Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten oikeasti voi olla aikuisia ihmisiä joilla ei ole yhtään omaisuutta?

Vierailija
14.06.2025 |

Mä ihmettelen miten siis voi olla vaikka 40 vuotias ihminen jolla ei ole yhtään kertynyt varallisuutta? Minne se on omat rahansa tuhlannut? Miksi se ei ole ostanut edes omaa asuntoa? 

Jos ihminen tuhlaa kaikki rahansa eikä se tajua säästää tai sijoittaa niin eikö se ole hänen oma valinta mutta jotenkin outoa ettei aikuisikään mennessä ole kertynyt varallisuutta.

Minulla on sijoitussalkun koko 100 000e, lähes velaton asunto, oma velaton auto ja säästötilillä 5000e äkillisiin menoihin. 

M32

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kitupalkalla elelin ja koulutin lastani!

Ostin kunnon vaatteita ja harrastusvälineitä, ruokaa.

Nyt hän on sitten hyvissä hommissa, oma asunto ja kaik ok.

En ole koskaan halunnut mitään "omaisuutta", ei niitä mukaansa saa

Vierailija
22/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on typerys, ei voi muuta sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vihervasemmisto haluaa että kaikki on köyhiä.

Ja toiset siihen suostuu, kunhan ei tarvi panna tikkua ristiin.

Vierailija
24/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ap mielestäsi onnistunut elämässä? Puuttuuko sinulta mitään?

Olen onnistunut elämässäni. Kerrytän varallisuutta jotta voin jäädä pois työelämästä 50 vuotiaana, voin muuttaa espanjaan asumaan missä on halvempaa kuin suomessa.

Minulta ei puutu oikeastaan mitään tai no puuttuu isompi osakesalkku mutta kasvatan joka kuukausi sitä vaikka palkkani ei ole edes iso.

M31

Paljonko sitten saat palkkaa bruttona?

Vierailija
25/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on outoa että eläkkeellä itketään että rahat eivät riitä. Täytyyhän tuo hoitaa ennen eläkettä. 

Vierailija
26/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sun persettä kaivelee onko muilla omaisuutta vai ei?

Vierailija
27/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun prioriteetit elämässä: matkustelu, opiskelu, taide, kiinnostava harrastus, lemmikkieläimet, ystävät, kiva vuokrakoti, vapaa-aika ja terveys. Rahan kerääminen ei koskaan kiinnostanut. Halveksin materialisteja, ovat tylsiä juttukavereita. 

Jos elät noin niin joudut olemaan töissä eläkeikään asti etkä pysty kerryttämään yhtään omaisuutta, olet oravanpyrässä koko elämäsi ajan.

M31

Vierailija
28/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnistunut elämässäni. Kerrytän varallisuutta jotta voin jäädä pois työelämästä 50 vuotiaana, voin muuttaa espanjaan asumaan missä on halvempaa kuin suomessa.

Minulta ei puutu oikeastaan mitään tai no puuttuu isompi osakesalkku mutta kasvatan joka kuukausi sitä vaikka palkkani ei ole edes iso.

M31

Brutto 3600e/kk ja netto 2500e/kk

M31

Vierailija
29/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ei osaa säästää, ne laittaa aina rahat haisemaan ja sitten ne itkee sekä syyttää muita siitä että ne ovat köyhiä. 

...hmmm.   Vaikeaa on säästää kun tuet vedetty äärimmäisen pieneksi. En polta, juo enkä herkkuja ostele. Yksin asumisen iloja.???  966€/ kk vuokra 655€ 

Mene töihin! Tukien varassa eläminen ei pitäisi olla kuin väliaikainen ratkaisu, ei elämäntapa! Että mä vihaan teitä työttömiä juuri tämän takia kun te vaan valitatte mutta töitä ette halua tehdä! 

Ei oo. Yritys on kova.

Vierailija
30/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun prioriteetit elämässä: matkustelu, opiskelu, taide, kiinnostava harrastus, lemmikkieläimet, ystävät, kiva vuokrakoti, vapaa-aika ja terveys. Rahan kerääminen ei koskaan kiinnostanut. Halveksin materialisteja, ovat tylsiä juttukavereita. 

Jos elät noin niin joudut olemaan töissä eläkeikään asti etkä pysty kerryttämään yhtään omaisuutta, olet oravanpyrässä koko elämäsi ajan.

M31

Mitä se sun persettä kaivelee jos joku haluaa elää noin? Anna muiden olla ja pidä huolta omista asioistasi.

Vierailija
31/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Brutto 3600e/kk ja netto 2500e/kk

M31

Arvasin tuo. Sä et ole mikään pienituloinen, joten pidä pääsi kiinni. 

Vierailija
32/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, mitä ihmetyttävää asiassa on. Ei omaisuus ole kaikille, monellekaan, tärkeää. Ei sitä saa arkkuun mukaan. 

Vierailija
33/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei elämä mene niin kuin filmeissä. 

Vierailija
34/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, mitä ihmetyttävää asiassa on. Ei omaisuus ole kaikille, monellekaan, tärkeää. Ei sitä saa arkkuun mukaan. 

Omaisuus tuo vapautta, ei tarvitse käydä töissä jos on tajunnu kerryttää omaisuutta. Jotkut ihmiset ei kerrytä omaisuutta vaan he tuhlaavat rahansa ja ne ihmiset raataa kuuskymppisenä vielä töissä 🤭

Vierailija
35/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloittajan kaltaisia ihmettelijöitä yhdistänee vähäinen elämänkokemus ja usko omaan kaikkivoipaisuuteen.

Vierailija
36/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ei osaa säästää, ne laittaa aina rahat haisemaan ja sitten ne itkee sekä syyttää muita siitä että ne ovat köyhiä. 

...hmmm.   Vaikeaa on säästää kun tuet vedetty äärimmäisen pieneksi. En polta, juo enkä herkkuja ostele. Yksin asumisen iloja.???  966€/ kk vuokra 655€ 

Tuillako olet ikäsi oleillut?

Vierailija
37/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuhlannut vähäiset rahani lapsiin. Heidän isänsä ei ole aina maksanut edes elatusmaksuja, koska on ollut niin kateellinen asumistuesta.

Ahaa, siis elatusmaksuja ja asumistukea, mitä vielä?

Vierailija
38/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Joo mut jos ei saakaan töitä niin saa tukia. Jos taas on ollut typerä ja säästänyt, joutuu realisoimaan kaiken ennen kuin saa mitään. Tukia saava on elänyt ja saa tukia, säästäväinen on pihistellyt ja elänyt nuukasti ja saa jatkossakin pihistellä säästöillään.

Toki jos töitä riittää tai saa hillottua huomattavasti varallisuutta, ei tukiasioita toinna miettiä.

Vierailija
39/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen pahan päivän ja yllättävien menojen varalle tottakai on aina kannattavaa, mutta mielestäni säästämisen pitää olla myös tasapainossa elämisen kanssa. Itse olen hyväpalkkaisessa työssä ja voisin säästää paljon enemmänkin, mutta haluan myös elää nyt ja nauttia rahoista, tai kuten jotkut sanoo niin "tuhlata" rahojani. Koskaan ei tiedä miten elämässä käy ja omia vanhempia seuratessani olen huomannut, että eläkkeelle jäämisen jälkeen aktiivisten vuosien määrä voi olla hyvinkin rajattu, voi tulla kaikenlaista liikkumista rajoittavaa vaivaa ja ei niistä elämän aikana kertyneistä säästöistä välttämättä ehdi siinä vaiheessa enää täysillä nauttimaan.

Vierailija
40/49 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omaisuutta ja aion antaa enakkoperintöä pienissä erissä ettei valtio nusase kaikkia kuoliaaksi verottamalla.