Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on matkustella ja käydä kalliissa paikoissa ihan pienten lasten kanssa? Eihän ne lapset muista noista reissuista mitään.

Vierailija
12.06.2025 |

Aikuisilla vaan kauhea stressi päällä koko aja. Tarkoitan siis alle 5-vuotiaita. 

Itse ainakin ajattelen, että silloin olisi järkevämpi kuluttaa lasten kanssa reissailuun ja elämyksiin enemmän rahaa, kun lapsi itse on sen ikäinen että oikeasti nauttii noista matkoista ja retkistä ja niistä jää hänelle hyviä muistoja. 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Paras kesämuisto jää oman pihan kahluualtaasta tms. Ei tartte kauas mennä. 

Vierailija
2/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden pitäisi muistaa niistä jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on niin paljon, ettei se haittaa vaikkei lapset muista. 

Vierailija
4/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat itse haluavat matkustaa. Tuossa vaiheessa vanhemmat vielä päättävät.

Vierailija
5/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää tuommoisesta.  

Vierailija
6/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kaikki positiiviset kokemukset jää lapsen aivoihin muistoksi ja siksi olen jopa asunut lasteni kanssa kolmessa eri maassa, Suomi neljäs maa.

Vierailija
7/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun perheesdä on 4 lasta, lapset syntyvät nrljn vuoden välein, niin ensimmäinen pääsee matkalle vasta 16-vuotiaana?

Vierailija
8/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten pitäisi niistä muistaa jotain? Eihän ne muista kotonaolostakaan mitään. On reissattu pienten ja isojen lapsien kanssa, kivoja reissuja kaikki

Vierailija
9/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nauttivat, kun loppahaalarit saa kerran talvessa vaihtaa uikkariin ja uimarantaan.

Etkö ole itse nähnyt lasten iloa?

Joten kyllä lomasta saa paljon irti pienten lasten kanssa. Ei Suomen talvi ole kuin pimeyttä ja arkea.

Vierailija
10/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne reissut on meidän aikuisten hupia, eivät lasten niinkään.

Rahalla lomamatkamittakaavassa ei ole väliä.

Vierailija
11/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sehän olisikin hölmöä, että sinne matkalle mentäisiin siksi, että aikuinen muistaa niistä jotain? 

Vierailija
12/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat itse haluavat matkustaa. Tuossa vaiheessa vanhemmat vielä päättävät.

Miksi muiden lentokoneessa istuvien pitää kärsiä siitä, että sinä et jätä kirkuvia jälkeläisiäsi kotiin silloin kun haluat itse matkustaa?

Vierailija
13/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua itse mihinkään kusisiin turistimestoihin, joten jos minulla olisi lapsia niin tietenkin matkustaisin ihan samalla tavalla kuin nytkin. Kuulostaa vähän kateellisen panettelulta tuo aloitus. 

Vierailija
14/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, etteivät lapset muista mitään? Minulla on paljon muistoja alle 3-vuotiaasta. Ja tiedän siitä, kun muutimme silloin.

Muistan ravintolan, jossa söimme usein, luistinradan, ruokakaupan leikkitilan, torin, asuntomme ja sen ympäristön sekä hoitopaikkani.

Vierailija
15/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kun perheesdä on 4 lasta, lapset syntyvät nrljn vuoden välein, niin ensimmäinen pääsee matkalle vasta 16-vuotiaana?

Miksi kukaan hankkisi noin paljon lapsia? Kortsu on keksitty.

Vierailija
16/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valittavana on matka lasten kanssa tai ei matkaa ollenkaan, niin kumman valitsisit? Lapset on vaikea saada hoitoon edes pariksi tunniksi, saati ulkomaanmatkan ajaksi. 

Vierailija
17/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuvat muistavan paremmin kuin me! Meillä lapset ja lastenlapset ovat reissanneet 3kk ikäisestä.

Jos eivät muuta muista niin levollisuuden ja yhdessäolon kuitenkin kun meitä vanhempia ei ole rassannut arkiset velvoitteet. Meillä lapset ovat aina mm nukkuneet reissussa paremmin kuin kotona. 

Vierailija
18/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne vanhemmat haluaa sinne reissuun, niin mummolaanko niiden pitäisi se lapsi ennemmin jättää? :D miksi ihmeessä luulet, että ihan kaikki asiat tehdään pelkästään just sen lapsen takia? Ei sinne reissuun sen taaperon takia tosiaan mennä 🤦🏻

Vierailija
19/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissasimme todella paljon lasten ollessa vauvoja, taaperoita ihan ympäri maailmaa. Eivät todellakaan muista alle kouluikäisistä reissuista mitään. Valokuvista katselleet että ai että tuollakinko olen käynnyt.  Mutta ei me lasten takia reissanneet vaan heistä huolimatta. Olivat helppoja reissukavereita. 

Vierailija
20/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynhän minäkin baareissa, vaikken muista baari-illoista juuri mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi