Miten monet miehet eivät osaa korjata veneitä/autoja?
Tuntuu nykyään olevan harvinainen taito. Ennen osattiin, miksei nykyään?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Osaan muttei huvita. Sitä varten on duunareita, minun aikani vapautuu tuottavaan työhön.
Tuottavaan työhön vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Parempi kysymys olisi: Miksi pitäisi osata? Kuinka usein aloittajalla on tullut tilanne vastaan, että olisi pitänyt osata korjata auto?
Ei ehkä autoja tarvitsekaan osata mutta kuuluuhan tuollainen perustyökalujen hallinta ihan yleissivistykseen.
En osaa korjata purjeveneitä.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kysymys olisi: Miksi pitäisi osata? Kuinka usein aloittajalla on tullut tilanne vastaan, että olisi pitänyt osata korjata auto?
Ei ehkä autoja tarvitsekaan osata mutta kuuluuhan tuollainen perustyökalujen hallinta ihan yleissivistykseen.
Nyt puhuttiin autojen ja veneiden korjaamisesta. Se ei ihan vasaralla ja ruuvvarilla onnistu.
Vierailija kirjoitti:
En osaa korjata purjeveneitä.
M55
Kyllä pitäisi osata. Muuten ei ole mies laisinkaan :D
1. Autoteknologia on paljon monimutkaisempaa nykyään kuin joskus vuosikymmeniä sitten. Autoja ei nykyään korjaile ihan kuka vain tuosta vain.
2. Minua ei kiinnosta opetella korjaamaan autoa, koska minulla on parempaa tekemistä. Tuohon ammattiin erikoistunut ihminen tehköön tuon homman puolestani, sillä välin kun minä teen omaa työtäni.
3. Mitäs korjaamista veneissä on? Millaisesta veneestä on edes kyse? Veneen läsnäolo ap:n kysymyksessä jo paljastaa koko aloituksen provoksi.
Olen munaton säälittävä nykymies. En osaa korjata omin käsin jäänmurtajan kyljessä olevaa ammottavaa aukkoa. Nyyh.
Vierailija kirjoitti:
1. Autoteknologia on paljon monimutkaisempaa nykyään kuin joskus vuosikymmeniä sitten. Autoja ei nykyään korjaile ihan kuka vain tuosta vain.
2. Minua ei kiinnosta opetella korjaamaan autoa, koska minulla on parempaa tekemistä. Tuohon ammattiin erikoistunut ihminen tehköön tuon homman puolestani, sillä välin kun minä teen omaa työtäni.
3. Mitäs korjaamista veneissä on? Millaisesta veneestä on edes kyse? Veneen läsnäolo ap:n kysymyksessä jo paljastaa koko aloituksen provoksi.
Aika paljonkin korjaamista on veneissä. Jopa soutuveneissä. Puhumattakaan isommista vehkeistä. Samalla tavalla se veneen moottori voi kaivata korjaamista kuin autonkin. Tai veneeseen voi vaikka tulla reikä pohjaan. Paha lähteä seilaamaan sellaisella ennen korjaamista
Ja luulet että nykyautot on kuin 1970-luvulla?
Ei mulla ole tarvetta osata. Maksan siitä muille että korjaavat.
Miksi ap ei osaa ommella (käsin) omia vaatteitaan? Ennen naiset osasivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se työkalujen hallinta riitä. Pitää myös olla tietämystä korjaamisesta . Kyllä mullakin pysyy työkalut kädessä ja osaan hallita mutta autoista en ymmärrä mitään. Renkaat osaan vaihtaa ja nesteitä lisätä tarvittaessa ja polttimot vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet perustyökaluilla, jos sun pitää korjata nykymallin sähköisellä järjestelmällä toimiva auto?
Vierailija kirjoitti:
Ja luulet että nykyautot on kuin 1970-luvulla?
Kyllä mun Tesla käynnistyy kun vain väännän kammella kyljestä D:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kovin monella kyllä ole sitä omaa venettä mitä korjailis
ja moni osaa korjata 15v vanhoja autoja, uutta sähköautoa ei oikein kannata itse mennä korjailemaan
Kenenköhän noi sadat veneet on joka kaupungin venerannoissa.ei kuule kaikki ole perseauki niinkuin sinä.
Muutama vene ei tarkoita, että MONILLA on oma vene. Veneily on vain tietyn porukan harrastus, ei edes suurimman osan. Ja aika harva veneilijäkään ihan kaikkea siitä paatistaan osaa omin pikkukätösin korjata.
Siinähän tuli taas jonkun kerrostaloluukku asujan paska selitys.
ai että muutama vene suomessa.kaikki ei edelleenkään elä kelanrahoilla ja lauvo tollaisia paska juttuja neukkukuutiosta k
Ota ite lääkkeet kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kovin monella kyllä ole sitä omaa venettä mitä korjailis
ja moni osaa korjata 15v vanhoja autoja, uutta sähköautoa ei oikein kannata itse mennä korjailemaan
Kenenköhän noi sadat veneet on joka kaupungin venerannoissa.ei kuule kaikki ole perseauki niinkuin sinä.
No minun tietenkin. Älä tyhmiä kysele.
Uliuli, pikkuinen. Menepä vähän ulkoilemaan niin loppuu tuo turha kiukkuaminen.
Vierailija kirjoitti:
Uliuli, pikkuinen. Menepä vähän ulkoilemaan niin loppuu tuo turha kiukkuaminen.
Ime nyt munaa rullahuuli.
Miksi pitäisi? Palveluyhteiskunnassa nämä voi ostaa. Mies osaa kyllä vaihtaa renkaat ja tarkistaa öljyt. Muuhun on olemassa korjaamopalvelut.
Emme ole 20 vuoden yhdessäolon aikana käyneet veneessä kertaakaan.
Mutta kuitenkin olet heti parkumassa miestä apuun, jos menee kumi puhki tai auton moottori sammuu :D