Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen alkoholin käyttö alkanut ärsyttää

Vierailija
15.06.2025 |

Mieheni ei osaa juoda kohtuudella, jos on jotain illanviettoja ystävien kanssa, vaan aina pitää juoda niin, että on lopulta sellaisessa kunnossa että hoipertelee ja sammaltaa. Nytkin meni illanviettoon ja hänen tavoitteensa olo ottaa rauhallisemmin, mutta toisin kävi. 

Minä olen sanonut, etten halua enää osallistua tällaisiin illanviettoihin, koska en halua katsella tuollaista juomista ja toimia loppuillasta hänen apukäsinä, kun tavarat unohtuu ja hyvä kun päästään kotiin. Nyt sitten olisi juhannuksena luvassa mökkireissu, mutta tekisi mieli olla itse lähtemättä, kun sama meno jatkuu, vaikka hän sanoo, että yrittää juoda vähemmän.

Tästä on tullut parisuhteeseemme ongelmia, koska minun ärsytyskynnys on hyvin matala juomisen suhteen nykyisin, ja poden siitä tavallaan huonoa omaatuntoa, kun en haluaisi kieltää toista juomasta, mutta olisi kiva, jos hän ottaisi tässä asiassa myös minut huomioon ja haluaisi vähentää juomista, koska siitä on haittaa parisuhteelle.

Onko se "oikein", jos en lähde tuonne mökille? Teenkö väärin miestäni kohtaan, kun pilaan sillä myös hänen juhannuksensa? Toisaalta, sitten minun juhannukseni on pilalla, jos lähden mukaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät jo etukäteen miten tulee käymään, älä lähde mökille. Käykää kunnon keskustelu asiasta ja nosta ero -kortti esiin, jos tilanne ei muutu. Valmistaudu siihen että tulet käyttämään sen kortin. Itse olisin heivannut tuon miehen elämästäni jo aikoja sitten.

Vierailija
22/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä läheinen on syypää jos toinen juo. 

Millä perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku katselee Juoppoa ?

Miehiä on maailma täynnä...

Monesti nuo naiset on reppanoita jotka mahdollistaa miehen juomisen. Ovat siis syyllisiä toisen juomiseen. 

Vierailija
24/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä juoppo vapaaksi, juo sisäelimensä lopulta hajalle

Vierailija
25/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska provo on paska. Eikö aurinkoisena sunnuntainakaan ole mitään muuta tekemistä kuin väkertää näitä?

Paraskin puhuja, täällä sinäkin olet aurinkoisena sunnuntaiaamuna provosoitumassa. Eikö ole muuta tekemistä😄

Vierailija
26/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, suosittelen kirjaa Codependent No More - How to Stop Controlling Others and Start Caring for Yourself

Vierailija
27/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, syyt löytyy aina jostain muualta kun itsestä. Se on alkoholisti tapa siirtää vastuu juomisestaan ja tekemisistään muille, tulee itselle parempi olo.

Vierailija
28/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde mukaan, sanot myös miehelle selkeästi että syy on sen alkonkäyttö. 

Vierailija
29/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku katselee Juoppoa ?

Miehiä on maailma täynnä...

Monesti nuo naiset on reppanoita jotka mahdollistaa miehen juomisen. Ovat siis syyllisiä toisen juomiseen. 

Siinä taas yksi alkoholisti ressukka syyttää naisia juomisestaan vaikka pää on sekaisin ettei pysty edes normi asioita hoitamaan.

Vierailija
30/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelin toimia. Harmittaa kyllä, että miehen juomisen takia myös omat illanvietot jäävät pois, koska olisi mukava mennä ja nähdä ihmisiä, mutta en halua katsella sitä ryyppäämistä. Toistenkin perheiden isännät tekee nimittäin samaa, ja siksi nämä tapaamiset menee näin, kun he haluaa juoda ja sitten me vaimot katsellaan sitä sivusta. Toki me naiset saatamme juoda lasilliset viiniä, mutta se pysyy todellakin kohtuudessa. Tunnen itseni oudoksi, kun minä taidan olla ainoa tästä porukasta, jota tuo kännääminen häiritsee.

Vierailija
31/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan.

Vierailija
32/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelin toimia. Harmittaa kyllä, että miehen juomisen takia myös omat illanvietot jäävät pois, koska olisi mukava mennä ja nähdä ihmisiä, mutta en halua katsella sitä ryyppäämistä. Toistenkin perheiden isännät tekee nimittäin samaa, ja siksi nämä tapaamiset menee näin, kun he haluaa juoda ja sitten me vaimot katsellaan sitä sivusta. Toki me naiset saatamme juoda lasilliset viiniä, mutta se pysyy todellakin kohtuudessa. Tunnen itseni oudoksi, kun minä taidan olla ainoa tästä porukasta, jota tuo kännääminen häiritsee.

Tuskin olet.

Jokaisella terveellä puolisolla on kurja olo kun toisen sairaus hallitsee.

Vierailija
33/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemääräämisoikeus on illuusio. Vertaa siihen jos sairastut ja joudut sairaalaan niin heti sinulta viedään oikeus poistua sieltä. Tai jos käyt töissä niin kenen lauluja laulat? 

Vierailija
34/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin juopon naisen, kun olin pyöräilemässä. Veti vielä tupakkia kuin mikäkin. 😟

Vierailija
35/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tasa-arvo on loukkaamaton, vai. 

Vierailija
36/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama juttu, mutta toiseen suuntaan. Mies ei juo koskaan alkoholia. Ärsyttävää.

Jätä se sika.

Vierailija
37/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se sun ongelmasi ydin ettet halua kieltää toista juomasta. Mahdollistaja olet. Kohta mies on alkoholisti ja se olet mahdollistanut. 

Ei kukaan ole juomatta jos joku kieltää. Ap EI ole mahdollistaja. Vaikka ap tekis mitä, mies juo. Ap voi päättää vain itsestään.

Vierailija
38/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Eipä ole juominen loppunut, vaikka läheisenä häippäsin. 

Vierailija
39/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa noin 15 v sitten. Harmittaa, että sinnittelin liian pitkään - olisi pitänyt erota silloin, eikä vasta pari vuotta sitten

Vierailija
40/42 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanot se on moro ja näkemiin?