Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arjen pihistelijät, kertokaa missä kaikessa säästätte

Vierailija
14.06.2025 |

Kompensoida täytyy minunkin jotenkin näitä kohonneita hintoja.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mulla on käytössä hoitoaineena Tresemme 900 ml purkki joita oli myynnissä joskus viitisen vuotta sitten?" 

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/tyyli/kaytatko-vanhen…

"SAMPOOT JA HOITOAINEET säilyvät pakkauksen avaamisesta vuoden verran."

yök vanhaa tavaraa iholle hyi

Niin avaamisesta. Sanoi ostavansa useamman paketin kerralla, lukutaito? 

Vierailija
22/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruosta säästän. Kaikesta muusta olen jo luopunut. Vaatteet saa kirppikseltä ja voi hyvin vähän korjata itse jos tarvitsee. Opettelen yksinkertaisesti syömään vähemmän ja jo nyt menee kilohintoja tarkkaan katsoen ja ostan vain halvinta. En ollenkaan roskaruokia kuten valmiita eineksiä.

Auton möin jo aikoja sitten oikea rahareikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja tupakointi on kallis harrastus. Vuodessa menee lomamatkan verran helposti jos käy baareissa ja juo.

Vierailija
24/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholia, tupakkaa, tai kahvia ollenkaan. Itselle ostan joki kaupasta halvinta mustaa teetä. Teen myös itse kuusenkerkkäteetä mökiltä. Omat ja lasten vaatteet kirpputorilta/ kierrätyskeskuksen ilmaisvalikoimasta ja vaan tarpeeseen. Jos herkkuja syödään, tehdään itse, esim piirakkaa joka on myös lasten suosikki ja edullinen. Mehujäätä kesällä pakkaseen, Mehukatti toimii hyvin ja saa halpaa ja hyvää mehujäätä vaikka joka päivälle. Pari ylimääräistä vesi tai mehupulloa puolilleen täytettynä pakkaseen, kun lähdetään retkelle sieltä viileät mehut mukaan. Punalaputetut ruuat ja tarjoukset ruokakaupasta. Ruokakaupassa katsotaan kilohintoja eikä pakkaushintoja. Paljon kasviksia, proteiinina myös papuja, linssejä ja Lidlin tofua. Jos jotain hyvää löytyy alennuksella, hamstraan ja pistän pakkaseen, esim kanan jauhelihaa. Ei autoa, bussikortti ja siitä vuositilaus, joka on päivää kohden halvin. Kilpailuta vuosittain kotivakuutus ja puhelinlaskut sekä sähkö. Valot pois huoneista jos niitä ei käytä ja vettä ei lasketa turhaan.

Joulu ja syntyärilahjat omille ja sukulaislapsille ostan pitkin vuotta tarjouksista etukäteen. Samoin lasten kaverisynttäreille, esim söpö pehmolelu, tms joku pieni lahja valmiina kaapissa. Edulliset harrastukset koko perheellä: uinti, retkeily, ja luistelu,sekä tanssi.  tanssia voi kotona ja katsoa liikkeet tiktokista. 

Näillä eväillä elelen kolmen lapsen kanssa, kun yksin joutuu pärjäämään. 

Vierailija
25/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvat ruoka-aineet kuten kotitekoiset ruuat ja sämpylät

Tämän lisäksi kaiken turhan omistaminen ja kuukausimaksut minimiin. Jäljelle jää tyyliin asunto, auto ja puhelin.