Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut PYSÄHTYVÄT kiihdytyskaistalle rampissa?

Vierailija
15.06.2025 |

Siinä pitää painaa aina kaasu pohjaan niin kovaa kuin lähtee, jotta pääsee muun liikenteen sekaan!

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kiilaavat ja tulevat sisään kiihdytyskaistalta ?

No mihinkäs niiden pitäis mennä? Jotain toista tietä kun sun corollan romus ei liiku tarpeeksi nopeasti kehätiellä? 

Miksi suomessa ei anneta tilaa jos joku liittyy tielle? Ainiin se on se itsekkyys, takapuskurissa roikutaan kiinni ja vingutaan alinopeudesta jos erehtyy ajamaan nopeusrajoitusten mukaan. 

Täällä pitäisi tehdä hidastetöyssyt ihan jokaiseen risteykseen ja liikennettä pitäisi valvoa entistä enemmän koska tuolla liikenteessä on ihan valtavasti tolloja kuskeja, ehkä 10% ihmisistä osaa ajaa ja osaa liikennesäännöt. 

-eri

Vierailija
42/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihdytyskaistalta tulijalla ei ole etuajo-oikeutta muihin nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat niin s-tan idareita. Pitäs ottaa tollasilta kortti pois välittömästi ja takavarikoida auto valtiolle.

Vierailija
44/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus joutunut pysähtymään tuolla tavoin, kun ei kerta kaikkiaan yksikään autoista antanut tilaa vaan olisi joutunut peltiä kolistelemaan.

Minä olen ajanut yli 30 vuotta päivittäin pahimpaan ruuhka-aikaan pk-seudun kehien ja länsiväylän jne rampeista enkä ole joutunut kertaakaan lyömään liinoja kiinni kiihdytyskaistalla. Autoissa on ollut tehoa 75hv ja 195hv välillä eikä tuolla ole mitään vaikutusta asiaan ellei nyt suorastaan 28hv rättärillä yritä neljän ruuhkan sekaan.

En itse asiassa tajua miten tuollainen tilanne voisi edes tulla eteen kenellekään jolla ylipäätään on ajokortti eikä ole vielä niin dementoitunut että oman järjen kun pitäisi jo sanoa että se pitää mennä luovuttamaan (bussilla) poliisiasemalle oman ja muiden turvallisuuden takia.

Hesoissa annetaan tilaa, jos sulla on vilkku päällä ja vaihdat kaistaa. Täällä Hämeessä alkaa aivan saatanalliset kilpa-ajot, jos joku yrittää vaihtaa ruuhkassa kaistaa, ja kukaan ei päästä sua minnekään.

Vierailija
45/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entisellä työmatkalla oli se ramppi, missä tapahtui joskus se lööpeissäkin ollut kuolonkolari, missä uhrit haettiin motarilta helikopterilla. Jotenkin aina siinä kohtaa muistui mieleen, kuinka vaarallisia rampit on. Rampin viereinen motari  on alamäessä, ja siellä tullaan monesti nopeusrajoituksia huomattavasti lujempaa.

Niin no eiköhän lähes jokainen isompi kolari johdu ylinopeudesta, liian pienestä turvavälistä ja siitä että auto ei pysy omalla kaistalla. 

46/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus joutunut pysähtymään tuolla tavoin, kun ei kerta kaikkiaan yksikään autoista antanut tilaa vaan olisi joutunut peltiä kolistelemaan.

Minä olen ajanut yli 30 vuotta päivittäin pahimpaan ruuhka-aikaan pk-seudun kehien ja länsiväylän jne rampeista enkä ole joutunut kertaakaan lyömään liinoja kiinni kiihdytyskaistalla. Autoissa on ollut tehoa 75hv ja 195hv välillä eikä tuolla ole mitään vaikutusta asiaan ellei nyt suorastaan 28hv rättärillä yritä neljän ruuhkan sekaan.

En itse asiassa tajua miten tuollainen tilanne voisi edes tulla eteen kenellekään jolla ylipäätään on ajokortti eikä ole vielä niin dementoitunut että oman järjen kun pitäisi jo sanoa että se pitää mennä luovuttamaan (bussilla) poliisiasemalle oman ja muiden turvallisuuden takia.

Hyvin lyhyt ramppi ja tiellä johon liitytään peräkkäin kaksi pitkää ulkomaista rekkaa ajamassa "junana". Vaihtoehtoina törmäys rekan kylkeen, törmäys kiihdytyskaistan päässä kaiteeseen tai pysähtyminen/hidastus käytännössä pysähdyksiin. 

M59+

Vierailija
47/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesoissa annetaan tilaa, jos sulla

BUAHAHAHAHAHAHAHHAHAHaaaahhhHAaahaha.. (korinaa)..*TÖMPS* ...(kaatuvan tuolin kolinaa)..

Vierailija
48/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiselta pitäisi ottaa kortti pois! Tosi helppoa paikaltaan lähteä liikenteen sekaan kun autot menee 80-100km/h vauhtia! 

Sattuuhan niitä kolareita kun ei pidetä turvaväliä ja joku törmää väliin johon ei mahdu. Siitä kolmion takaa vaan EI SAA TULLA jos tilaa ei ole.

49/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä III nähty myös nopeusvalvontakamera kiihdytyskaistan loppupäässä, jolloin ylinopeutta ei voi edes hetkellisesti ajaa.

M59+

Vierailija
50/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää riittävät turvavälit niin siihen väliin pystyy liittymään rampilta. Nyt kun autoilijat pitää liian pientä turvaväliä niin ei siihen väliin pääse liittymään. 

Vierailija
51/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rampilla kannattaa jättää reilusti väliä edellä ajavaan eikä ajaa tappituntumalla. Silloin jää enemmän pelivaraa.

Vierailija
52/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mahdu sekaan, esim. ruuhka-aikana. Ei kaikki anna tietä. Kolari siitä tulee jos väkisin änkee liikenteen joukkoon. Joskus on vaan pakko pysähtyä.

Mikä tekosyy heillä on, jotka ajavat motarille 60km/h vauhdilla sen yhden ainoan auton eteen, joka sattuu sillä hetkellä ajamaan rampin kohdalla motarilla. Takana olisi tilaa vaikka kuinka, mutta eteen pitää ängetä ja pakottaa väistämään vasemmalle kaistalle. 

Vierailija
53/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rampilla kannattaa jättää reilusti väliä edellä ajavaan eikä ajaa tappituntumalla. Silloin jää enemmän pelivaraa.

Ihan kaikkialla kannattaa jättää reilusti väliä edellä ajavaan eikä ajaa takapuskurissa kiinni koska silloin jää enemmän pelivaraa eikä tarvi pelätä jos se edellä ajava auto joutuu jarruttamaan voimakkaasti. Liian pienet turvavälit aiheuttaa letkan haitariliikkeen kun jos yksi auto siinä jarruttaa niin kaikki muut autot joutuvat jarruttamaan myös.

Oma tuulilasi myös säästyy naarmuilta kun pitää riittävää turvaväliä ja polttoaineen kulutus laskee kun turvaväli on riittävä. 

Vierailija
54/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kiilaavat ja tulevat sisään kiihdytyskaistalta ?

No mihinkäs niiden pitäis mennä? Jotain toista tietä kun sun corollan romus ei liiku tarpeeksi nopeasti kehätiellä? 

Noudattaa liikennesääntöjä ja väistää. Joskus tarkoittaa pysähtymistä. Useimmiten hiljentämistä. Muut joutuu tekee vaarallisia jarrutuksia sun takiasi. Veikkaisin että suurin osa moottoritie ketjukolareita on näitä kun idiootit tulee sivusta  jonoon missä ääliöillä ei ole turvaväliä. 

Vierailija
55/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mahdu sekaan, esim. ruuhka-aikana. Ei kaikki anna tietä. Kolari siitä tulee jos väkisin änkee liikenteen joukkoon. Joskus on vaan pakko pysähtyä.

Ei motarilla ajavien kuulu antaa tietä. Se on laitonta, ja poliisi sakottaa, jos sattuu paikalle. Sen liittymästä tulijan pitää katsoa valmiiksi väli, johon aikoo tulla ja sitten painaa laatta lattiaan, jotta oma nopeus riittää muun liikenteen nopeuteen. Siinäkin vaiheessa jää vielä hyvin aikaa jopa valita väli, johon on tulossa. Silti näitä rystyset valkoisina muun liikenteen sekaan yhtäkkiä änkijöitä näkee lähes päivittäin. Ihan tiedoksi, pysähtyä ei tarvitse ikinä, jos toimit edellä kuvatulla tavalla. Terveisin naiskuski 63v.

Vierailija
56/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää riittävät turvavälit niin siihen väliin pystyy liittymään rampilta. Nyt kun autoilijat pitää liian pientä turvaväliä niin ei siihen väliin pääse liittymään. 

Mä yritän pitää mutta aina joku tulee ohi ja tunkee siihen että joudun hidastaa ja sama toistuu. Luulevat että olen se hidaskuski kun edessä on 4 sekunnin väli. Siihen sitten jäävät ja seuraava taas tunkemassa siihen hidastamalla saatuun väliin. Vi T ut aa-aaa!

Vierailija
57/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei motarilla ajavien kuulu antaa tietä. Se on laitonta, ja poliisi sakottaa, jos sattuu paikalle. Sen liittymästä tulijan pitää katsoa valmiiksi väli, johon aikoo tulla ja sitten painaa laatta lattiaan, jotta oma nopeus riittää muun liikenteen nopeuteen. Siinäkin vaiheessa jää vielä hyvin aikaa jopa valita väli, johon on tulossa. Silti näitä rystyset valkoisina muun liikenteen sekaan yhtäkkiä änkijöitä näkee lähes päivittäin. Ihan tiedoksi, pysähtyä ei tarvitse ikinä, jos toimit edellä kuvatulla tavalla. Terveisin naiskuski 63v.

Olipas surkea neuvo ja tuo rikkoo lakia. Ei siellä saa ajaa ylinopeutta, ei edes ohittaessa saa ajaa ylinopeutta vaan se on lainvastaista. Suurin ongelma tässä asiassa on liian pienet turvavälit, motarilla porukka ei tajua pitää riittävää turvaväliä. 

T: autokouluope

Vierailija
58/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen outous minkä olen havainnut on se, että jostakin syystä jotkut ajattelevat, että ramppi pitää ajaa ihan tappiin ennen kuin voi liittyä moottoritielle. Silloinkin kun muuta liikennettä ei juuri edes ole, niin siinä sitä rampilla körötellään vaikka olisi voinut jo liittyä mukaan monta kertaa. Siinäpä sitten arvailet että tuleeko tuo vai ei ja tuleeko kylkeen vai ei. Sitten laiteaan viimein vilkku päälle ja hurautetaan mukaan vain sen takia että ramppi ei jatku. Tosi ärsyttävä tyyli. 

Vierailija
59/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tilan antaminen tässä tarkoittaa oman nopeuden pudottamista, ja erityisesti se koskee niitä, jotka eivät jätä riittävää väliä edellä ajavaan. Sen pitää olla pidempi kuin normaali turvaväli, koska pitäähän sitä väliä jäädä myös liittyjän ja muun liikenteen väliin. Toki tällaista on suomalaisilla moottoriteillä mahdotonta ylläpitää, koska t olloja lappaa väliin kuin väliin. Mutta siksi sitä usein joutuukin vähän nostamaan jalkaa kaasulta, kun näkee jonkun tarvitsevan tilaa. 

Vierailija
60/165 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän pitää mutta aina joku tulee ohi ja tunkee siihen että joudun hidastaa ja sama toistuu. Luulevat että olen se hidaskuski kun edessä on 4 sekunnin väli. Siihen sitten jäävät ja seuraava taas tunkemassa siihen hidastamalla saatuun väliin. Vi T ut aa-aaa!

Niin tää kyllä vituttaa, ja olen todennut että ihmiset ovat tolloja liikenteessä. Mikä turvavälien ja nopeusrajoituksien noudattamissa on niin vaikeaa? Mä ajan ite aina mittarin mukaa sitä suurinta sallittua nopeutta ja todella usein autoni takapuskurissa on kiinni joku auto. Kerran pesin ikkunaa pissapojalla niin takana oleva autoilija raivostui siitä ja tuli rinnalle heristelemään nyrkkiä töötin kera, mä mietin että miten tuollaisella hullulla voi olla ajokortti. No mutta ihan tuolla liikenteessä sen huomaa että ihmiset ovat tyhmentyneet. 

Poliisien pitäisi valvoa liikennettä valtavan paljon enemmän ja minimi sakko pitäisi olla 1000e.