Kuinka usein pitää jaksaa olla miehen perheen kanssa?
Mun miehen perhe asuu samalla paikkakunnalla kuin me, ja he haluaisivat tavata melkein viikoittain. Mä en aina jaksa olla mukana, varsinkin jos viikonloppu on muutenkin kiireinen. Samaan aikaan kun mä käyn omien vanhempieni luona pari sataa kilometriä päässä, mies ei aina viitsi lähteä mukaan.
Hänen mielestään se ei ole sama asia, koska mun perheen luona ollaan yleensä koko viikonloppu, kun taas hänen vanhemmillaan vaan pari-kolme tuntia. Mutta musta kyse ei ole ajasta, vaan siitä, että en vaan jaksa. Esimerkkinä se, että olemme nähneet heitä tässä kuussa joka viikonloppu, ja joskus viikollakin.
Onko muilla ollut samanlaisia tilanteita?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista, on kiva saada uutta perspektiiviä tähän asiaan. Sanoisin myös, että ei tietenkään kenenkään pidä tehdä mitään vastentahtoisesti, ja jäänkin joskus kotiin, kun mies menee vanhempiensa luokse. Sitten saan kuitenkin seuraavalla kerralla kuulla, miten mukavaa olisi ollut, jos olisin ollut mukana. Minusta se on rasittavaa, mutta miehen mielestä minun pitäisi olla iloinen siitä, että hänen vanhempansa tykkäävät minusta.
AP
He viestivät sinulle, että olet tervetullut. Silti sun ei varmasti oleteta olevan aina mukana.
Tai sitten petaavat miniästä tulevaa kodinhoitajaa. Koska pojallehan ei hoivahommat kuulu.
Oi mikä pahanilmanlintu, joka aina ajattelee vain pahaa. Karma antaa onneksi
Miniäähän mulle ei tule, ja todellakin toivon että hoitolaitokseen pääsen. Onhan näitä sukuja ja perheitä joissa oletetaan että ainoastaan suvun naisoletetut käyvät vanhuksilla siivoamassa ja hoivaamassa.
Ap on epäsosiaalinen, kuten valtaosa palstamammoista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista, on kiva saada uutta perspektiiviä tähän asiaan. Sanoisin myös, että ei tietenkään kenenkään pidä tehdä mitään vastentahtoisesti, ja jäänkin joskus kotiin, kun mies menee vanhempiensa luokse. Sitten saan kuitenkin seuraavalla kerralla kuulla, miten mukavaa olisi ollut, jos olisin ollut mukana. Minusta se on rasittavaa, mutta miehen mielestä minun pitäisi olla iloinen siitä, että hänen vanhempansa tykkäävät minusta.
AP
Minusta tuo kuulostaa enemmän small talkilta kuin siltä, että siinä syytettäisiin sinua poissaolosta. Voit ihan hyvin jättäytyä ainakin välillä pois noilta vierailuilta. Väsymys on ihan pätevä syy. Mies voi kertoa sinulta terveisiä mennessään.
Vierailija kirjoitti:
En ole AP mutta oman ukkoni perhe on ihan suoraan sanoen aika tylsää ja vaivaannuttavaa porukkaa, eivät ymmärrä olla lässyttämästä asioista jotka eivät heille kuulu. Eivät ole millään tavalla oma perheeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Minusta tuo kuulostaa enemmän small talkilta kuin siltä, että siinä syytettäisiin sinua poissaolosta. Voit ihan hyvin jättäytyä ainakin välillä pois noilta vierailuilta. Väsymys on ihan pätevä syy. Mies voi kertoa sinulta terveisiä mennessään.
smalltalk on niin turhaa lässytystä että oksat pois, kysytään kaikkea mutta vastaukset ei oikeasti kiinnosta. ärsyttävää
Kauhealta kuulostaa. Meille ei kukaan enää kävele avaimilla ilmoittamatta sisälle, enkä enää suostu ikinä elämään omituisessa symbioosissa miehen vanhempien kanssa ja oloni on siksi erittäin helpottunut.
Mieti, miten mukavaa olisi, jos mies ei missään nimessä haluaisi sinua mukaan vanhemmilleen. Ja aina sieltä palattuaan sanoisi, että oli kiva rauhassa rupatella mukavien ihmisten kanssa.
Ap kateellinen miehelle jonka perhe asuu lähellä miestä. Muuta vanhempies luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP mutta oman ukkoni perhe on ihan suoraan sanoen aika tylsää ja vaivaannuttavaa porukkaa, eivät ymmärrä olla lässyttämästä asioista jotka eivät heille kuulu. Eivät ole millään tavalla oma perheeni.
Ovat varmaan vaivautuneita, tylsistyneitä kun käyt niillä.
Ap on introvertti joka ei uskalla olla ihmisten kanssa. Ikävää että väärä kasvatus tekee tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa vihamielinen.
Ap kuulostaa että on saanut narsistin kasvatuksen, siinä kasvaa tunnekylmäksi joka ei voi muita sietää.
Varmaan tuo on myös dynamiikkakysymys. Meidän parisuhteessa ei puolin eikä toisin koskaan suostutella mihinkään. Aikuinen ihminen osaa itse päättää missä on mukana ja missä ei.
Oma mieheni tapaa ystäviäni, vanhempiani ja muita sukulaisiani lähinnä sattumalta tai vilaukselta, asutaan kaikki samalla pienellä paikkakunnalla. Ei oikeastaan koskaan lähde kyläreissuille mukaan, liikun lasten kanssa yleensä itsekseni. Hän ei jaksa ja väsyy helposti, palautuminen vie kauan. Introvertti.
Miehen vanhemmatkaan ei tykkää apsta tavallisesti vaistoavat miniän ajatukset ja miniä saa samanlaista vastakaikua takaisin niin se menee. Ap kannattaa katsoa sinne omaan peiliin edes joskus et ole niin hyvä kun luulet tyhjässä päässä.
Eikö ap ole päivällä töissä kun ehtii tänne valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauhealta kuulostaa. Meille ei kukaan enää kävele avaimilla ilmoittamatta sisälle, enkä enää suostu ikinä elämään omituisessa symbioosissa miehen vanhempien kanssa ja oloni on siksi erittäin helpottunut.
Mitä sitten pitäis tehdä tyhjäpään ja ilkeämielisen seurassa, tuijottaa hiljaa ja purskahdella nauruun niin kun sinä teet tai leikisti lukea puhelinta ja kuunnella salaa mitä muut huoneessa puhuu hah hah.
Onko Aplle tulossa sukujuhlat kun noin ahdistaa.
Erikoisia tulkintoja joillain ihmisillä tilanteesta, josta on kirjoitettu pieni pätkä Jokainen voi itse päättää paljonko on tekemisissä. Kohteliasta on ainakin silloin tällöin käydä, puolin ja toisin. Myös sen miehen ap:n vanhemmilla. Ja jos nyt ei halua sanoa, etten jaksa tulla, voi kai siihen jonkun verukkeen keksiä, Maija tulee käymään tms
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Minusta on kivaa nähdä miehen perhettä. Omia lapsia ei ole, se ehkä vaikuttaa asiaan. Meille tulee miehen aikuiset lapset omilla avaimillaan sisään milloin haluavat. Olen tottunut asiaan ja minusta se on ihan kivaa.
Huh, ei olis mulle todellakaan ookoo että tullaan omilla avaimilla sisään, siis muut kuin asukkaat.
No ei yleisesti, mutta kyllä meilläkin aikuiset lapset saa tulla. Se on ainoa poikkeus.
Oi mikä pahanilmanlintu, joka aina ajattelee vain pahaa. Karma antaa onneksi takaisin tuollaisille, oma miniäsi tulee aikanaan kertomaan kuinka ikävä ihminen olet, odottaa vain että saa tunkea sinut hoitolaitokseen
#karma