Miksi jotkut PYSÄHTYVÄT kiihdytyskaistalle rampissa?
Siinä pitää painaa aina kaasu pohjaan niin kovaa kuin lähtee, jotta pääsee muun liikenteen sekaan!
Kommentit (165)
Jos ei mahdu sekaan, esim. ruuhka-aikana. Ei kaikki anna tietä. Kolari siitä tulee jos väkisin änkee liikenteen joukkoon. Joskus on vaan pakko pysähtyä.
Tuollaiselta pitäisi ottaa kortti pois! Tosi helppoa paikaltaan lähteä liikenteen sekaan kun autot menee 80-100km/h vauhtia!
Jos painaisin tallan pohjaan heti rampilta niin nopeus olisi reilu 200km/t siinä kohti kun motari alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mahdu sekaan, esim. ruuhka-aikana. Ei kaikki anna tietä. Kolari siitä tulee jos väkisin änkee liikenteen joukkoon. Joskus on vaan pakko pysähtyä.
Hmm. autossasi on luultavasti kaasupoljin ja peilit ja pääsikin saattaa kääntyä, niin laita heti vilkku vas. päälle ja kiihdytä nopeasti nopeutesi kehällä menevän liikenteen mukaiseksi ja "ota paikkasi" kehällä, toki vaatii ns. pelisilmää jonkin verran, mutta lyhyissä rampeissa pitää toimia nopeasti, tilaa kyllä tulee, kun osoitat olevasi tosissasi ja haluat liittyä porukkaan.
Pari kertaa ollut pakko pysähtyä, kun ollut lyhyt kiihdytyskaista ja autot ajaneet kuin possujunassa, ettei ole mahtunut väliin ilman osumaa.
Yleensä nasta lautaan ja sekaan, mutta turvallisuus ensin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mahdu sekaan, esim. ruuhka-aikana. Ei kaikki anna tietä. Kolari siitä tulee jos väkisin änkee liikenteen joukkoon. Joskus on vaan pakko pysähtyä.
kannattaa käyttää kaasupoljinta ja sopeuttaa nopeus mahd. pian kehällä kulkevien nopeuteen, niin ei ongelmia, mutta jos alat "himmailemaan" ja ihmettelemään, niin saatat joutua pussiin, joten reippaasti menoksi ja vilkku ajoissa päälle, näin olen itse aina saanut tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku onnettoman lyhyt ramppi ruuhka-aikana niin mieluummin pysähdyn kun ajan kaidetta päin tai jonkun kylkeen.
Joissakin paikoissa kiihdytyskaistat on tosi lyhyitä. Auton kiihtyvyyden pitäisi olla melkeinpä formula 1:en luokkaa jotta muun liikenteen sekaan pääsee turvallisesti.
Motarille liittyminen on taitolaji, jota kaikki eivät osaa.
Vierailija kirjoitti:
Motarille liittyminen on taitolaji, jota kaikki eivät osaa.
Ei motarit ole mikään ongelma vaan ruuhka-aikoina esim PK-seudun väylät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku onnettoman lyhyt ramppi ruuhka-aikana niin mieluummin pysähdyn kun ajan kaidetta päin tai jonkun kylkeen.
Joissakin paikoissa kiihdytyskaistat on tosi lyhyitä. Auton kiihtyvyyden pitäisi olla melkeinpä formula 1:en luokkaa jotta muun liikenteen sekaan pääsee turvallisesti.
Mulla on 184 heppainen hybridi corolla ja ei mitään ongelmaa kiihdyttää edes noilta lyhyiltä rampeilta,joten ei siihen mitään tehokasta autoa tarvii.
Muutama vuosikymmen sitten joku kusipää sai sellaisen idean, että liikenneturvallisuus paranee, kun valtaväylien ramppeihin tehdään liittymiskaistaan alkuun tiukka 90 mutka ajonopeuksien hillitsemiseksi. Ei näitä ole enää aikoihin rakennettu, mutta jo tehdyistä "parannuksista" kärsitään pitkään. Raskaalla kalustolla näissä lienee vielä kertaluokkaa hauskempaa....
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku onnettoman lyhyt ramppi ruuhka-aikana niin mieluummin pysähdyn kun ajan kaidetta päin tai jonkun kylkeen.
Odotat siinä rampin päässä tunnin vai kaksi?
Joskus joutunut pysähtymään tuolla tavoin, kun ei kerta kaikkiaan yksikään autoista antanut tilaa vaan olisi joutunut peltiä kolistelemaan.
Kyllähän se tottumattomalle on hankala paikka, kun logiikka on se, että helpoimmin pääsee liittymään kun ajaa lujempaa ja tarvittaessa hiljentää muun liikenteen joukkoon. Kaikki muut tiet ja liittymiset toimii niin, että jos ei ole tilaa niin pysähdytään odottamaan.
Helpointa pyrkiä kuorkin tai bussin peesiin kun sen takana on usein tilaa koska kaikki sen takana ajavat pyrkivät ohittamaan sen ja siirtyvät vasemmalle kaistalle.Aina joskus on näitä jotka pyrkivät estämään tilan löytymisen, viimeksi joku idiootti lähti kiihdyttämään etten ehtisi hänen edelleen.
Siksi että Suomessa myönnetään ajokortti ihmisille joilla ei ole minkäänlaisia edellytyksiä kuljettaa moottoriajoneuvoa muun liikenteen joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku onnettoman lyhyt ramppi ruuhka-aikana niin mieluummin pysähdyn kun ajan kaidetta päin tai jonkun kylkeen.
Jos vaikka vähän hölläät sitä kaasua ja sijoitut sen vieressä ajavan taakse? Ikinä ymmärtänyt, miten se PYSÄYTTÄMINEN helpottaa sitä ryhmittymistä?
Vierailija kirjoitti:
Siksi että Suomessa myönnetään ajokortti ihmisille joilla ei ole minkäänlaisia edellytyksiä kuljettaa moottoriajoneuvoa muun liikenteen joukossa.
Takana ajavia pitää lain mukaan varoittaa tällaisesta kuljettajasta.
Jos edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen ovat merkittävästi heikentyneet pitää takaluukussa olla teksti "Kia" ja silloin kun ne puuttuvat kokonaan "Octavia".
Jos on joku onnettoman lyhyt ramppi ruuhka-aikana niin mieluummin pysähdyn kun ajan kaidetta päin tai jonkun kylkeen.