Michelinin primacyt vai jotku halpis kiinalaiset autoon?,200€ vähemmän menis noihin kiinalaisiin.
Siis perus skoda octaaviin,kummat kannattais laitatuttaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Olen halvoilla Nankang renkailla ajellut jo yli kymmenen vuotta ja kilometrejä on parhaimpina kesinä tullut noin 25k eikä niissä ole ollut mitään moitittavaa.
Toki kestää vain kaksi kesää jos ajaa noin paljon, mutta niin myös ne kalliit.
Kyllä laatu renkaat kestää helposti 100tkm
On myös ollut joskus linglong renkaat, ihan hyvät nekin, mutta vesi kelillä ei mitään pitoa, tiedä sitten miten nykyään.
Jos on rahaa laittaa 200€ lisää merkki renkaisiin niin todellakin suosittelen, varsinkin jos ajat joka päivä pitkiä matkoja.
Minä käytän vain Micheliniä ja Continental renkaita. Ajan 60-70tkm vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen halvoilla Nankang renkailla ajellut jo yli kymmenen vuotta ja kilometrejä on parhaimpina kesinä tullut noin 25k eikä niissä ole ollut mitään moitittavaa.
Toki kestää vain kaksi kesää jos ajaa noin paljon, mutta niin myös ne kalliit.
Kyllä renkaiden kulutuskestävyydessä on isojakin eroja. Itselläni joillain laaturenkailla on voinut ajaa helposti sen 60.000 km, halpikset ovat voineet kestää 30-40 tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Venäjältä saa todella laadukkaita Ikon Tyres renkaita. Entinen Nokian renkaat.
Ei kai niitä saa tänne tuoda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä saa tänne tuoda?
Mä ostin viime vuonna cordiantin kitkat, venäläiset, 16" maksoi 200€, parhaat renkaat tohon rahaan mitä mulla on ollut!
Kesärenkaissa ei ole mitään väliä, laittaako kiinalaiset vai paljon kalliimmat michelinit tms. Sen sijaan talvirenkaissa ei kannata liikaa pihistellä. Silloinkin tosin kiinalaisilla pärjää, jos osaa suhteuttaa ajotyylinsä.
Kannattaa katsoa tuoreita testejä eikä kysellä täältä missä vastaajat eivät ymmärrä asioista mitään.
Ajan alle 10 tkm vuoteen ja ostan aina parhaat koska ne kestää jotain 6 vuotta mun ajoilla. Joten ei iso kustannus ostaa niin harvoin renkaat.
Mikä logiikka siinä on että paljon ajava tarvitsee paremmat renkaat? Yhtä paljon sillä rengassarjalla varmaan lopulta ajetaan.
Satasta enempää en ole rengassarjasta koskaan maksanut, viimeksi eronnut vaimo möi kostoksi miehen uudet renkaat satasella :)
Ikää mulla on yli 50v ja koskaan en ole kolaroinut tai ajanut ulos tai mitään, siis onnettomuudet 0.
Että oiskohan kuitenkin kuskista ja ajotavasta kiinni, eikä renkaista.
ps kerran piti talvirenkaat vaihtaa äkkiä kesken talven kun ei päässyt enää loiviakaan mäkiä ylös, oli niin kovettuneet kumit ja kuluneet nastat, mutta tämäkin pitää tuntea ja huomata ja toimia sen mukaan
Renkaat ovat mukavuus ja turvallisuusvaruste. Aika moni ostaa halpaan vanhaan autoon paskat renkaat, vaikka just niissä tarvittaisiin hyvät koska ne ovat turvattomia autoja eikä ehkä ajonvakautusta. Mutta jos ei ole rahaa niin sitten ei auta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Renkaat ovat mukavuus ja turvallisuusvaruste. Aika moni ostaa halpaan vanhaan autoon paskat renkaat, vaikka just niissä tarvittaisiin hyvät koska ne ovat turvattomia autoja eikä ehkä ajonvakautusta. Mutta jos ei ole rahaa niin sitten ei auta mikään.
Kuski sen onnettomuuden aiheuttaa, ei renkaat. Ei edes ne paskat renkaat.
Jos jostakin löydät, Gislavedin Ultra Speedit ovat minusta hyvät. Siis Continentalin halpamerkki.
Talvirenkaissa panostaisin laatuun, kesärenkailla ei niin väliä
Syy siihen, että ne ns. laaturenkaat pärjää testeissä, on että ne tehdään pehmeästä materiaalista. Toki silloin saadaan paras mahdollinen pito ja ajo-ominaisuudet ja pieni rengasmelu. Mutta ne kuluu usein jo yhden kesän aikana huomattavasti, viimeistään toisena kesänä loppuunajetut.
Kesärengas ihan se ja sama, talvirenkaissa en ainakaan vielä kiinalaisiin koskisi.
Vierailija kirjoitti:
Talvirenkaissa panostaisin laatuun, kesärenkailla ei niin väliä
Kyllä kesärenkaissakin täytyy olla hyvä pito sadekelillä. Mutta näiyä on halpiksissakin. Ihan ok kesärenkaat saa parilla sadalla.
Vierailija kirjoitti:
Syy siihen, että ne ns. laaturenkaat pärjää testeissä, on että ne tehdään pehmeästä materiaalista. Toki silloin saadaan paras mahdollinen pito ja ajo-ominaisuudet ja pieni rengasmelu. Mutta ne kuluu usein jo yhden kesän aikana huomattavasti, viimeistään toisena kesänä loppuunajetut.
Sun kommenttia oli dissattu ihan syyttä. Totta tuo, että pehmeä kumiseos antaa hyvän pidon ja on hiljainen, mutta myös kuluu nopeammin. Fiksua on valita joku kompromissi, ellei halua uusia renkaita parin vuoden välein.
Mulla on Pukatti Veironissa kiinalaiset hinnat alkaen perusrenksut. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa laadukas mitä Venäjältä voi saada on aito syfilis joltain Tatjaanalta.
Hautakiveen voi kaivertaa "säästin renkaissa 200€!". Moni ajattelee ettei kesärenkailla ole väliä kunhan mustat ja pyöreät. Sadekelillä vesiliirrosta rekankeulaan niillä kiinalaisilla muovirenkailla!