Michelinin primacyt vai jotku halpis kiinalaiset autoon?,200€ vähemmän menis noihin kiinalaisiin.
Siis perus skoda octaaviin,kummat kannattais laitatuttaa?
Kommentit (49)
Tuohon välille mahtuu laaja valikoima keskihintaluokan renkainta, sellaisia kuin Marangoni ja Toyo, Ajan vuodessa 25000 - 30000 km ja mielestäni näissä saa nykypäivänä vielä rahoilleen parhaan vastineen. Kiinalaisista on yksi huono kokemus muutaman vuoden takaa, ehkä jossain vaiheessa kokeilen taas. Kai sielläkin kehitys kehittyy.
Itse ajan 4v vanhalla Macanilla ja silti käytän isoja kiinakumeja joilla 4 tai 5 tähteä TM:n testeissä, koska rengasmelussa ja kestävyydessä ei ole Pirelliin tai Micheliniin nähden mutta hintaero on noin 700e per setti.
Maksat ns. merkkirenkaissa todella suurta brändilisää. Ainoa aika kun käytän noita on silloin jos ne tulevat auton mukana.
Kiinalaisen ja michelin välistäkin on vaihtoehtoja. Ehkä joku sieltä tyyliin Hankook?
Mulla on aina ollut michelinit autoissa se on vaan paras.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan 4v vanhalla Macanilla ja silti käytän isoja kiinakumeja joilla 4 tai 5 tähteä TM:n testeissä, koska rengasmelussa ja kestävyydessä ei ole Pirelliin tai Micheliniin nähden mutta hintaero on noin 700e per setti.
Maksat ns. merkkirenkaissa todella suurta brändilisää. Ainoa aika kun käytän noita on silloin jos ne tulevat auton mukana.
Ei taida ocun ja macanin renkaat olla ihan saman kokoisia,perus octaviaan taitaa mennä 205 leveet,joten hintaero ei kyllä kovin suureksi tule.
Kun katselet kesärengastestejä niin kärkikolmikkoon kiilaa yleensä aina joku halpisrengas mutta vain juuri tämä yksi malli on sattumalta erinomainen joten tulo ei valitettavasti koske valmistajan muita kumeja.
Viimeksi ostin testeissä tasapisteisiin kolmosen kanssa päätyneet Kumhot jotka ovat oikeasti hintaansa nähden erinomaiset ja vain aavistuksen huonommat kuin alkuperäiset Turanzat joista näihin vaihdoin.
Nämä testeissä hyvin pärjänneet halparenkaat ovat usein juuri Korealaisia.
Pistä vaan ne michelinit alle,ne on varmasti hyvät ja turvalliset renkaat vaikka maksaakin selvästi enemmän,turvallisuus edellä mennään.
Mä laitoin omaan Octaviaan kiinalaiset Trianglet. Oli esim. sadekelin pito parempi kuin monen kalliimman. Nyt käytännössä olen huomannut vain, että ovat kovemmat/meluisammat kuin aiemmat Goodyearin pehmorenkaat. Ajan vain 5-6000km/v. Tämä auto tulee olemaan mulla max 4-5 vuotta, joten nämä renkaat välttää aivan mainiosti. Maksoi entisille aluvanteille asennettuna + tasapainotettuna + alle asennettuna yht. 268€/setti.
Vierailija kirjoitti:
Ja renkaissa muuten todella ON eroa ainakin jos on auto jonka ajo-ominaisuudet ovat sillä tasolla että eron huomaa ja ajotyyli sen mukainen.
Jollain 15km rajoituksen alla nysväävällä octavialla joka ajaa kaarteet kuin takapenkillä olisi piripintaan täytetty akvaario ei renkailla ole mitään merkitystä kuin että niissä pysyy ilma. Turha niitä on edes painottaa kun skodalla ei kuitenkaan ajeta koskaan yli 75km/h ja sekin motarilla. Vasemmalla kaistalla tottakai.
Katsohan. Joku bensalenkkarijuntti vauvapalstailee :)
Olen halvoilla Nankang renkailla ajellut jo yli kymmenen vuotta ja kilometrejä on parhaimpina kesinä tullut noin 25k eikä niissä ole ollut mitään moitittavaa.
Toki kestää vain kaksi kesää jos ajaa noin paljon, mutta niin myös ne kalliit.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen aina ihmetellyt että pitää hommata kallis auto mutta sitten säästetään siinä ainoassa kohdassa joka yhdistää auton ja ajoalustan toisiinsa eli renkaissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen halvoilla Nankang renkailla ajellut jo yli kymmenen vuotta ja kilometrejä on parhaimpina kesinä tullut noin 25k eikä niissä ole ollut mitään moitittavaa.
Toki kestää vain kaksi kesää jos ajaa noin paljon, mutta niin myös ne kalliit.
Mulla primacyt kesti 70 000km.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin omaan Octaviaan kiinalaiset Trianglet. Oli esim. sadekelin pito parempi kuin monen kalliimman. Nyt käytännössä olen huomannut vain, että ovat kovemmat/meluisammat kuin aiemmat Goodyearin pehmorenkaat. Ajan vain 5-6000km/v. Tämä auto tulee olemaan mulla max 4-5 vuotta, joten nämä renkaat välttää aivan mainiosti. Maksoi entisille aluvanteille asennettuna + tasapainotettuna + alle asennettuna yht. 268€/setti.
Tarkennan rengasmallin: Triangle ReliaX Touring
Oli testeissä parempi kuin esim. LingLongin Max.
itse ajan paljon ja halvoilla autoilla.ostan käytettyjä renkaita useimmiten.saksan kitkoja on paljon tarjolla.on omat rengaskoneet.
Omasta kokemuksesta Kiina-renkaissa on ihan kohtalaisen hyvä laatu. Kokemuksia on sekä nastoista että kesärenkaista. Nastarenkaat kesti hyvin kulutusta ja nastojen kesto oli hyvä. Kesärenkaat muuten olleet hyvät, mutta rengasmelua on enemmän kuin kalliimmissa. Huonoin kokemus (laatuvirhe, kumi repesi) on Hakkapeliitoista. Ei se brändi aina takaa laatua.
Auton mukana tuli jotkut ihan uudet trianglen nastarenkaat. Melko paskat ja meno ei varmasti parane kuluessaan. Laitan ne myyntiin ja ostan paremmat ensi talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Lexus isf michelinin pilot sportit niin täytyy sanoa että noilla renkailla auto on paljon parempi ajaa kuin kiinan kumeilla joita myös on kyseisessä autossa ollut,sporttisessa ajossa tuo vain korostuu.
Conttinentalit, sanoo +80 v . Misukat oli parhaita vain heidän patenttinsa ajan, kun muut eivät saanet samanlaisia valmistaa.
25 vuotta ja vajaa miljoona kilometriä henkilöautolla ajaneena sanoisin että jos ajot on sellaista pikku kauppa-ajoa silloin tällöin tai olet muuten vaan sellainen autoihminen jolle ominaisuuksilla ei ole väliä, mikä tahansa musta ja pyöreä käy.
Kiinakumit on yleensä ihan ok ekan kauden, sen jälkeen ominaisuudet retkahtaa alaspäin.
Merkkirenkaat ovat tasalaatuisia ominaisuuksiltaan melkein loppuun asti.
Hyvä välimaasto on myös merkkitehtaiden halpamerkit, Sava, Nordman ymym jotka yleensä ovat samaa kamaa kuin jonkun vuoden vanha malli merkkirenkaasta.
Jos hintaero on noinkin pieni kuin 200€, ostaisin misukat. Renkaissa asennustyö maksaa jo suhteessa aika paljon ja sen hinta on sama oli sitten hyvät tai huonot renkaat.
Riippuu paljonko ajat ja millä kelillä. Jos kilometrejä ei kerry kovin paljoa, ottaisin noi halvemmat, mutta jos ajat paljon ja huonoissakin olosuhteissa, satsaisin kalliimpiin.