Kumpi ammatti miehellä on parempi psykologi vaiko sähkömies?
Siinä ovat vaihtoehdot. Perustelut haluaisin kuulla.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on psykologeista enemmän kokemusta kuin sähkömiehistä. Lähinnä asiakkaana. Heh. Psykologit ovat usein hyödyttömiä vätyksiä. He eivät voi tarjota sinulle suoraan palkallista työpaikkaa, eivät voi auttaa parisuhteettomuudessasi, eivät yleensä saa mitään aikaiseksi vaan "kuuntelevat" (jos sitäkään) asiakkaidensa horinoita. Niin ja vaativat valtiorahoitteista terapiatakuuta ja muuta huuhaata, joka ei auta ketään oikeasti. Elämme psykologibuumia, jossa keski-ikäiset, keskiluokkaiset harmaantuvat sedät kuvittelevat olevansa jotain "mentoreita" (nuorille naisille tietenkin) ja "psykologian asiantuntijoita" keski-iän kriisissään. Ennen ostettiin nahkatakki, moottoripyörä ja koitettiin pokata 20 vuotta nuorempi naikkonen, nyt ryhdytään psykologi-mentoriksi ja työelämäkonsultiksi. Same shit, different package.
Ota se sähkömies. Paljon fiksumpi ja sillä on tulevaisuus toisin kuin psykologil
Ei se ole noin yksiviivaista. Meillä ei ole mitään tietoa kummankaan miehen persoonallisuudesta. Persoona ratkaisee, ei ammatti.
Ei ole niin, että sähköasentaja on aina mukava ja fiku ja psykologi "hyödytön vätys". Ihan noin suoria johtopäätöksiä ei ammatin peristellla voi vetää.
Ja outoa kommentissasi on myös se, että selvästi halveksit korkealle koulutettuja. Molemmat voivat olla mukavia ja fiksuja, tai sitten kumpikin voi olla vähemmän mukava, sitä ei ammatti kerro.
Joten en kyllä sinun neuvojen perusteella valitsisi miestä istselleni. Oli niin huonot perustelut.
Sähkömies on miehisempi. Alfa.
Psykologi on feminiininen lässyttäjä.
Sähkömies jos multa kysytään.
tykkään duunarimiehistä. Itse oon akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista kahdesta uskoisin että haluaisin psykologimiehen. Saattaisi olla älykäs, syvällinen, tietoinen ja huomioiva.
Tietenkin tällaiset kysymykset ovat outoja ja tulee tunne että tällaista voi kysyä vain mies.
Loppujen lopuksi vaikuttaa kuitenkin se, että minkälainen mies on kokonaisuutena ja näin :D ammatista ei vielä paljon voi päätellä
Ensivaikutelmaan pohjautuen psykologimies on empaattinen ja kiltti, kun taas sähkömies on looginen, tekevä ja huumorintajuinen.
Se voi olla just näin. Mut mulle tulee psykologista etäinen analysoiva viba. Kun taas sähkäri ei mieti turhia. Sähkärit on ihania. Niillä voi olla vähän rankka työ ja rankat huvit mut mulle käy. Paras on sähkäri jolla on oma pakka kasassa niin että ei arvota naista naisen työn tai koulutuksen perusteella , ja on ylpeä työstään eikä tunne mitään duunari-alemmuutta, eikä ole yhteiskuntaluokkansa vanki niin, että tapailisi vain lähihoitajia tms.
Itse tykkään tekevistä eli sähkäri. Toisille on taas tärkeämpää henkinen höpinä. Onneks molempia on niin ei tule tappelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on psykologeista enemmän kokemusta kuin sähkömiehistä. Lähinnä asiakkaana. Heh. Psykologit ovat usein hyödyttömiä vätyksiä. He eivät voi tarjota sinulle suoraan palkallista työpaikkaa, eivät voi auttaa parisuhteettomuudessasi, eivät yleensä saa mitään aikaiseksi vaan "kuuntelevat" (jos sitäkään) asiakkaidensa horinoita. Niin ja vaativat valtiorahoitteista terapiatakuuta ja muuta huuhaata, joka ei auta ketään oikeasti. Elämme psykologibuumia, jossa keski-ikäiset, keskiluokkaiset harmaantuvat sedät kuvittelevat olevansa jotain "mentoreita" (nuorille naisille tietenkin) ja "psykologian asiantuntijoita" keski-iän kriisissään. Ennen ostettiin nahkatakki, moottoripyörä ja koitettiin pokata 20 vuotta nuorempi naikkonen, nyt ryhdytään psykologi-mentoriksi ja työelämäkonsultiksi. Same shit, different package.
Ota se sähkömies. Paljon fiks
":D tattista rehellisyydestä"
Eihän tuossa ole mitään "rehellistä". Ainoastaan tuon ihminen omia luuloja ja mututietoa psygologeista. Ja tuskin hän voi mennä takuuseen jokaisen sähkärin fiksuudesta. Minusta nuo perustelut oli todella huonoja ja kuviteltuja. Vai on psykologit hyödyttömiä vätyksiä:D
Itse en uskaltaisi tuollaista väittää. Tuo "hyödytön vätys"on voinut pelastaa jonkun hengen. Kyllä heiltä moni ahdistunut avun saa.
Vierailija kirjoitti:
Ota se sähkömies. Paljon fiksumpi ja sillä on tulevaisuus toisin kuin psykologil
Psykologiaan paljon vaikeampi päästä. Kyllä riittää töitä, ihmiset voi huonosti.
Psykologius olisi turn off. Sähkäri turn on. Haluaisin miehen enkä mitään piipittäjää.
Psykologin kanssa voi palaa proput, sähkäri osaa korjata nekin. 😁
En kestää yhtään tunneanalyysejä. Joten ehdottomasti sähkömies tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se sähkömies. Paljon fiks
Et ole kokeillut päästä sisään sähköasentajalinjalle ilmiselvästi. Poika mietti sitäkin vaihtoehtoa, keskiarvoraja amikseen pitkälle yli 8. Eli ei vertaudu mihinkään normipinttikseen mitenkään.
En todellakaan halveksu korkeasti koulutettuja ja tiedän että psykologiaan yliopistossa on vaikea päästä, tai ainakin oli ennen tätä buumia. Se ei kerro yhtään mitään psykologien hyödyllisyydestä, siis se että koulutukseen on vaikea päästä. Paljon hyödyllisempää on tehdä jotain konkreettista asiakkaiden hyväksi kuten sähkömies tekee eikä eurojen kiilto silmissä hakeutua buumialalle toteuttamaan omia fantasioitaan ihmisten auttamisesta. Ryhdy vaikka yrittäjäksi, työllistä joku. Psykologia on massiivisen yliarvostettua psykiatrian hoitomuotona ja olen aika vakuuttunut, että psykologeilla ongelmiaan vatvovat eivät hyödy siitä niin paljon pitkässä juoksussa kuin aluksi saattavat kuvitella. Voi olla helpottavaa aluksi päästä puhumaan asioistaan, jos on yksinäinen eikä ole ketään kelle jutella juttujaan. Asioista, jotka voisi ihan hyvin käsitellä hyvän ystävän kanssa. Siihenkään ongelmaan psykologi ei voi auttaa, siihen ettei sinulla ole ystäviä. Niin ja yleensä ne korkeasti koulututetun psykologian huippuoppilaan asiakkaat ovat köyhiä ja kurjia ja asetelma on kieroutunut, koska keskiluokkaisilla psykologeilla ei ole aitoa kokemuspohjaa köyhyydestä ja kurjuudesta aiheutuviin ongelmiin muuta kuin ehkä lyhyeltä opiskeluajalta.
Sitten on erikseen vielä harmaantuvat Bangladeshilaisesta "yliopistosta" tutkintotodistuksensa maksua vastaan tulostaneet mentorit, jotka ovat lähinnä kiinnostuneita vaakamambosta nuorten naispotilaidensa kanssa, ja jotka jo mainitsin aiemmin.
Ylianalyyttinen feminiininen alati reflektoiva nahjus vs hyvin toimeentuleva sähköalan yrittäjä olisi helppo valinta, samoin kuin sopivan kyyninen ja hyvin hankkiva konsultti(yrittäjä) vs pätkätyöläinen juuri kortistoon valmistunut reppana. Jos muut ominaisuudet samalla viivalla.
Ottaisin sen sähkärin. Tekevä mies.
Vierailija kirjoitti:
Paha kysymys. Aika monet psykologit ovat oikeassa elämässä aika sekaisin, mutta eivät tietysti kaikki. Toisaalta psykologit ovat akateemisia. Sähkäreillä saattaa olla hyvät tulot, ja jotkut voivat olla mukavia. En varmaan jaksaisi asetelmaa, joka psykologien kanssa helposti tulisi, että toinen analysoisi ylimielisesti toista, mutta ei analysoisi itseään.
Meillä uusittiin/tarkastettiin sähköt, pikkufirmasta tilasin työt. Paljastui, että sähkömies oli DI, joka oli perustanut oman firman. Sanoi että hänestä homma oli kivempaa, kuin toimistossa istuminen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko psykologimiehen potilaana vai mistä tiedät hänen empaattisuudestaan, kiltteydestään, sydämen sivistyneisyydestään tai mistään ylipäänsä? Kuten sanoin aiemmin, osaavat teeskennellä empatiaa hyvin, mutta todellisuudessa lopputulema on se, että kukkarosi on kevyempi ja saman "palvelun" olisit voinut saada ilmaiseksi vaikka joltain hihhulipapilta. Palveluna siis kuuntelemisen. Koirakin osaa kuunnella. Ei, kyllä välttäisin psykologeja kuin ruttoa, sillä olen ollut liikaa niiden kanssa tekemisissä ja tiedän ettei heistä ole mitään oikeaa hyötyä mihinkään. Buumi on nyt ja se menee ohi. Sähkömiehelle on aina käyttöä.
Mistä niin päättelit? En ole potilas. En ole mikään asiakas enkä potilas psykologimiehelle vaan tapasimme treffien merkeissä ja keskustelujen perusteella mies vaikuttaa empaattiselta, välittävältä ja jalat maassa -tyypiltä. Psykologimies ei alkanut "parantamaan" minua, koska en ole hänen potilaansa. Lähdetään siitä, että haluan nähdä molemmat miehet ihmisinä ja yksilöinä enkä pelkkinä kohteina, joista etsiä suurennuslasin kanssa vikoja.
Sähkömies kun on miehekkäämpi enkä pidä psykologeista ja psykologia on humpuukia ja hullujen juttuja
Ammatti ei miehen paremmuutta määrittele.