Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on matkustella ja käydä kalliissa paikoissa ihan pienten lasten kanssa? Eihän ne lapset muista noista reissuista mitään.

Vierailija
12.06.2025 |

Aikuisilla vaan kauhea stressi päällä koko aja. Tarkoitan siis alle 5-vuotiaita. 

Itse ainakin ajattelen, että silloin olisi järkevämpi kuluttaa lasten kanssa reissailuun ja elämyksiin enemmän rahaa, kun lapsi itse on sen ikäinen että oikeasti nauttii noista matkoista ja retkistä ja niistä jää hänelle hyviä muistoja. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat itse haluavat matkustaa. Tuossa vaiheessa vanhemmat vielä päättävät.

Miksi muiden lentokoneessa istuvien pitää kärsiä siitä, että sinä et jätä kirkuvia jälkeläisiäsi kotiin silloin kun haluat itse matkustaa?

Mulla 4 lasta ja eivät ole kirkuneet lentokoneessa ikinä. Ja usko pois, on reissattu paljon. Toisaalta kännisten aikuisten mölinää on jouduttu kuuntelemaan

Vierailija
22/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat niistä hetkistä iloa ja vanhemmille jää muistoja. Eihän sitä kannata lasten kanssa tehdä kotonakaan mitään mukavaa, jos vain lapsille jääviä muistoja miettii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten pitäisi niistä muistaa jotain? Eihän ne muista kotonaolostakaan mitään. On reissattu pienten ja isojen lapsien kanssa, kivoja reissuja kaikki

Samalla logiikalla voisit kuskata dementoituneen anoppisi Espanjaan ja takaisin. Miksi et tee niin?

Vierailija
24/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten pitäisi niistä muistaa jotain? Eihän ne muista kotonaolostakaan mitään. On reissattu pienten ja isojen lapsien kanssa, kivoja reissuja kaikki

Samalla logiikalla voisit kuskata dementoituneen anoppisi Espanjaan ja takaisin. Miksi et tee niin?

Mulla ei ole sellaista, enkä ole anoppini huoltaja muutenkaan

Vierailija
25/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, etteivät lapset muista mitään? Minulla on paljon muistoja alle 3-vuotiaasta. Ja tiedän siitä, kun muutimme silloin.

Muistan ravintolan, jossa söimme usein, luistinradan, ruokakaupan leikkitilan, torin, asuntomme ja sen ympäristön sekä hoitopaikkani.

Niin varmaan? Jostain valokuvasta tai sinulle on kerrottu nämä.

Vierailija
26/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat itse haluavat matkustaa. Tuossa vaiheessa vanhemmat vielä päättävät.

Miksi muiden lentokoneessa istuvien pitää kärsiä siitä, että sinä et jätä kirkuvia jälkeläisiäsi kotiin silloin kun haluat itse matkustaa?

Mulla on n 115 lentoa takana enkä ole kuullut kuin pari itkevää lasta, omatkaan eivät ole kirkuneet ikinä?? Enemmän mua häiritsee aikuiset jotka juoksevat kusella jatkuvasti juotuaan olutta kentällä tai lennolla!

Vierailija
27/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki ulkomailla, niin siellä lasten kanssa on käyty ihan vauvasta asti. Muualle ulkomaille, missä sitten hotellit ja paljon nähtävää, alettiin matkustella vasta 5v. kanssa. 

Vierailija
28/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementoitunutta en kuskaisi minnekään kotoaan, koska heille ympäristön vaihdos voi aiheuttaa pelkoa ja stressiä.

Lasten kanssa sitä vastoin ollaan matkustellut. Mitä väliä sillä on muistavatko mitään, kun kuitenkin nauttivat lämmöstä ja lastealtaasta ja uusista ruuista.

Lentokoneessa harvemmin lapset aiheuttavat häiriötä, ennemmin nämä oman elämänsä Karenit ja juopot.

Vierailija
29/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, etteivät lapset muista mitään? Minulla on paljon muistoja alle 3-vuotiaasta. Ja tiedän siitä, kun muutimme silloin.

Muistan ravintolan, jossa söimme usein, luistinradan, ruokakaupan leikkitilan, torin, asuntomme ja sen ympäristön sekä hoitopaikkani.

No ei tosiaan. Näin äitini ensin epäili, mutta kuvailin eri tilanteita tosi yksityiskohtaisesti, niin myönsi, että näin on ollut ja tilanteista ei ole kuvia. Ennen muutenkin kuvattiin aika vähän (filmikameralla).

Vierailija
30/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aikuiset muistetaan ja lapset voi sitten isompina katsoa valokuvista. 

Mun esikoisen ensimmäiset ulkomaanmatkamuistot on siltä kesältä kun hän oli juuri täyttänyt 3. Muistaa uima-altaalla puljailut, pihan isot kivet, jättikokoiset koppakuoriaiset ja skorpionin. 

Parasta kuitenkin on että vauvasta saakka reissaneet muksut on mitä mainiointa matkaseuraa, tottuneita matkailijoita, eivät stressaa pienistä ja osaavat käyttäytyä niin lentokoneessa kuin ravintolassakin. 

Lapset nyt 13 ja 10. 

Vierailija
31/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on aikuinen dementoitunut henkilö ja maksaa hoitonsa itse laitoksessa. Lasten hoitoon jättäminen taas maksaa vanhemmille itselle, jos kukaan edes ottaa. 

Ei niitä lapsia huvikseen sinne reissuun mukaan raahata. Esim oma äitini reissasi aina ilman mua, olin mummolla sen aikaa. Luuletko että ottaa lapsenlapsiaan nyt hoitoon, kun itse haluan reissata? Ei ota. Se on joko lapset mukaan tai ei reissua.

Vierailija
32/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi viihtyy, jos vanhemmat viihtyy. Pienelle lapselle se on tärkentä, vaikka ei tilannetta isompana enää muistaisikaan. Vanhemmat muistavat ja voivat niistä matkoista sitten lapselle kertoa ja näyttää kuvia.

En itsekään muista joitain lapsuuden lomareissuista (Suomessa tosin), mutta kuvia on silti kiva katsella. Varsinkin kun vanhemmat ovat kertoneet, missä ja milloin ne on otettu.

Vierailija
33/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo on joku aivovamma jos ylipäätään pitää reissata ulkomailla.

Vierailija
34/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on n 115 lentoa takana enkä ole kuullut kuin pari itkevää lasta, omatkaan eivät ole kirkuneet ikinä?? Enemmän mua häiritsee aikuiset jotka juoksevat kusella jatkuvasti juotuaan olutta kentällä tai lennolla!

Olet tuhonnut maapalloa oikein urakalla.

Vierailija
35/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pienelle lapselle pitää järjestää syntymäpäiväjuhliakaan kun ei niistä myöhemmin muista mitään?

Vierailija
36/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että kaikki positiiviset kokemukset jää lapsen aivoihin muistoksi ja siksi olen jopa asunut lasteni kanssa kolmessa eri maassa, Suomi neljäs maa.

Niin jää myös negatiiviset muistot. Muutto pois tutusta ja ystävistä. Aina uuteen ympäristöön.

Vierailija
37/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dementoitunutta en kuskaisi minnekään kotoaan, koska heille ympäristön vaihdos voi aiheuttaa pelkoa ja stressiä.

Lasten kanssa sitä vastoin ollaan matkustellut. Mitä väliä sillä on muistavatko mitään, kun kuitenkin nauttivat lämmöstä ja lastealtaasta ja uusista ruuista.

Lentokoneessa harvemmin lapset aiheuttavat häiriötä, ennemmin nämä oman elämänsä Karenit ja juopot.

Myös nepsylapsille ympäristön vaihdos voi aiheuttaa pelkoa ja stressiä. Autistit reagoivat hädissään kirkumalla tai löysällä päätään seinään.

Vierailija
38/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama vastaaja kuin aiempi mutta myös minä muista paljon asioita ajalta kun olen ollut alle 3-vuotias. Varhaisimmat muistot on noin 1 vuoden iässä tapahtuneita asioita. Eikä ole kerrottu näistä tai kuvia katseltu vaan ihan omia muistoja ovat.

Vierailija
39/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aikuiset muistetaan ja lapset voi sitten isompina katsoa valokuvista. 

Mun esikoisen ensimmäiset ulkomaanmatkamuistot on siltä kesältä kun hän oli juuri täyttänyt 3. Muistaa uima-altaalla puljailut, pihan isot kivet, jättikokoiset koppakuoriaiset ja skorpionin. 

Parasta kuitenkin on että vauvasta saakka reissaneet muksut on mitä mainiointa matkaseuraa, tottuneita matkailijoita, eivät stressaa pienistä ja osaavat käyttäytyä niin lentokoneessa kuin ravintolassakin. 

Lapset nyt 13 ja 10. 

Parempi olisi osata käyttäytyä koulussa ja kotimaassa eri tilanteissa.

Vierailija
40/54 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden pitäisi muistaa niistä jotain?

Samaa mieltä. Onko oletus että vasta muistaminen kehittää aivoja eikä pieni tarvitse mitään mitä ei vielä muista. Ei myöskään ollut vaihtoehto jättää pientä hoitoon etelään mennessä. Otettiin mukaan ja tyytyväinen lapsi siellä missä sai leikkiä, nähdä ja kokea vanhempien kanssa. Vaikkei muista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi