Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kätilö olla nyt avuksi?

Vierailija
24.03.2007 |

Vastaan siis kysymyksiin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä sinäkin vaihteeksi vapaailta.

Vierailija
2/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emättimeen? Minulla on useita synnytyksiä ja todettu pientä kohdunlaskeutumaa, mutta sano, ettei se voi vaan yht' äkkiä tapahtua noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekisi ja joskus otan asian puheeksikin, että onko miettinyt sellaista vaihtoehtoa. Hienotunteinen tietenkin täytyy olla.

klö

Vierailija
4/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


emättimeen? Minulla on useita synnytyksiä ja todettu pientä kohdunlaskeutumaa, mutta sano, ettei se voi vaan yht' äkkiä tapahtua noin?

Kyllä se noinkin voi oireilla, kohdunlaskeuma siis. Käväisepä gynekologilla juttelemassa ja tarkastuksessa, onko pahentunut vai mistä johtuu.

klö

Vierailija
5/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tarjouksesta, mutta en ole ollut täällä nyt moneen päivään. Olisiko joku muu? Ja vapaaehtoistahan tämä minulle on.

klö

Vierailija
6/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö vaan purra hammasta ja jatkaa silti näiden pillereiden ottoa, helpottaakohan ajan myötä?

Vai pitääkö vaihtaa merkkiä?

Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nämä loppuraskaudet helvettiä. Pää meinaa hajota, kun olo on niin niin huono, mielialat vaihtelevat ja koko ajan on pelko vauvan voinnista taustalla. Rv on nytkin 39, mutta ei ole oletettavaa että tämäkään vauva itsekseen syntyy. Edellinen syntyi rv 42+1 käynnistyksellä. Kävin synnytystapa-arviossa rv 38 ja silloin puhuttiin, että kun kaikki on hyvin, ei käynnistetä. Nyt vaan alkaa tuntua, että pää ei enää kestä tätä yhtään... Vauva siis jo 3,5kg arvioituna, esikoinen syntyessään 3990g.

Vierailija
8/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Pitääkö vaan purra hammasta ja jatkaa silti näiden pillereiden ottoa, helpottaakohan ajan myötä?

Vai pitääkö vaihtaa merkkiä?

Kiitos.

Kokeile vielä jatkaa, mutta jos oireet edelleen jatkuvat parin viikon jälkeen, ota yhteys sinne mistä pillerit hankit ja kysy, kannattaako merkin vaihto missä vaiheessa.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimerkkejä? Onko totta, että jotkut sukulaiset pyyhältävät jo synnytyssaliin katsomaan vauvaa? Miten on mahdollista, että sairaala sallii sen? Miksi vierailuaikoja ei valvota kaikkien perheiden kohdalla? Rajoitukset tuntuvat koskevan vain keskivertosuomalaista valkoista perhettä.

Vierailija
10/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Itselläni on nämä loppuraskaudet helvettiä. Pää meinaa hajota, kun olo on niin niin huono, mielialat vaihtelevat ja koko ajan on pelko vauvan voinnista taustalla. Rv on nytkin 39, mutta ei ole oletettavaa että tämäkään vauva itsekseen syntyy. Edellinen syntyi rv 42+1 käynnistyksellä. Kävin synnytystapa-arviossa rv 38 ja silloin puhuttiin, että kun kaikki on hyvin, ei käynnistetä. Nyt vaan alkaa tuntua, että pää ei enää kestä tätä yhtään... Vauva siis jo 3,5kg arvioituna, esikoinen syntyessään 3990g.

Kyllä äidin exhaustio l väsyminen on yksi käynnistysindikaatio. Lääkärikohtaisia eroja vaan on käynnistyshalukkuudessa. Auttaisiko lepo sairaalassa? Pyydä neuvolasta lähete.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Kerro esimerkkejä? Onko totta, että jotkut sukulaiset pyyhältävät jo synnytyssaliin katsomaan vauvaa? Miten on mahdollista, että sairaala sallii sen? Miksi vierailuaikoja ei valvota kaikkien perheiden kohdalla? Rajoitukset tuntuvat koskevan vain keskivertosuomalaista valkoista perhettä.

Kyllä tapaan lähinnä vitun haistattelijoita ja potkivia ja raapivia. Täytyy silti sanoa että yli 90% on asiallisesti käyttäytyviä.

Synnytyssalivierailuja ei sallita, kyllä ne pari tuntia on pyhitetty vanhemmille ja vauvalle.

klö

Vierailija
12/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämmöinen niitä liitoskipuja vai mitä? Ensimmäistä odottelen viikolla 35.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisi liitoskivuiksi, vaarattomia mutta kiusallisia.

klö

Vierailija
14/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lääkärin kanssa sovittua, että menen lasketun ajan jälkeen uudelleen käymään synnytyssairaalassa, eli sikäli asiat on hyvin. Minä vaan en usko ollenkaan siihen, että tämäkään lapsi voisi syntyä itsekseen. Supistelee minua koko ajan, mutta ei ne ole kivuliaita eikä tee kohdunsuulle mitään. Nyt oli siis vaan kohdunkaula lyhentynyt hieman, ei muuta. Itse olen pienikokoinen (162cm, 48kg tavallisesti), joten mielestäni näiden 4kg lasten odottamisen täytyy olla oman koon puolesta raskaampaa kuin jos olisin isompi ihminen. Lääkäri vaan vetosi viimeeksi siihen, että minulla on erittäin hyvä lantio synnyttämiseen. Mahtuu kyllä 4kg lapset. Onko sinulla antaa mitään käynnistyskikkoja mitä voisi kotona kokeilla???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ensimmäisessä synnytyksessäni. Olisiko kätilö voinut ohjata minua paremmin, vai johtuiko pitkittyminen siitä, että olin huono ponnistaja?

Vierailija
16/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muuta kuin ne tavalliset siivous, sauna ja seksi. Myös tehokasta suolentyhjennystä vesiperäruiskeella tai risiiniöljyllä voi kokeilla, mutta ei näistä välttämättä ole apua jos ei synnytyksen aika vielä ole.

klö

Vierailija
17/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


kuin ensimmäisessä synnytyksessäni. Olisiko kätilö voinut ohjata minua paremmin, vai johtuiko pitkittyminen siitä, että olin huono ponnistaja?

Ponnistamista ei saisi aloittaa ennenkuin kohdunsuu on varmasti auki ja sikiön pää laskeutunut riittävän matalalle. Kohdunsuuko repesi? Välilihan tai emättimen repeämiseen ei asialla ole merkitystä.

klö

Vierailija
18/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan huomannut itse asiaa =)

klö

Vierailija
19/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

17

Vierailija
20/27 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uusi termistö minulle?

klö