Kumpi ammatti miehellä on parempi psykologi vaiko sähkömies?
Siinä ovat vaihtoehdot. Perustelut haluaisin kuulla.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään tekevistä eli sähkäri. Toisille on taas tärkeämpää henkinen höpinä. Onneks molempia on niin ei tule tappelua.
Mitä tarkoitat henkisellä höpinällä? Henkisestä yhteydestä olen kuullut puhuttavan mutten koskaan henkisestä höpinästä.
Vierailija kirjoitti:
Psykologien empatia on teeskentelyä. Jos haluat oikeaa empatiaa, hanki koira tai hyvä ystävä. Psykologia kiinnostaa lähinnä rahasi.
Ja sen kyllä asiakkaana aistii kun mikäkin koira
Vierailija kirjoitti:
Sähkömies on hyödyllinen , psykologi jauhaa paskaa ja nostaa siitä palkkaa, kai etuliite psyko jo kertoo pervosta kusipäästä joka utelee ihmisten asioita.
Joo mun terapeutti uteli multa kaikkea mikä ei sille kuulu sukulaisten raha-asioita myöten, en tiedä mikä pakkomielle sillä oli. Antoi ihan sairaan huonoa neuvoa talouden suhteen ja aluksi vielä luotin siihen ja kuuntelin.
Söhkömies on oikea työ ja ammatti. Psykologit on yhteiskunnallisesti aika turhaa kuluerä eivätkä kuulu välttämättömiin tai kovin tarpeellisiin.
Palais varmaan käämi psykologin kanssa, eli sähkömies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri.
Kauheaa, jos mies joutuisi kuuntelemaan kaiket päivät muiden murheita.
Jahas, vai sillä lailla. Sinun mielestä naisella on oikeus vaatia, että miehen pitää kuunnella vain _hänen_ murheita?
Ilman muuta, parisuhteessa. Ei ole kohtuuton toive.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkömies. Haluan puolison enkä terapeuttia.
Pelkäätkö joutuvasi psykologin analysoitavaksi?
Ei ne mitään analysoi vaan selittää bulshittiä
Pitkä kokemus psykologi miehestä läheltä. En todellakaan suosittele. Monesti siinä on syynsä eli omat ongelmat taustalla, miksi ala kiinnostaa. Empaattisia eivät välttämättä ole siviilissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko psykologimiehen potilaana vai mistä tiedät hänen empaattisuudestaan, kiltteydestään, sydämen sivistyneisyydestään tai mistään ylipäänsä? Kuten sanoin aiemmin, osaavat teeskennellä empatiaa hyvin, mutta todellisuudessa lopputulema on se, että kukkarosi on kevyempi ja saman "palvelun" olisit voinut saada ilmaiseksi vaikka joltain hihhulipapilta. Palveluna siis kuuntelemisen. Koirakin osaa kuunnella. Ei, kyllä välttäisin psykologeja kuin ruttoa, sillä olen ollut liikaa niiden kanssa tekemisissä ja tiedän ettei heistä ole mitään oikeaa hyötyä mihinkään. Buumi on nyt ja se menee ohi. Sähkömiehelle on aina käyttöä.
Täysin samaa mieltä! Kukaan toinen ihminen ei voit tietää mikä parhaaksi juuri sulle.
Vierailija kirjoitti:
Sähkömies tekee oikeita töitä. Psykologi puhuu vain paskaa, jos edes jaksaa puhua, kunhan istuu ja esittää kuuntelevansa.
ps. suurin osa naisista tarvisi oikeasti jotain terapiaa, eikä vain uutta parisuhdetta
Minulla terapeutti vaan puhua kälkätti omista mielenkiinnon kohteistaan, laskuttaen sen sata euroa per istunto. Oksettava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Söhkömies on oikea työ ja ammatti. Psykologit on yhteiskunnallisesti aika turhaa kuluerä eivätkä kuulu välttämättömiin tai kovin tarpeellisiin.
Jep, ilman heitä ei kukaan kuolisi, ehkä saisi itkupotkuraivarit, mutta se aikuisen pitäisi itse osata käsitellä ilman apua.
No sähkäri ilman muuta. Psykologit ovat koulutettuja hörhöjä musta tuntuu -alalta, joka ei ole tiedettä nähnytkään.
Melkein sama kun menisi kysymään horoskooppihörhöltä omasta luonteestaan ja kaverin sopivuudesta ja mitä huomenna tapahtuu ja sovellunko tähän ammattiin. Saa hyvässä lykyssä paremmat neuvot, jos antajana sattuu olemaan vaikkapa vanhempi, ihmistuntemusta runsaasti omaava (huijari)korteistakatsoja ja/tai tähtimerkkejä tutkiva. Hakkaa mennen tullen pitkät ja lyhyet terapiat.
Ainakin tittelit menevät iloisesti sekaisin. Terapeutti, mentori, psykologinen valmentaja, mitä näitä nyt on.
Ja ihan voi vapaasti seurustella kenen tahansa kanssa. Psykologimiehiä on tosin niin vähän että todennäköisesti ap:n kuvaama tilanne ei usein konkretisoidu.
Noista kahdesta valitsisin kyllä sähkärin.
Montakin syytä tälle. Kotona kätevämpi, parempi palkka ja työtilanne, sekä älykkäämpi
Tunnen aika monta psykologia, koska olen aikoinaan työskennellyt samoissa työpaikoissa (en siis itse ole psl). Yksi parhaimmista ystävistäni on myös psykologi. En usko, että haluaisin kuitenkaan parisuhteeseen psykologin kanssa. Arvostan heidän osaamistaan ja tunnistan heidän tarkkanäköisyytensä ihmisten suhteen, mutta itse olen enemmän käytännön ihminen kuin pohdiskelija (vaikka olenkin akateemisesti koulutettu). Stereotyyppisten mielikuvien perusteella valitsisin siis sähköasentajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään tekevistä eli sähkäri. Toisille on taas tärkeämpää henkinen höpinä. Onneks molempia on niin ei tule tappelua.
Mitä tarkoitat henkisellä höpinällä? Henkisestä yhteydestä olen kuullut puhuttavan mutten koskaan henkisestä höpinästä.
Naisten keksimää puppua se meinaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkömies osaa korjaa sun vibraattorin.
Psykologin kanssa et tarvitse vibraattoria.
Vierailija kirjoitti:
Palais varmaan käämi psykologin kanssa, eli sähkömies.
Miksi? Onko sinulla tapana hermoilla useinkin?
Vierailija kirjoitti:
Noista kahdesta valitsisin kyllä sähkärin.
Montakin syytä tälle. Kotona kätevämpi, parempi palkka ja työtilanne, sekä älykkäämpi
Juuri tuon takia en enää yhtään akkaa kotiini ota, koska ärsyttää naisten tapa ajatella kuinka voisi hyötyä minusta ammattiini vedoten. Hoidan työkseni sähköhommia, mutta sen jälkeen lähetän laskun.
Sähkömies tekee oikeita töitä. Psykologi puhuu vain paskaa, jos edes jaksaa puhua, kunhan istuu ja esittää kuuntelevansa.
ps. suurin osa naisista tarvisi oikeasti jotain terapiaa, eikä vain uutta parisuhdetta