Tiedättekö ihmisiä, jotka lesoilevat etteivät katso televisiota?
Kommentit (74)
Mulla ei ole talossa sähköjä niin ei ole telkkariakaan. Tabletilla vois katsoa, mutta ei tule katsottua siitäkään. Asun vanhaa mökkiä metsän keskellä ja hommaa piisaa aamusta iltaan. En yhtään tiedä mitä sarjoja nykyään telkussa pyörii.
Tiedän, ne on just näitä "suorittajia" joille rauhoittuminen ja relaaminen on vaikeaa ja he luulevat että vain vanhukset ja yksinäiset katsoo telkkaria.
Tv:stä tulee paljon kaikenmaailman hömppää ja ihan turhaa, mutta myös paljon ajankohtaisohjelmia, dokkareita, haastatteluita, tutkivaa journalismia saisi olla enemmänkin, dekkareita ym.
Vierailija kirjoitti:
No mä ymmärrän aloittajan pointin tosta "lesoilusta".
Mulla on lapsuudenaikanen tuttu tunnettu jo siis iöt ja ajat. Hän on työnarkomaani, kontrollifriikki ja hänelle on hirveän tärkeää että kulissit on pystyssä ja ne näyttää hyvältä. Laiskottelu ja sohvalla lojuminen ei todellakaan kuulu hänen maailmaansa ja hän pitää laiskoina ja saamattomina ja ehkä jotenkin vähäpätöisempänä ihmisiä jotka lojuu toimettomana ja katsoo tv:tä.
Jos joku sanoo, että mäin sen xx jutun telkkarisa niin hänellä on hirveä kiire heti aina, siis ihan aina mainita ettei hän katso telkkaria, hänellä ei oo aikaa sellaseen. Joskus kysyn piruillessani että satuitko näkemään esim jonkun Prisma tieteis dokkarin tms tutkimusdokkarin ja samalla sanon et tykkään kattoo kaikkee tollasta yleissivistävää että pysyy kärryillä mitä maailmassa tapahtuu. Jatkan vielä että mua kiinnostaa tietää asioista, oppia uutta ja mitä maailmall
Onko vielä näitä ihmisiä, joka luettelee kaikki tekemänsä taloustyöt? Omilla työpaikoillani on aina ollut joku, joka näitä luettelee, juuri niitä hommia, jotka muutkin tekevät joka tapauksessa jopa useaan kertaan viikossa sen kummemmin asiasta mainitsematta ja silti ennättävät jopa telkkariakin katsomaan
Ne on juuri niitä jotka suhtautuu vähättelevästi ihmisiin jotka kattoo telkkaria. Ihan kun se olisi vähempiarvoista kun joku salilla stringit per...vaossa keikarointi tai perheen passaaminen. Mä nautin kun on hijainen koti ja saan kattoo mieleiset sarjat, uutiset ja ajankohtaiset ilman mitään häiriötä. Jos haluan lukea tai tavata muita ihmisiä, niin teen sen, mutta ei se ole keltään pois kun katson tv:tä. Turha sitä on vähätellä.
Se on vähän sama juttu ku kukaan ei myönnä lukevansa 7 päivää lehteä tai katsovansa kauniita ja rohkeita, mut melko moni tekee kuitenkin niin. Harva kehtaa myöntää että lojuu tv n ääressä pari h illassa.
Mulla ei nuorena ollut televisiota ja kaikki aina ihmetteli, että mitä mä teen iltaisi. No luin ja kävin kirjastossa ja lenkillä ja piirtelin , tein käsitöitä ym ym. Ostin sitten sen tv, että loppui se ihmettely, mutta en mä sitä katsonut. Nykyäänkin katson vain muutamia ohjelmia tv:stä. Edelleen kirja vetää pitemmän korren.
Nyt mun neljästä aikuisesta lapsesta ei kukaan taida katsoa juurikaan teeveetä.
Mutta katsoo ne varmaan suoratoistopalvelusta ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ne on just näitä "suorittajia" joille rauhoittuminen ja relaaminen on vaikeaa ja he luulevat että vain vanhukset ja yksinäiset katsoo telkkaria.
Tv:stä tulee paljon kaikenmaailman hömppää ja ihan turhaa, mutta myös paljon ajankohtaisohjelmia, dokkareita, haastatteluita, tutkivaa journalismia saisi olla enemmänkin, dekkareita ym.
Dekkarit on aina parempia luettuna. Kuten kaikki on parempia kirjana, kuin, jos niistä on tehty tv sarja tai elokuva. Aina se on pettymys.
Itse teen käsitöitä, luen, siivoan, kuuntelen musiikkia töiden jälkeen. Leikin lasten kanssa, illalla juttelen miehen kanssa. TV löytyy, antennijohtoa ei ole ollut 5v seinässä kiinni, eli suoratoistopalveluita katsotaan jos jotain katsotaan. Tuntuu ettei niissäkään ole mitään katsottavaa mikä kiinnostaisi.
N33
Vierailija kirjoitti:
Itse teen käsitöitä, luen, siivoan, kuuntelen musiikkia töiden jälkeen. Leikin lasten kanssa, illalla juttelen miehen kanssa. TV löytyy, antennijohtoa ei ole ollut 5v seinässä kiinni, eli suoratoistopalveluita katsotaan jos jotain katsotaan. Tuntuu ettei niissäkään ole mitään katsottavaa mikä kiinnostaisi.
N33
Meillä katsotaan telkku sisäantennilla, hyvin toimii.
Minulla TV on eniten käytössä pelikonsolin näyttönä. Harvoin tulee katsottua TV-ohjelmia ja suoratoistotilauksiakaan ei tällä erää ole. Illat kuluvat e-kirjojen lueskeluun, nettiselailuun ja baarissa istuskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän sama juttu ku kukaan ei myönnä lukevansa 7 päivää lehteä tai katsovansa kauniita ja rohkeita, mut melko moni tekee kuitenkin niin. Harva kehtaa myöntää että lojuu tv n ääressä pari h illassa.
Siis katsooko joku oikeasti vielä kauniita ja rohkeita? Mä muistan, kun olin joku parikymppinen ja Keski-Suomessa alkoi näkymään kolmonen (joskus 80-luvulla) ja kun menin käymään kotona (olin jo muutttanut muualle asumaan) niin mun äiti katsoi tuota ohjelmaa. Miten ihmeen kauan sitä on tullut. Itse katsoin yhtenä keväänä sitä, kun se tuli aina samaan aikaan, kun imetin vauvaa. Meinasn tulla hulluksi sitä katsoessa, koska se oli niin ärsyttävää. Onneksi se jäi kesätaolle ja syksyllä en enää alkanut sitä katsomaan. Siellä oli isät ja tyttäret naimisissa saman tyypin kanssa jne.
Seiskaa en ole kukenut koskaan, mutta en kyllä tunne julkikiakaan niin ei kiinnosta, kuka on käynyt milloinkin vessassa jossakin ja joku on sen nähnyt ja ilmiantanut.
Ihmettelen ihan aidosti, kuka tuolaista soopaa lukee. Mutta joo, huvinsa kullakin. Eihän se keltään ole pois, jos joku kaunareita katsoo ja seiskaa lukee, mutta vois sitä ehkä aikansa/elämänsä paremminkin kuluttaa.
En katso. Mulla ei ole televisiota enään. Sen sijaan katson leffat videotykillä tietokoneen kautta.
Penskathan katsoo telkkaria enemmän kuin koskaan. Ne katsoo sitä vain netistä kännyköillään tai millä nyt katsovatkin.
Eli katsomisväline on muuttunut ja sen myötä varmaan myös katsomistapa eli ei olla sidottuja mihinkään aikatauluun, mutta 'telkkaria' se yhtä kaikki on.
Eroa entisaikojen töllöttämiseen on se, että ennen sieltä telkkarista katsottiin välillä ainakin dokkareita ja muuta sivistävää. Nyt penskat katsoo vain jotain tiktok- älyttömyyksiä ja muuta hömppää. Idioluutio.
Ainakin kaveri vaikuttaa kokevan tärkeäksi mainostaa, että ei katsele telkkaria, katselee sitten illat pitkät tiktokkia.
Meillä katsotaan todella vähän televisiota, suurin piirtein uutiset ja jotakin sarjoja. Useimmat menee ohi ennen kuin tajuan, että tuo voisi olla kiva.
Enimmäkseen mies katsoo Areenasta sarjoja ja elokuvia yms. tabletilla. Minä luen sähköisiä kirjoja ja selaan nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole telkkua, en katso lainkaan mitään mistään. On muutakin elämäntäytettä.
Kuten vauva-foorumi? Johan on elämäntäytettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole talossa sähköjä niin ei ole telkkariakaan. Tabletilla vois katsoa, mutta ei tule katsottua siitäkään. Asun vanhaa mökkiä metsän keskellä ja hommaa piisaa aamusta iltaan. En yhtään tiedä mitä sarjoja nykyään telkussa pyörii.
Missä lataat tabletin?
Vierailija kirjoitti:
En katso. Mulla ei ole televisiota enään. Sen sijaan katson leffat videotykillä tietokoneen kautta.
Ihan sama homma. Tuijotat sitä ruutua vaan.
Emme katso televisiota, emmekä käy töissä enää. Meillä on muuta elämänsisältöä.
Miten edes jaksaisi istua television ääressä ja odottaa ohjelman alkamista tiettyyn aikaan ja katsoa kaikki mainokset ohjelman välissä? Ei se ole enää nykyaikaa. Ohjelmat katsotaan silloin kun haluaa katsoa ja on omaa aikaa siihen, ei minkään lähetykset esitysaika.