Sanokaas mitä ökyrikkaille kavereille HÄÄLAHJAKSI?? Itse toivat meille v 2003
Kommentit (64)
Meneekö joku häihin sitä lahjapöytää taskulaskimen kanssa kyttäämään? Ja ihan sitten hintavertailuja tekemään...?
Vierailija:
Jos ostat esim. Iittalaa, nin kaikki tietävät hinnan. Ihan marketeista ymv. saa kivoja kulhoja/maljakoita joiden laatu on HYVÄ (siis näyttävät laatu tuotteelta) ja harva osaa marketeiden/halpa-hallin astiat ulkoa, vert Ittala tmv. ;)Eli moni kakku päältä kaunis...;)
Mitä itse mietit, kun menit naimisiin; mistä siinä on kyse?
Mietitkö silloin lahjoja? Teillä oli toivottavasti kivat häät jne, ei aikuiset ihmiset niiden jälkeen SAATIKA 4 vuoden päästä muista/arvioi/laskeskele että toi ja toi tuli sen ja sen arvoisen lahjan kanssa...
Vierailija:
Noita samoja ajatuksia mäkin pähkäilen.. Sit olen kuitenkin niin kusessa, etten saa lokaa niskaan lahjan takia ja vien loppujen lopuksi hyvän lahjan...ap
jotain mitä haluaisit itse ja jotain mitä antaisit taviskaverillesi
jos ei miellytä niin aina voi kirjoittaa hannu karplle
Minusta on hassua yrittää viedä saman arvoista lahjaa, jos kerran toisella on enemmän rahaa kuin toisella.
Kun minulla oli enemmän rahaa, ostin kalliimpia lahjoja sukulaisilleni. Nykyään ostan vain jotain pientä, koska rahaa ei ole enää niin paljon kuin ennen. Huomasin, että sukulaiseni ovat vähentäneet lahjan arvoa samassa mittakaavassa. Se alkoi äkkiä tuntua tosi oudolta, että kun minulla oli rahaa, niin sain arvokkaita lahjoja ja nyt kun minulla ei ole rahaa, niin saan esimerkiksi joitain Yves Rocher' n kylkiäislahjoja joululahjaksi.
Mielestäni jotkut lahjat ovat edelleen ihan hienoja ja mukavia. En siis sano, että arvostaisin lahjaa vähemmän, koska sukulaiseni eivät ole niihin käyttäneet omaa rahaa - ainakaan kovin paljon. Se vain tuntuu hullulta, että lahjan arvo täytyy olla samaa luokkaa kuin mitä itse hankin toiselle.
Tätä tuotto/panos -suhdetta nämä hääkeskustelut nykyisin tuntuvat olevan.
Jollei rahaa ole, niin ei niin paljon rahaa vaativaksi mahdollisuudeksi nousee taito tehdä jotain itse. Ja ideat ne on ne, joita ihmisiltä nykyisin uupuu.
Kun me menimme naimisiin viisi vuotta sitten, olimme niin rakastuneita ja onnellisia (ja olemme edelleen), ettemme edes ajatelleet lahjoja. Alttarille kävely mieheni kanssa oli sydäntä pakahduttavan ihanaa. Ajettelin siinä kävellessämme, että miten voi olla mahdollista, että tuo ihana mies haluaa oikeasti olla minun kanssani elämämme loppuun asti.
Saimme paljon lahjoja, mutta jos etukäteen joku tiedusteli mitä haluamme, sanoimme, että toivomme teidän tulevan paikalle, se on paras lahja.
että miksi mennä ihmisen häihin, jos haluaa " v*ttuilla" . Tosi lapsellista tuollainen. Eri tilanteessa ehkä, mutta toisen häät... Voi kiesus.
osta citterio-salaatinottimet tai staili kastikekauha, ei mikään hopeinen vaan joku pelkistetty teräksinen. Pieni, mutta käyttöön.
Ja pidätkö sinä ap itseäsi todellisena ystävänä?
Ennen kuin tutustuin av:n viesteihin, en edes käsittänyt, että joku voi noin tiukkapipoisesti miettiä lahjan arvoa vs. vieraan aiheuttamat kulut.
hän juoksee heti lahjan saatuaan peräsuoli pitkällä kauppaan tutkimaan lahjan arvon.
Nyt ostankin heidän lahjat nettikaupoista 75% alennuksella :)
Lahjan sisältöä en enää mieti vaan katson mahdollisimman suuren alennus%
Vierailija:
Silloin meinaa ihmettelin, että niin merkkitietoinen ihminen ei kysynyt mitä sarjaa keräämme mahdollisesti vaan paukautti vihreää aino aaltoa;)Mitenkähän se aino sopis heidän hienoon kotiinsa;)
ap
odottaa van lahjoja, ei kannata koko häitä edes pitää.
oottepa ahnasta väkeä
Mutta on olemassa ihmisiä, jotka varoista huolimatta antaa edullisia lahjoja (hää-, tupari yms lahjoiksi). Ja meidän ystäväpiiristä nämä kyllä tiedetään (kaikki tietävät). Miksi siis heille veisi kalliita lahjoja, kun he itse eivät koskaan sijoita lahjoihin muuta kuin noin kympin per nenä? Kyllä me annetaan lahjoja vähän siinä suhteessa kuin meille annetaan.
Aino Aallossa ei ole ollut vihreitä tarjoilukulhoja, ap taisi pikkasen muuttaa lahjaansa ettei tunnistettaisi;)
Vierailija:
Tämä maailma on ihan kieroutunut. Suurimmalla osalla maapallon ihmisistä ei ole riittävästi ruokaa ja jotkut karmeat ämmät ihmettelevät, että tuli eri sarjaa ja liian halpa astia lahjaksi. Pöyristyttävän karmeaa ajattelua. Sanokaa minulle, että te AP:n kaltaiset olette jotakin 16-vuotiaita teinejä, joita elämä ei ole vielä opettanut. Hyi yäk! Minkälainen mies on ottanut vaimokseen vouhkaajan, joka tutkii häälahjapöytää taskulaskimen kanssa? Enpä usko, että tuollainen ihminen kykenee rakastamaan ketään aidosti. AP, olet mammonanpalvoja, etkä taatusti tiedä mitä Raamatussa sanotaan kaltaisistasi. Älä mene niihin häihin, ettei kylmä sydämesi pilaa toisten rakkauden juhlaa.
Tosiaan et voi omaisuuden kanssa kilpailla heidän kanssaan, joten tuo munankeitin tai kivi tms. olisi heille aika mainio.
Minä kohtelen kaikkia kavereitani samalla tavoin, olivat sitten rikkaita tai köyhiä. Mitä olet antanut muille " kavereillesi" häälahjaksi?
rikkaat ihmiset tuovat jonkun AinoAalto-kulhon... Ei kai kukaan normaali ihminen tosiaan KEHTAA lähteä häihin syömään& juomaan 11 euron lahjana kanssa :D Vähintää se 30e., mielellään per nuppi on oltava lahjan arvo!
Saas nähdä mihin päädytään, viedäänkö samainen kulho heillekin kun on tosiaan niin ihq:P Luultavasti viemme ihan jonkun muun jutun, jonkin kivan lahjan, koska kaverini on tärkeä, vaikkakin pihi:))
ap
sen kalliimpaa kuin köyhän. Ja häissä on kyllä ihan muusta kyse kuin talousasioista, siis se ei kai ole myyntitoimintaa, vaan juhla?
Eipä tarvi ajatella, että sillä ja sillä on niin paljon rahaa ja/tai että sen ja sen häihin vietiin sitä ja tätä... Ja semminkin jos oikein RUOKAHÄÄT (jessus mikä termi...) niin pitää viedä vielä enemmän eli laskea niitä plussia ja miinuksia talouden kannalta niin kuin näyttää meininki olevan. Tulee vähän sellainen olo, että ensi kesänä taas suht' vuolaasti virtaaviin hääkutsuihin ei uskalla myöntävästi edes vastata, jos/kun hääpari vain laskeskelee panos/tuottosuhdetta eli paljonko kannattaa ruokaan pistää/minkä arvosta tulee lahjoja.
Mua tympäisee tossa ap:n alotuksessa myös toi " ökyrikkaat" - pointti, eli jos olisivat olleet " köyhiä" , niin ei siinä sitten hittojakaan?