Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen alkoholin käyttö alkanut ärsyttää

Vierailija
15.06.2025 |

Mieheni ei osaa juoda kohtuudella, jos on jotain illanviettoja ystävien kanssa, vaan aina pitää juoda niin, että on lopulta sellaisessa kunnossa että hoipertelee ja sammaltaa. Nytkin meni illanviettoon ja hänen tavoitteensa olo ottaa rauhallisemmin, mutta toisin kävi. 

Minä olen sanonut, etten halua enää osallistua tällaisiin illanviettoihin, koska en halua katsella tuollaista juomista ja toimia loppuillasta hänen apukäsinä, kun tavarat unohtuu ja hyvä kun päästään kotiin. Nyt sitten olisi juhannuksena luvassa mökkireissu, mutta tekisi mieli olla itse lähtemättä, kun sama meno jatkuu, vaikka hän sanoo, että yrittää juoda vähemmän.

Tästä on tullut parisuhteeseemme ongelmia, koska minun ärsytyskynnys on hyvin matala juomisen suhteen nykyisin, ja poden siitä tavallaan huonoa omaatuntoa, kun en haluaisi kieltää toista juomasta, mutta olisi kiva, jos hän ottaisi tässä asiassa myös minut huomioon ja haluaisi vähentää juomista, koska siitä on haittaa parisuhteelle.

Onko se "oikein", jos en lähde tuonne mökille? Teenkö väärin miestäni kohtaan, kun pilaan sillä myös hänen juhannuksensa? Toisaalta, sitten minun juhannukseni on pilalla, jos lähden mukaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinäkin...kunnolla huikkaa..

Vierailija
2/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse lähteä mökille, vietä juhannus miten itse haluat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen ryypätä. Kuka on niin idiootti että lähtee porukalla parisuhdemökkireissulle? 

Vierailija
4/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ap olet aikuinen, kaiketi oikeustoimikelpoinen, etkä holhouksen alainen, ja päätät omista asioistasi? Tuossa tilanteessa mä jäisin kotiin, ja tekisin mitä mieleen juolahtaa. Saisi mies rällätä, jos rällää. Vakavan keskustelun paikka ainakin. 

Vierailija
5/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se sun ongelmasi ydin ettet halua kieltää toista juomasta. Mahdollistaja olet. Kohta mies on alkoholisti ja se olet mahdollistanut. 

Vierailija
6/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama juttu, mutta toiseen suuntaan. Mies ei juo koskaan alkoholia. Ärsyttävää.

Vierailija
7/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue miestä lopettamaan ryyppääminen tai lähde omillesi. Tuossa tilanteesta kärsitte molemmat (ja myös lapset?)

Vierailija
8/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ilmoitat työnantajalle jos meno jatkuu. Siinäpä kuumeilee peth-testiä.

Vierailija
9/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa exältäni. Ja on syystä ex. Jos aikuinen ihminen ei kykene hillitsemään juomistaan niin eikö se ole jo merkki siitä, että sinä olet kakkonen suhteessa.

Vierailija
10/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuttu tönkkö kirjoitustyyli, samat täysin mielikuvituksettomat tarinat, sama miesvihakonsepti.

0/5

Vierailija
11/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo on paska. Eikö aurinkoisena sunnuntainakaan ole mitään muuta tekemistä kuin väkertää näitä?

Vierailija
12/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas.

Vierailija
13/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se sun ongelmasi ydin ettet halua kieltää toista juomasta. Mahdollistaja olet. Kohta mies on alkoholisti ja se olet mahdollistanut. 

Aijaa, siis nainen on automaattisesti "mahdollistaja" jos hän ei kiellä miestä? Millähän periaatteella? Aikuista ihmistä on aika vaikeeta mennä kieltämään yhtään mistään, ihan jo itsemääräämisoikeuden takia, se että juotko vai et, on ihan oma valinta ja mahdollistaja on juoja itse. Turha syyttää ketään muuta.

Vierailija
14/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tue miestä lopettamaan ryyppääminen tai lähde omillesi. Tuossa tilanteesta kärsitte molemmat (ja myös lapset?)

Mielellään tuen häntä, mutta en oikein tiedä, mikä on sitten se oikea tapa? Tästä on keskusteltu, hän haluaa vähentää ja on kyllä vähentänyt arki- ja viikonloppukäyttöä, mutta nämä illanvietot menee ainakin vielä näin, että kontrolli pettää. 

Vierailija
15/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ja läheiset kärsii.

Näitä on, näitä juomareita on kaikkialla.

Näistä kärsii niin moni.

Puhukaamme raittiudesta aina ja kaikkialla.

Vierailija
16/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sinäkin...kunnolla huikkaa..

En halua, koska en pidä siitä olotilasta yhtään. Enkä varsinkaan krapulasta, jolloin oksennan kuin noron vallassa olisin.

Vierailija
17/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus mikä kommentti! Oletko itse alkoholisti, joka syytät muita juomisestasi? 

Vierailija
18/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä läheinen on syypää jos toinen juo. 

Vierailija
19/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa tietysti sinut mukaan hoivaamaan ja huolehtimaan koska ei itse halua ottaa vastuuta itsestään. Hän on tottunut, että joku muu huolehtii ja hän voi ryypätä niin paljon kuin vain voi. Lupaukset on lupauksia, pelkkiä sanoja.  Päätä itse menetkö mökille huolehtimaan vai vietätkö mahdollisesti kivan oman juhannuksen. Mieti myös mitä haluat vastaisuudessa? Oletko edelleen huolehtija, ja siinä samalla mahdollistaja, vai siirrätkö vastuun miehelle.

Vierailija
20/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku katselee Juoppoa ?

Miehiä on maailma täynnä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä