Kumpi ammatti miehellä on parempi psykologi vaiko sähkömies?
Siinä ovat vaihtoehdot. Perustelut haluaisin kuulla.
Kommentit (125)
Ihan sama, muut asiat ratkaisee. Sivistys on mulle tärkeää, ja sitä on todennäköisemmin kyllä psykologilla. Mutta tosiaan muut asiat ratkaisee (ml. sivistys joka ei ole yhtä kuin koulutus vaikka korreloikin sen kanssa), eli ei ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaus riippuu naisesta.
1) psykologi, jos nainen käyttää ehkäisypillereitä.
2) sähkömies, jos nainen ei käytä ehkäisypillereitä.
No nyt oli tyhmä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaus riippuu naisesta.
1) psykologi, jos nainen käyttää ehkäisypillereitä.
2) sähkömies, jos nainen ei käytä ehkäisypillereitä.
Miksi ja mitä väliä?
Sähkömies. Haluan puolison enkä terapeuttia.
No sehän riippuu tietysti siitä, kiinnostaako miestä psykologia vai sähkölaitteiden korjaaminen ja asentaminen. Molemmat ovat ehdottomasti tarpeellisia ammatteja.
Se kummasta hän tykkää itse enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, muut asiat ratkaisee. Sivistys on mulle tärkeää, ja sitä on todennäköisemmin kyllä psykologilla. Mutta tosiaan muut asiat ratkaisee (ml. sivistys joka ei ole yhtä kuin koulutus vaikka korreloikin sen kanssa), eli ei ammatti.
Sivistys on tärkeää minullekin. Psykologimies on ensivaikutelman perusteella empaattinen, kiltti ja osasi antaa käytännön ohjeita, mutta sähkömies auttoi konkreettisissa kodin asioissa ollen samalla vakaa, huumorintajuinen ja harkitseva. Tavallaan kummassakin on samaa vakautta ja järkevyyttä, mutta psykologilla on sydämen sivistyneisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri.
Kauheaa, jos mies joutuisi kuuntelemaan kaiket päivät muiden murheita.
Jahas, vai sillä lailla. Sinun mielestä naisella on oikeus vaatia, että miehen pitää kuunnella vain _hänen_ murheita?
Vierailija kirjoitti:
Sähkömies. Haluan puolison enkä terapeuttia.
Pelkäätkö joutuvasi psykologin analysoitavaksi?
Patologi. Koska blackout. Ei oo sähkökatkoja. On vain kellon ääni joka tikittää: tik, tok, tik, tok. Silloin muistamme vain sen tuon kuluneen slouganin: aika on rahaa. Silloin aika pysähtyy, ei ole enää kiire, kukaan ei enää riistä meiltä mitään, olemme siirtyneet ajasta ikuisuuteen. Voimme nyt levätä.
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu tietysti siitä, kiinnostaako miestä psykologia vai sähkölaitteiden korjaaminen ja asentaminen. Molemmat ovat ehdottomasti tarpeellisia ammatteja.
Erinomaista pohdintaa. Olen samaa mieltä, että molemmat ovat ehdottomasti tarpeellisia ammatteja.
Oletko psykologimiehen potilaana vai mistä tiedät hänen empaattisuudestaan, kiltteydestään, sydämen sivistyneisyydestään tai mistään ylipäänsä? Kuten sanoin aiemmin, osaavat teeskennellä empatiaa hyvin, mutta todellisuudessa lopputulema on se, että kukkarosi on kevyempi ja saman "palvelun" olisit voinut saada ilmaiseksi vaikka joltain hihhulipapilta. Palveluna siis kuuntelemisen. Koirakin osaa kuunnella. Ei, kyllä välttäisin psykologeja kuin ruttoa, sillä olen ollut liikaa niiden kanssa tekemisissä ja tiedän ettei heistä ole mitään oikeaa hyötyä mihinkään. Buumi on nyt ja se menee ohi. Sähkömiehelle on aina käyttöä.
Ei ainakaan psykoterapeuttia kannata ikinä ottaa, naapurissa asuu ja voin sanoa että sanonta suutarin lasten kengistä aukes lopullisesti vasta hänet hetken tunnettuani. Ihan sekasin koko ukko.
Ei mitään merkitystä. Luonne ja arvot ratkaisevat. Työ/ammatti ei kerro kaikkea ihmisestä, valtaosalle se on kuitenkin ensisijaisesti keino hankkia elanto. Enemmän kertovat mm. harrastukset ja vapaa-ajan kiinnostuksenkohteet.
Sähkömiehelle olisi taloudessa enemmän käyttöä, jos hyötyjä ajatellaan. Vapaa-ajalla ei ole heistä kokemusta.
Psykologien kanssa en ole jostain syystä tullut siviilissä toimeen, psykiatrien ja muiden lääkärien kanssa enemmänkin... eli vastaan sähkömies.
Vierailija kirjoitti:
Sähkömies on hyödyllinen , psykologi jauhaa paskaa ja nostaa siitä palkkaa, kai etuliite psyko jo kertoo pervosta kusipäästä joka utelee ihmisten asioita.
Sähkömies osaa tehdä käsillään monenmoista hyödyllistä, myös sängyssä. Lisäksi se liikkuu päivän mittaan väljissä haalareissaan eikä istu muniaan hautoen paikallaan.
Ottasin kyllä sähkömiehen.
Psykologit on pelottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista kahdesta uskoisin että haluaisin psykologimiehen. Saattaisi olla älykäs, syvällinen, tietoinen ja huomioiva.
Tietenkin tällaiset kysymykset ovat outoja ja tulee tunne että tällaista voi kysyä vain mies.
Loppujen lopuksi vaikuttaa kuitenkin se, että minkälainen mies on kokonaisuutena ja näin :D ammatista ei vielä paljon voi päätellä
Olen nainen ja kysymys ei ole mitenkään outo.
Ammatin perusteella ei kannata miestä/elämänkumppania valita. Sillä ei loppujen lopuksi ole mitään väliä, mutta sillä on, kumman kanssa sinulla on henkinen yhteys, eli olette ns samalla aaltopituudella.
Minulla oli aikoinaan työkaveri, joka tapaili putkimiestä ja lääkäriä, ja valitsi loppujen lopuksi sen putkimiehen. Oli hyvä valinta. Heitä tuli onnellisia..
:D Tattista rehellisyydestä.