Miten oikeasti voi olla aikuisia ihmisiä joilla ei ole yhtään omaisuutta?
Mä ihmettelen miten siis voi olla vaikka 40 vuotias ihminen jolla ei ole yhtään kertynyt varallisuutta? Minne se on omat rahansa tuhlannut? Miksi se ei ole ostanut edes omaa asuntoa?
Jos ihminen tuhlaa kaikki rahansa eikä se tajua säästää tai sijoittaa niin eikö se ole hänen oma valinta mutta jotenkin outoa ettei aikuisikään mennessä ole kertynyt varallisuutta.
Minulla on sijoitussalkun koko 100 000e, lähes velaton asunto, oma velaton auto ja säästötilillä 5000e äkillisiin menoihin.
M32
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, mitä ihmetyttävää asiassa on. Ei omaisuus ole kaikille, monellekaan, tärkeää. Ei sitä saa arkkuun mukaan.
Omaisuus tuo vapautta, ei tarvitse käydä töissä jos on tajunnu kerryttää omaisuutta. Jotkut ihmiset ei kerrytä omaisuutta vaan he tuhlaavat rahansa ja ne ihmiset raataa kuuskymppisenä vielä töissä 🤭
mitä enemmän on omaisuutta sitä enemmän on huolta ja rahanmenoa !
Huonoa rahan käyttöä, toki eihän se raha onnea tuo eikä taivaspaikkaa joten sinänsä täysin turhaa kuluttaa kallisarvoinen töitä tekemällä
Tuista narisijat...koittakaa nyt tajuta ettei elämä välttämättä mene niinkuin elokuvissa.
Ja tajutkaa myös se että JOKAINEN käyttää jollain tapaa yhteiskunnan varoja, kouluja, teitä, kirjastoja, uimahalleja, terveydenhuoltoa...
Et jos se 'toisten verovaroilla" eläminen niin raivostuttaa ni miettikää! Sitäpaitsi elämäntapa työttömiä ei kovin suurta määrää ole.
Niin, ihmisarvohan riippuu juurikin siitä kuinka paljon mammonaa olet kerännyt 🤦🏻
On paljon ihmisiä jotka ei halua sitoutua omistusasuntoon, siis ei HALUA vaikka pystyisi- onko se joltain pois?
Antakaa ihmisten elää omalla tavallaan, juuri SINUN tapasi ei ole se ainoa oikea vaikka minäminäminä- ihmisillä tuppaa näin ajatusmaailma menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä ap mielestäsi onnistunut elämässä? Puuttuuko sinulta mitään?
Olen onnistunut elämässäni. Kerrytän varallisuutta jotta voin jäädä pois työelämästä 50 vuotiaana, voin muuttaa espanjaan asumaan missä on halvempaa kuin suomessa.
Minulta ei puutu oikeastaan mitään tai no puuttuu isompi osakesalkku mutta kasvatan joka kuukausi sitä vaikka palkkani ei ole edes iso.
M31
20 vuoden kuluttua espanjalaiset eivät halua sinua maahansa, joka kärvistelee ilmastonmuutoksessa.
Se oli 80-lukua se kun Espanjassa oli edullista oleilla eläkeläisenä.
Omat vaatteet ainakin ovat omaa omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kun palkat on pieniä, verot kovia ja asuminen huippukallista, et kai tosissasi ihmettele miksei ihmiset vaurastu...
Tuskin,kunhan saa kehuskella omiaan.Eihän tämä täällä ensimmäistä kertaa ihmettele.
sivu
M55, asun vuokralla joten ei ole asuntoa varallisuutena, mutta pankissa on 12,000+56,000 euroa (käyttötili + rahasto). Pääsen eläkkeelle n. 10 vuoden päästä, ja tuokin määrä pankissa on mielenrauhaa, koska potkut voi tulla milloin tahansa. Työnantajalla mennyt huonosti jo jonkin aikaa.
Jos pitää elää kohta ansiosidonnaisella ja heti kohta perään peruspäivärahalla, on pankkitilillä sen verran rahaa, että voi subventoida elämää sen 10 vuotta kivasti kunnes pääsee eläkkeelle. Mitään sen kummempaa tavoitetta ei ole. Ei 55-vuotiasta (tai 56-vuotiasta irtisanomisaikani jälkeen, jos potkut tulisi) kukaan enää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuhlannut vähäiset rahani lapsiin. Heidän isänsä ei ole aina maksanut edes elatusmaksuja, koska on ollut niin kateellinen asumistuesta.
Oma tyhmyyttä jos et ole ilmoittanut tuosta, että ei maksa elareita. Kela voisi maksaa elarit ja perii ne sitten isältä.
En jaksanut lähteä käräjöimään uhkailevan hullun kanssa.
Tuet? Mee töihin