Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen alkoholin käyttö alkanut ärsyttää

Vierailija
15.06.2025 |

Mieheni ei osaa juoda kohtuudella, jos on jotain illanviettoja ystävien kanssa, vaan aina pitää juoda niin, että on lopulta sellaisessa kunnossa että hoipertelee ja sammaltaa. Nytkin meni illanviettoon ja hänen tavoitteensa olo ottaa rauhallisemmin, mutta toisin kävi. 

Minä olen sanonut, etten halua enää osallistua tällaisiin illanviettoihin, koska en halua katsella tuollaista juomista ja toimia loppuillasta hänen apukäsinä, kun tavarat unohtuu ja hyvä kun päästään kotiin. Nyt sitten olisi juhannuksena luvassa mökkireissu, mutta tekisi mieli olla itse lähtemättä, kun sama meno jatkuu, vaikka hän sanoo, että yrittää juoda vähemmän.

Tästä on tullut parisuhteeseemme ongelmia, koska minun ärsytyskynnys on hyvin matala juomisen suhteen nykyisin, ja poden siitä tavallaan huonoa omaatuntoa, kun en haluaisi kieltää toista juomasta, mutta olisi kiva, jos hän ottaisi tässä asiassa myös minut huomioon ja haluaisi vähentää juomista, koska siitä on haittaa parisuhteelle.

Onko se "oikein", jos en lähde tuonne mökille? Teenkö väärin miestäni kohtaan, kun pilaan sillä myös hänen juhannuksensa? Toisaalta, sitten minun juhannukseni on pilalla, jos lähden mukaan.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde mukaan, sanot myös miehelle selkeästi että syy on sen alkonkäyttö. 

Näin ajattelin toimia. Harmittaa kyllä, että miehen juomisen takia myös omat illanvietot jäävät pois, koska olisi mukava mennä ja nähdä ihmisiä, mutta en halua katsella sitä ryyppäämistä. Toistenkin perheiden isännät tekee nimittäin samaa, ja siksi nämä tapaamiset menee näin, kun he haluaa juoda ja sitten me vaimot katsellaan sitä sivusta. Toki me naiset saatamme juoda lasilliset viiniä, mutta se pysyy todellakin kohtuudessa. Tunnen itseni oudoksi, kun minä taidan olla ainoa tästä porukasta, jota tuo kännääminen häiritsee.

Tuskin olet.

Jokaisella terveellä puolisolla on kurja olo kun toisen sairaus hallitsee.

En nyt tiedä onko kysymys sairaudesta tai alkoholismista, kun ei hän nyt päivittäin juo eikä välttämättä joka viikonloppu, ja joskus riittää ihan pari vaan? Mutta erityisesti porukassa menee mieluummin överiksi kuin vajariksi. Eikä illanviettoja/mökkireissuja ole koskaan ilman alkoholia.

Vierailija
42/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen yhden tutun miehen luokse juhannuksena koska tiedän ettei se juo överi kännejä kuten mieheni. Olen muutenkin ajatellut erota. Mieheni vaan juo liikaa ja joka viikonloppu ettei voi mitään tehdä yhdessä. Tutun miehen kanssa menen veneilemään tuonne saaristoon ainakin. Käydään ehkä saunassa yhdessä saaressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla