Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pitää jaksaa olla miehen perheen kanssa?

Vierailija
15.06.2025 |

Mun miehen perhe asuu samalla paikkakunnalla kuin me, ja he haluaisivat tavata melkein viikoittain. Mä en aina jaksa olla mukana, varsinkin jos viikonloppu on muutenkin kiireinen. Samaan aikaan kun mä käyn omien vanhempieni luona pari sataa kilometriä päässä, mies ei aina viitsi lähteä mukaan. 

Hänen mielestään se ei ole sama asia, koska mun perheen luona ollaan yleensä koko viikonloppu, kun taas hänen vanhemmillaan vaan pari-kolme tuntia. Mutta musta kyse ei ole ajasta, vaan siitä, että en vaan jaksa. Esimerkkinä se, että olemme nähneet heitä tässä kuussa joka viikonloppu, ja joskus viikollakin.

Onko muilla ollut samanlaisia tilanteita?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja miehesi olette perhe. Nuo kaikki muut on sukulaisia.

eikä sinun tarvitse olla miehen suvun kanssa tai toisinpäin. Eikä edes omiesi jos et haluaz

Tykkään siis miehen perheestä/suvusta, ovat ihan mukavia ihmisiä. En vain tajua sitä, että miksi minun pitäisi mennä aina miehen mukaan heidän luokseen.

AP

Ei pidäkään, ota oma elämäsi omaan haltuusi - sinähän olet aikuinen etkä mikään miehesi lapsi. Haloo. 

Olet ihan oikeass. Olen muutenkin kamala miellyttäjätyyppi. 

AP

Vierailija
22/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene aina mukaan. Vietä aikaa ystäviesi kanssa, tai tee jotain itsellesi mieluista. Ei kai sinun ja puolisosi tarvitse aina olla samassa paikassa yhtä aikaa? 

Mies käy äitinsä luona usein ilman, että minä olen mukana. Meillä tosin anoppi on jo niin iäkäs, että kaipaa apuja milloin mihinkin, ja ne reissut mies hoitaa aina yksin.

Siitä iso kiitos anopille, että hän ei ole koskaan tupannut meille ilman kutsua, vaikka asuukin lähellä. Hän on ihana ihminen, mutta suurina määrinä aika raskas tapaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista, on kiva saada uutta perspektiiviä tähän asiaan. Sanoisin myös, että ei tietenkään kenenkään pidä tehdä mitään vastentahtoisesti, ja jäänkin joskus kotiin, kun mies menee vanhempiensa luokse. Sitten saan kuitenkin seuraavalla kerralla kuulla, miten mukavaa olisi ollut, jos olisin ollut mukana. Minusta se on rasittavaa, mutta miehen mielestä minun pitäisi olla iloinen siitä, että hänen vanhempansa tykkäävät minusta.

AP

He viestivät sinulle, että olet tervetullut. Silti sun ei varmasti oleteta olevan aina mukana.

Vierailija
24/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista, on kiva saada uutta perspektiiviä tähän asiaan. Sanoisin myös, että ei tietenkään kenenkään pidä tehdä mitään vastentahtoisesti, ja jäänkin joskus kotiin, kun mies menee vanhempiensa luokse. Sitten saan kuitenkin seuraavalla kerralla kuulla, miten mukavaa olisi ollut, jos olisin ollut mukana. Minusta se on rasittavaa, mutta miehen mielestä minun pitäisi olla iloinen siitä, että hänen vanhempansa tykkäävät minusta.

AP

He viestivät sinulle, että olet tervetullut. Silti sun ei varmasti oleteta olevan aina mukana.

Yritän ajatella asiaa tältä kannalta, kiitoksia. Ja kyllä, olen liian mielyttämisenhaluinen.

AP

Vierailija
25/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tai sitten petaavat miniästä tulevaa kodinhoitajaa. Koska pojallehan ei hoivahommat kuulu. 

Vierailija
26/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tai sitten petaavat miniästä tulevaa kodinhoitajaa. Koska pojallehan ei hoivahommat kuulu. 

En tiedä tuosta. Ei minua ole laitettu ikinä tekemään mitään kotitöitä siellä. Miehen perhe on siis todella mukavaa väkeä. En vain jaksa nähdä heitä joka viikko. 

AP

Vierailija
27/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

No vähän ahdistavalta kuulostaa, jos yhden viikon jättää välistä ja seuraavalla kerralla sitä taivastellaan.

Vierailija
28/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina pidä miellyttää muita.

Vierailija
29/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voi tehdä omia askareita sillä aikaa kun miehes käy moikkaamassa vanhempiaan.

Tästä tuli mieleen hauska juttu exän vanhemmista. Kun mies sanoi heillä kyläillessään että minä jäin pesemään saunaa ja ajamaan nurmikkoa niin he ihmettelivät että just TÄNÄÄNKÖ ne piti tehdä, kun en päässyt mukaan heidän luokseen🙄😂

Ei tule millään heille mieleen että viikossa on aika vähän tunteja ja jos ylihuomenna tulee saunavieraat ja huomenna sataa vettä koko päivän niin ne hommat nyt vain täytyy hoitaa JUURI silloin!

Eläkeläiset pystyvät tekemään asiat silloin kun huvittaa, muilla on työt ja perheet ja ne APPIVANHEMPIEN tapaamiset esteenä 😉

Vierailija
30/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä voi tehdä omia askareita sillä aikaa kun miehes käy moikkaamassa vanhempiaan.

Tästä tuli mieleen hauska juttu exän vanhemmista. Kun mies sanoi heillä kyläillessään että minä jäin pesemään saunaa ja ajamaan nurmikkoa niin he ihmettelivät että just TÄNÄÄNKÖ ne piti tehdä, kun en päässyt mukaan heidän luokseen🙄😂

Ei tule millään heille mieleen että viikossa on aika vähän tunteja ja jos ylihuomenna tulee saunavieraat ja huomenna sataa vettä koko päivän niin ne hommat nyt vain täytyy hoitaa JUURI silloin!

Eläkeläiset pystyvät tekemään asiat silloin kun huvittaa, muilla on työt ja perheet ja ne APPIVANHEMPIEN tapaamiset esteenä 😉

Voi ei, tuo on niin turhauttavaa. Aloitin tämän itse asiassa siksi, että mies oli eilen menossa vanhemmilleen, ja halusin itse käydä ostamassa tarvikkeita kakkuun, jonka lupasin tehdä ystävän synttäreille jotka on ensi viikolla. Mies meni kyllä lopulta yksin, mutta yritti ensin suostutella minua mukaan koska siellä "menee vain pari tuntia".

AP

Vierailija
31/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheen paljon te roikutte vanhemmissanne. Hoituisko kuulumisten vaihto puhelimitse toisinaan?

Samaa ajattelin. Vai ovatko vanhemmat jo niin vanhoja että tarvitsevat jatkuvasti apua aikuisilta lapsiltaan? Luulisi että kuusikymppiset pärjäävät vielä. Tapaan itse poikaani ja miniääni korkeintaan kerran viikossa, silloinkin kahvilassa.

Vierailija
32/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, mutta naisen perheen kanssa miehen pitää olla aina kuin vaimo haluaa.

Vierailija
33/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheen paljon te roikutte vanhemmissanne. Hoituisko kuulumisten vaihto puhelimitse toisinaan?

Samaa ajattelin. Vai ovatko vanhemmat jo niin vanhoja että tarvitsevat jatkuvasti apua aikuisilta lapsiltaan? Luulisi että kuusikymppiset pärjäävät vielä. Tapaan itse poikaani ja miniääni korkeintaan kerran viikossa, silloinkin kahvilassa.

Meidän kummankin vanhemmat ovat kuusikymppisiä. Eivät siis tarvitse juurikaan apua. Minä käyn omien vanhempieni luona noin kerran kuussa, joskus harvemmin. Mies taas oikeastaan viikottain, ja ei siis tee siellä mitään ihmeellistä. Syövät yhdessä ja juovat kahvit. 

AP

Vierailija
34/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, tuo on niin turhauttavaa. Aloitin tämän itse asiassa siksi, että mies oli eilen menossa vanhemmilleen, ja halusin itse käydä

Sun mies on outo. Ihme lypsäjä.

Vierailija
35/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin äiti kuvitteli, että hänen lapsuudenperheensä tulee läheisemmäksi meille, mutta unohti, että anoppi laittoi lastenlapset eri asemaan eikä äiti ollut ollut suosikkilapsi alkuunkaan. Eivätkä myöhemmät mielistelyt siihen auttaneet. Isän puoleiset isovanhemmat taas ottivat aina hoitoon, kun pyydettiin. Tämä oli äidille kova paikka.

Vierailija
36/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan otat mitään paineita. Meilläkin mies käy usein vanhemmiltaan, en tosiaankaan mene aina mukaan. Ja jos joka viikko kulutat siellä 3h tahtomattasi, niin se olisi jo käytännössä 1 työpäivää kuussa. Miehesi voi mennä jos haluaa, mutta sinä saat tehdä ihan vapaasti omia juttujasi.

Vierailija
37/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin äiti kuvitteli, että hänen lapsuudenperheensä tulee läheisemmäksi meille, mutta unohti, että anoppi laittoi lastenlapset eri asemaan eikä äiti ollut ollut suosikkilapsi alkuunkaan. Eivätkä myöhemmät mielistelyt siihen auttaneet. Isän puoleiset isovanhemmat taas ottivat aina hoitoon, kun pyydettiin. Tämä oli äidille kova paikka.

Oliko se isällesikin kova paikka?

Vierailija
38/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja miehesi olette perhe. Nuo kaikki muut on sukulaisia.

eikä sinun tarvitse olla miehen suvun kanssa tai toisinpäin. Eikä edes omiesi jos et haluaz

Se on just noin. 

Sivusta naiselta 

Vierailija
39/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene aina mukaan. Vietä aikaa ystäviesi kanssa, tai tee jotain itsellesi mieluista. Ei kai sinun ja puolisosi tarvitse aina olla samassa paikassa yhtä aikaa? 

Mies käy äitinsä luona usein ilman, että minä olen mukana. Meillä tosin anoppi on jo niin iäkäs, että kaipaa apuja milloin mihinkin, ja ne reissut mies hoitaa aina yksin.

Siitä iso kiitos anopille, että hän ei ole koskaan tupannut meille ilman kutsua, vaikka asuukin lähellä. Hän on ihana ihminen, mutta suurina määrinä aika raskas tapaus. 

Niin sinäkin tulet olemaan omalle miniällesi, raskas tapaus. Muista se sitten aikanasi. 

Vierailija
40/67 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole 20 vuodessa valjennut appivanhemmille, että minä teen epäsäännöllistä iltapainotteista työtä, jossa on vieläpä hektisiä kiirejaksoja aika ajoin.

He tulee aamukuudelta ja päivittelee sitten, miten en nouse ylös - olen ollut edellisenä päivänä 16 tuntia kiiretyössä ja tullut kotiin kello 24 ja saanut nukuttua kolmelta.

He ei myöskään tajua edelleenkään, että minulla ei ole aina viikonloput tai edes pyhät vapaat. Hirveitä itkupotkuraivareita, kun en pääse jonnekin Kuhmoon isotäidin siskon kumminkaiman nimipäiville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi