Pitäisikö nykyäänkin noudattaa jonkinlaista sunnuntairauhaa?
Mitä mieltä olet: pitäisikö asuinalueilla noudattaa nykyäänkin jonkinlaista sunnuntairauhaa? Esimerkiksi että mattoja ei piiskattaisi joko ollenkaan tai melua pidettäisiin vasta klo 12 alkaen? Vai saako kaikki päivät olla samanlaisia?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Noin muuten naapureiden häiritsemiseen...mä olen aamuvirkku, mutta ei mulle tule edes mieleen käydä arkisinkaan viemässä klo 5 tai edes klo 6 metallijätteitä roskikseen. Siitä kuuluu ihan hemmetinmoinen kolina, kun kaataa säilyketölkit yms molokin pohjalle. Se jäteastia on yhden rakennuksen - tämä siis rivitaloyhtiö - päädyssä enkä halua, että se päätyasunnon asukas herää siihen kolinaan. Arkisinkin teen kaikenlaista sellaista hommaa, mistä ei aiheudu naapuriin kuuluvia ääniä, ainakin klo 7 asti.
Oletkin sen verran fiksu, että ihan itse olet asian tajunnut. Useimmat ei tajua. Kaupungeissa on näitä tyyppejä, jotka heräilee vasta iltapäivällä ja virkistyy iltaa kohti. Puolilta öin innostutaan viemään tölkkejä ja purkkeja. Aivan helvetillinen meteli.
Sinänsä ei mitään iltavirkkuutta vastaan, mutta järjenkäyttöä toivo
Totta. Mun isä (kohta 96v) on alkanut nukkua parit kolmet päikkärit päivällä ja siksi sitten öisinkin nukkuu vain pari tuntia. Odotan jo (siis asutaan samassa taloyhtiössä), milloin naapurit alkaa valittaa siitä, mitä se öisin touhuaa. Mitään muistisairautta ei ole, mutta kun ei ole enää "normaalia" vuorokausirytmiä, niin... Ja isä on vielä hurahtanut pörssisähköön, niin se pesee pyykkiäkin öisin, jos sähkö on silloin halpaa.
Kyllä mun mielestä silloin, jos on naapureita kuuloetäisyyden päässä, pitäisi jollain tavalla edes huomioida ne naapuritkin. En tarkoita, että pitäisi hiippailla 24/7 varpaillaan vaan että joku tolkku olisi siinä, millaista häiriötä aiheuttaa naapureilleen.
Oletkin sen verran fiksu, että ihan itse olet asian tajunnut. Useimmat ei tajua. Kaupungeissa on näitä tyyppejä, jotka heräilee vasta iltapäivällä ja virkistyy iltaa kohti. Puolilta öin innostutaan viemään tölkkejä ja purkkeja. Aivan helvetillinen meteli.
Sinänsä ei mitään iltavirkkuutta vastaan, mutta järjenkäyttöä toivoisi kaupungissa asuvilta. Maallahan se on ihan sama mitä vie, minne ja moneltako.