäkää se raja ja menkää 'ulkomaille'!

Vierailija
117/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt Oulua pohjoisempana ja ei ole ikinä kiinnostanut pätkääkään lähteä johonkin Lappiin, täällä etelämpänäkin on ihan tarpeeksi kylmää.

Vuonna 2024 heinäkuussa Kilpisjärvellä 28revi siitä

Vierailija
118/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lappi ja pohjois pohjanmaa onkin niin pieni alue... Hetkessä nähty ja koettu 😄

No mikä siellä Pohjois-Pohjanmaalla sitten on niin mielenkiintoista, että se vie voiton vaikkapa roadtripistä Usan halki tai purjehdusreissusta Kreikan saaristossa?

Vierailija
119/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt Oulua pohjoisempana ja ei ole ikinä kiinnostanut pätkääkään lähteä johonkin Lappiin, täällä etelämpänäkin on ihan tarpeeksi kylmää.

Vuonna 2024 heinäkuussa Kilpisjärvellä 28revi siitä

Vuonna 75 heinäkuun alussa oli vielä jäät Kilpisjärvessä. Mäkärätkin oli meidän kanssa saunassa lämmittelemässä. 

Sen jälkeen en ole sinne lähtenyt

Vierailija
120/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen on pakko olla sarkasmia.

No niin ajattelin itsekin, mutta onhan näitä kahjoja, jotka väittää että YouTuben videoiden katselu ajaa saman asian kun matkailu paikan päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä