Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi matkustelet ulkomaille?

Vierailija
15.06.2025 |

Kotimaassakin riittää nähtävää. Esimerkiksi me käytiin viikko sitten Pelkosenniemellä katsomassa Andy Mccoyn patsasta. Ympäristö sekä lompakko kiittää ettei lähde minnekään kauas. 

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän muualle tehdyt reissut sulje pois kotimaassa matkailua. Itse asiassa luulen, että ne jotka reissaavat, matkustavat sekä Suomessa että muualla. Sitten on ne, jotka lomailevat kotona tai mökillä. Itse kuuluun reissaajiin. Mökkiä en halua. Vuokraan kyllä lähes joka kesä mökin viikoksi, mutta pidempää aikaa en halua olla paikallani lomalla.

Vierailija
62/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Pelkosenniemi on meiltä yhtä kaukana kuin eräät ulkomaat

Varsovaan ei ole pk-seudulta montaa kilometriä enempää

Varsova...voi luoja. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen matkustelin ulkomailla paljonkin, mutta nykyisin reissaan Suomessa plus pikku piipahdukset Ruotsin ja Norjan Lapissa. Suomen kesä on kaikkein ihanin. Asun noin puolet vuodesta Kanarialla ja käyn muutaman kerran mannermaa Espanjassa. 

Ehkä olen ainoa, mutta minä en oikeasti pidä Suomen kesää kovin ihanana. Täynnä hyttysiä, epävakaat säät, merivesi ei ole koskaan oikeasti lämmintä ja joskus on aika kylmääkin varsinkin iltaisin ja öisin, toisinaan jopa koko kesä. Suurin osa kesän aktiviteeteista on jotenkin viinakeskeisiä tapahtumia. Festarit, juhannus, häät jne. 

Makuasia, mutta kokeiles vaikkapa Espanjan kesää niin se paahde on ihan kamalaa. 

Vierailija
64/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat reissukuvat mitä somessa näkee on ikävä kyllä hieman tylsästi tehtyjä. Liian moni jakaa kuvat ilman että kirjoittaa niiden ohelle mitään kuulumisia tai muutakaan. Eli siis pelkät kuvat jotka tasoa puhelinräpsy/selfie.

Mitä ihmeen terveisiä niihin pitäisi kirjoittaa? Paljon parempi ettei ole mitään sepustuksia. 

Ei terveisiä tarvitsekaan, tollo. Vaan esimerkiksi jotain pientä nippelitietoa/faktaa/tarinankulkua jos kapuaa vaikka jonkun vuoren huipulle tai muutenkin liikkuu aktiivisesti jossain luontokohteissa. Harvalla vaan tuntuu olevan mitään tarinankertojan taitoja. Julkaisut siis ovat juuri että pistetään läjäpäin samankaltaisia puhelinräpsyjä tai selfieitä jostain kohteesta. En pidä itse lainkaan kiinnostavana tuollaisten katsomista. Toinen on toki sellainen oman kiiltokuvan jakaminen

Onko se nykyisin niin vaikeaa vastata keskustelupalstoilla ilman nimittelyjä? 

Sinulla on asenne muita kohtaan. Huonoja kuvaajia, huonoja tarinankertojia, eivät tee asioita oikein ja julkaisevat aina vääränlaisia kuvia. Ehkä sinä sitten olet jotenkin parempi tai vain kuvittelet niin, mutta sinunlaiset ihmiset tekevät Suomesta juuri aika tympeää maan. Etkä todennäköisesti edes ymmärrä sitä itse, vaan kuvittelet kertovasi totuuksia. Asioita voi nähdä vähän positiivisemmassakinmvalossa, mutta sellainen on usein sinunlaisille usein täysin mahdotonta käsittää. 

Jos tuttujesi tai ystäviesi julkaisut  eivät ole tarpeeksi laadukkaita sinulle, niin aina voit seurata jotain firmojen, jossa ammattilaiset tuottavat sen sisällön. Minusta on kiva tietää mitä muille kuuluu ja mitä tekevät, vaikkei kivat ammattilaistasoa olekaan ja tekstikin puuttuu. 

Vierailija
65/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ihan kiva asua mutta ei siellä ole turistille mitään. Mieluummin olen heinäkuussa Savonlinnassa ja helmikuussa Rovaniemellä. Ulkomailla käyn 2-3 kertaa vuodessa lomamatkalla. En noudata Iltiksen vinkkejä halvimmasta kaljasta, joten hintataso ei paljon Suomesta eroa. 

Vierailija
66/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen matkustelin ulkomailla paljonkin, mutta nykyisin reissaan Suomessa plus pikku piipahdukset Ruotsin ja Norjan Lapissa. Suomen kesä on kaikkein ihanin. Asun noin puolet vuodesta Kanarialla ja käyn muutaman kerran mannermaa Espanjassa. 

Ehkä olen ainoa, mutta minä en oikeasti pidä Suomen kesää kovin ihanana. Täynnä hyttysiä, epävakaat säät, merivesi ei ole koskaan oikeasti lämmintä ja joskus on aika kylmääkin varsinkin iltaisin ja öisin, toisinaan jopa koko kesä. Suurin osa kesän aktiviteeteista on jotenkin viinakeskeisiä tapahtumia. Festarit, juhannus, häät jne. 

Makuasia, mutta kokeiles vaikkapa Espanjan kesää niin se paahde on ihan kamalaa. 

Ei sinne paahteeseen ole pakko mennä. Vuorokaudessa on 24 tuntia ja niistä ei ole pakko käyttää sitä kaiikein kuuminta ajankohtaa  käyttää kiertämällä kaupungeissa nähtävyyksiä ulkona. Merivesi on lämmintä myös aamuisin ja iltaisin ja paikat ovat auki myöhään. 

Mikä ihme saastunut kuvittelemaan etten minä tiedä millainen ilmasto etelä Euroopassa ole kesäisin? Ei siellä mitään 45 astetta ole koko kesää. Nytkin monessa paikkaa on ihan miellyttävät 28 astetta.

Vierailija
67/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan enää matkustele. Ennen piti päästä kerran tai pari vuodessa, mutta nykyisin huomaan nauttivani Suomen luonnosta enemmän kuin ulkomaan matkakohteista.

Vierailija
68/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on ihan kiva asua mutta ei siellä ole turistille mitään. Mieluummin olen heinäkuussa Savonlinnassa ja helmikuussa Rovaniemellä. Ulkomailla käyn 2-3 kertaa vuodessa lomamatkalla. En noudata Iltiksen vinkkejä halvimmasta kaljasta, joten hintataso ei paljon Suomesta eroa. 

Itselleni taas Helsingissä on paljon kivoja paikkoja, joissa ei ehdi normaalisti koskaan käydä (vaikka täällä asunkin). Lomalla onneksi ehtii, ja saan ihan leikiten kivoja lomapäiviä aikaan pk-seudulla.

Vierailija
69/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyh, Suomessa ei ole Hgin lisäksi mitään käymisen arvoista paikkaa. Puistattavaa junttikulttuuria, ränsistyvää landea ja takapajuisia moukkia. 

Matkustan ulkomaille töiden vuoksi, huvikseen ja osan vuodesta myös asuakseni 2. kodissani.

n42

Pysy siellä. Suomessa sinua tarvita loisimaan.

Vierailija
70/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tein kiertomatkoja ja katsoin nähtävyyksiä, nykyään vaan menen rentoutumaan jonnekin lämpimään. Madeiralla on tullut nyt käytyä monta kertaa. Siellä tulee myös käveltyä luonnossa. 

Vierailija
71/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voidaan. Ajellaan myös asuntoautolla pitkin lappia, Norjaa jne.

Vierailija
72/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan enää matkustele. Ennen piti päästä kerran tai pari vuodessa, mutta nykyisin huomaan nauttivani Suomen luonnosta enemmän kuin ulkomaan matkakohteista.

Mikä siinä Suomen luonnossa on niin nautittavaa? Ihmettelen oikeasti tätä kuinka Suomen luonto kuvataan jotenkin niin ihmeellisenä verrattuna muiden maiden luontoon. Monissa maissa on vuoristoa, on patikkareittejä, on metsää, on koskematonta rantaa ja mahdollista tehdä pitkiä pyöräreittejä luonnossa. Mikä siitä hirvikärpästen keskellä käveleminen tekee niin ihmeellisen? Miksi se Suomen mustikkametsä on niin paljon parempi, kuin mustikoiden poimiminen Sveitsissä? 

Vierailija
73/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä erilaisia paikkoja ja erilaista menoa kuin Suomessa, vaihtelu virkistää. Usein matkustan puutarhojen takia. Madeiralla esimerkiksi on useita upeita puutarhoja.

Vierailija
74/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun tuntureiden keskellä, olen myös asunut mm. Kuusamossa, Oulussa ja pk-seudulla ja nähnyt tätä maata ristiin rastiin. Mulle lomaa on se, kun pääsen jonnekin lämpimään keskellä kaamosta tai kesän vesisateita pakoon. Tunturissa ja luonnossa ehdin olla viikonloppuisin ihan hyvin. Eli nautin päästessäni jonnekin, missä on takuuvarmasti lämmintä ja haaveissa on kakkoskoti jossain kaukana.

Vierailija
75/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni taas Helsingissä on paljon kivoja paikkoja, joissa ei ehdi normaalisti koskaan käydä (vaikka täällä asunkin). Lomalla onneksi ehtii, ja saan ihan leikiten kivoja lomapäiviä aikaan pk-seudulla.

Mä muutin pois stadista ja käyn nykyään turistina, ihan mielenkiintoista! Puoliso asui vuosikymmenen Saksassa ja nyt hänestä on hauska käydä turistina entisissä kotikaupungeissa, käydään sightseeingeillä ym. 

Vierailija
76/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne paahteeseen ole pakko mennä. Vuorokaudessa on

Kyllä se kuumuus on yölläkin. Ok jos siitä tykkää. Paikalliset ja luonto vaan kärsii yhä vaan pahenevasta kuumuudesta ja kuivuudesta. 

Vierailija
77/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä Suomen luonnossa on niin nautittavaa? Ihmettelen oikeasti tätä kuinka Suomen luonto kuvataan jotenkin niin ihmeellisenä verrattuna muiden maiden luontoon. Monissa maissa on vuoristoa, on patikkareittejä, on metsää, on koskematonta rantaa ja mahdollista tehdä pitkiä pyöräreittejä luonnossa. Mikä siitä hirvikärpästen keskellä käveleminen tekee niin ihmeellisen? Miksi se Suomen mustikkametsä on niin paljon parempi, kuin mustikoiden poimiminen Sveitsissä? 

Joo, tulee käytyä Alpeilla, kun vuoristomaisemat ovat vaan niin huikeita. Yleensä menen hissillä ylös, kävelen siellä ylhäällä ja sitten pikkuhiljaa alas. 

Vierailija
78/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamu-uinti, ulkohuussissa käynti, syreenien ja pihlajien tuoksu, linutujen laulu, katiskalla käynti, pikkukalat lokeille, aamukaffe ja pulla, kimalaisen pörinä, kuplavolkkari kämmenellä (koppa-koppa-koppakuoriainen) vain lintujen laulu, ei muuta. Mökkeilyä. 

Vierailija
79/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies asuu eri maassa.

Vierailija
80/147 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään aamu-uinti, ulkohuussissa käynti, syreenien ja pihlajien tuoksu, linutujen laulu, katiskalla käynti, pikkukalat lokeille, aamukaffe ja pulla, kimalaisen pörinä, kuplavolkkari kämmenellä (koppa-koppa-koppakuoriainen) vain lintujen laulu, ei muuta. Mökkeilyä. 

Minulla on tuo kaikki huussia lukuunottamatta Suomenkodissa pks, en tarvitse mökkiä. Ilma oli 15 ja vesi saman verran kun kävin uimassa aamulla. Onneksi olen tottunut avantouintiin joten siedän tämänkin

2. koti etelä-Euroopassa, kohta pääsee takaisin lämpimään!