Miksi tukit liukuportaat?
Kun missä tahansa muualla, kuin helsingissä menee liukuportaisiin, niin niissä ei missään nimessä voi kävellä ja varmistetaan, ettei vaan kukaan muukaan kävele, kun torotetaan täsmälleen keskellä tai rinnakkain.
Kommentit (48)
Mene portaita jos et jaksa kykkiä hihnalla. Minä seison hihnalla kuten huvittaa.
Montako sekuntia siinä menee hukkaan, jos joutuu seisomaan jonkun takana sen sijaan että kävelisi ne portaat?
Vierailija kirjoitti:
Montako sekuntia siinä menee hukkaan, jos joutuu seisomaan jonkun takana sen sijaan että kävelisi ne portaat?
Niin siis kun ei tarvitsisi torottaa kuin vähän sivummassa, jotta pääsee ohi. Toivottavasti "keravalaiset" ei käytä metroasemia.
Vierailija kirjoitti:
Mene portaita jos et jaksa kykkiä hihnalla. Minä seison hihnalla kuten huvittaa.
Toivottavasti kukaan ei ota sinua huomioon missään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kun ei tarvitsisi torottaa kuin vähän sivummassa, jotta pääsee ohi. Toivottavasti "keravalaiset" ei käytä metroasemia.
Mistäs perähikiältä itse olet kotoisin? Missä sanotaan torottaa?
Rauhoitu nyt lapsi pieni, olet asunut siellä suuressa kaupungissa viikon ja yrität niin kovasti olla kiireinen stadilainen. Jos et ehdi sen parin sekunnin viivytyksen takia metroon niin kyllä sieltä ihan kohta tulee seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs perähikiältä itse olet kotoisin? Missä sanotaan torottaa?
Rauhoitu nyt lapsi pieni, olet asunut siellä suuressa kaupungissa viikon ja yrität niin kovasti olla kiireinen stadilainen. Jos et ehdi sen parin sekunnin viivytyksen takia metroon niin kyllä sieltä ihan kohta tulee seuraava.
Metrot kulkee aina tiheästi, mutta esimerkiksi junat eivät välttämättä. Ja yhdestä kulkuvälineestä myöhästyminen voi tarkoittaa myös jatkoyhteydestä myöhästymistä.
Ja oli muiden ihmisten kiireestä mitä tahansa niin peruskäytöstapoihin luulisi kuuluvan ettei tahallaan haittaa heidän liikkumistaan.
Olen miettinyt ihan samaa. Myös Helsingin reuna-alueilla. Ja miksi liukutasoilla usein seistään vaikka oltaisiin menossa alaspäin?
Meidän kaupungissa on yhdessä kauppakeskuksessa rullaportaat ja toisessa rullamatto. Ostoskärryt lukittuvat mattoon ja vievät koko leveyden. Rullaportaat samoin ovat niin kapeat, ettei niihin edes pääse kärryillä eikä niissä ole tarkoitus ohitella. Muissa paikoissa käytetään hissejä.
Se on vähän kuin niiden rullaportaiden idea, että niissä seistään paikoillaan ja portaat kuljettavat sinua ylös tai alas. Tavallisissa portaissa mennään sitten itse askeltaen.
Mun ohi pääsee aina. Seison portaan oikealla puolella.
Aina voi sanoa anteeksi pääsisinkö sinusta ohi.
Länkyti änkyti. Toistuvasti on tutkittu että portaiden välityskyky on suurin kun kukaan ei liiku vaan seistään tiiviisti.
Jotta saisin iskeä sua koukulla palleaan kun yrität survoa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset ovat niin kiireisiä, muualla eivät.
Eivät ole, vaan teeskentelevät kiireistä. Onneksi en asu siinä perslävessä enää.
Yritäpäs, kamppaan tyrkkijän niin että lennät hampaat edellä ;-)
Sulla on varmaan se pemarikin jolla törttäät liikenteessä.
Helsinkiläiset ovat niin kiireisiä, muualla eivät.