Olen ylpeä kun olen taannut lapsilleni ydinperheen ja rauhallisen arjen
Lapset 16v. ja 19v., saaneet elää yhdessä kodissa, käydä samat koulut ja elää rauhallisessa kodissa, jossa äidillä ja isällä on ollut molemmille aikaa jne.
Vakaa parisuhde ja turvallinen kasvuympäristö on parasta lapsille oikeasti. Kunpa useammat ymmärtäisivät tämän.
Kommentit (166)
Sama fiilis itselläni, vaikka nykyajan yksilökeskeinen arvomaailma ei tähän kannusta.
Taas kuulin kuinka yksi aviopari eroaa, lapset heillä 2v. ja 4v. Miksi? No kun ei ole enää tunnetta ja ruoho vihertää aidan takana. Lapset kahteen kotiin asumaan ja mikäs siinä.
Siksi pitää ihmetellä, miksi feministit sitäkin niin vihaa.
Etkä sinäkään voi luvata että lapsistasi tulee onnellisia ja onnistuneita tai että he eivät sairastu ja kuole. Kulissiperheissä tapahtuu paljon pahaa mitä kukaan ei tunnusta.
Kunpa ap ymmärtäisi, että kaikki eivät ole niin erinomaisia kuin hän.
Miksi sinulla on niin pieni elämä ja huono itsetunto, että teet täällä aloituksen itsestään selvästä asiasta?
No, se että olette yhdessä ei vielä kerro mitään suhteenne laadusta. Et maininnut siitä yhtään mitään ja se jäi mietityttämään. Minä kasvoin ydinperheessä, vanhemmat aviossa meidän aikuisuuteen kanssa. Kotona järkyttävä ilmapiiri mutta vanhemmat eivät suostuneet eroamaan koska on lapsia tehty. Rahaa riitti ja kulissit kunnossa. Olin itsetuhoinen ja ahdistunut nuori ja kesti vuosia päästä jaloilleen tuosta. Edelleenkään en ole löytänyt itse hyvää parisuhdetta, olen nyt 40v.
Yllättävää, että mainittiin kulissiperhe!
"Narsistista" tai "alkoholistista" eronnut pienten lasten äiti tekee sankariteon ja voimaantuu, löytää samalla myös itsensä ja seksuaalisuutensa. Lapsille useampi rakastava aikuinen on vain voimavara jne.
Näinkö?
Olen tyytyväinen, että erosin esikoisen isästä, kun esikoinen oli vuoden ikäinen. Jos olisin jatkanut siinä suhteessa, niin lapsi olisi traumatisoitunut huomattavasti enemmän kuin erosta. Toisaalta olen myös tyytyväinen, että nykyinen suhde on kestänyt kohta 20 vuotta ja nuorempien lasteni ei ole tarvinnut elää kahden kodin välillä lapsuuttaan, kuten itse elin lapsuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa ap ymmärtäisi, että kaikki eivät ole niin erinomaisia kuin hän.
Kunpa sinäkin tajuaisit, että ydinperhe hyvin tiedetään lasten kannalta parhaaksi.
Moraaliposeeraamisella et ainakaan pelasta lapsiasi. Monien nuorten yliannostuskuolemien ja itsemurhien taustalla on väitetysti ihan tavallinen perhe.
Onhan tämä provosoiva aloitus, mutta olen täysin samaa mieltä. Olen toki vela, mutta mitä sivusta olen seurannut.
Hienoa ap, arvostan. Meillä sama myös ja minusta se on ollut tärkeintä ikinä!
Sama täällä. Meillä 22v ja 18v lapset eli toinen asuu enää kotona.
Olen kuullut joskus sanonnan, että parasta mitä voit antaa lapsillesi on vanhempien hyvä parisuhde ja rakkaus.
Minusta on ihanaa ja olen kiitollinen, kun on tasapainoinen perhe-elämä, ei riitoja tai ongelmia. Kaikki sujuu niin helposti, kun perhe on yhteinen yritys ja kaikilla on siinä hyvä olla.
Olen huomannut, että myös nepsy-lapsista kasvaa usein ihan tasapainoisia aikuisia, jos perheolosuhteet ovat tasapainoiset.
Jaa, itselläni on suhde yhden perheenisän kanssa, joka on ymmärtänyt tuon. Ei missään nimessä halua rikkoa perhettään, eikä minunkaan mielestäni tarvitse. Joku toinen pesköön hänen sukkansa ja täyttäköön jääkaapin. Keskityn itse vähän muuhun silloin kun näemme.
Omien lasteni perhe hajosi, kun heidän isälleen kehittyi päihdeongelma. Ollaan sitten elelty rauhassa näin. Yksi ihminen ei valitettavasti pysty kahden ihmisen parisuhdetta pelastamaan, vaan siihen tarvittaisiin molemmat. No elämä on epätäydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että myös nepsy-lapsista kasvaa usein ihan tasapainoisia aikuisia, jos perheolosuhteet ovat tasapainoiset.
Tätähän ei saa sanoa ääneen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei saa sanoa ääneen...
Sanoin kuitenkin. Heille hyvät perheolosuhteet ovat ihan erityisen tärkeitä.
Vanhempien vakaa parisuhde. :-) AP