Auttaako melatoniini oikeasti nukahtamiseen?
Kommentit (26)
Auttaa, mutta jonkun aikaa pitää säännöllisesti käyttää. Minulla nimenomaan pieni annos lyhytvaikutteista on paras.
Tunnin sisään sen ottamisesta nukahdan :)
tietääkö joku miksei tää vaikuta kaikilla?
Se heikentää unen laatua.
T: totuudenpuhujasi Antti Laine
Ei auta jos niitä silloin tällöin ottaa. Niitä pitää syödä säännöllisesti jos haluaa niistä hyödyn.
Paskantaa unen kun oma mela tuotanto ei toimi. Vasymysta ja painajaisia luvassa viddumainen heraaminen koomasta
Yksilöllistä. Toisia auttaa, toisia ei. Itselle tuli päänsärky.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa, mutta jonkun aikaa pitää säännöllisesti käyttää. Minulla nimenomaan pieni annos lyhytvaikutteista on paras.
Kiitos. Kerran kokeilin vaan. Tuo oli uusi tieto että pitää säännöllisesti käyttää.
^^ iso annos. Pieni annos ei tehoa isoon mieheen
Mua ainakin auttaa jos otan kaksi pilleriä lyhytvaikutteista ja yhden pitkävaikutteista pilleriä melatoniinia päivittäin.
Tuntui nuorempana kuin olisi ollut joku pseudopilleri eli ei vaikutusta. Ehkä annostus oli matala. Mutta päivällä oli tokkura että hyvä että suojatien yli pääsi turvallisesti, lopuksi tuli joku katkos tietoisuuteen ennen suojatietä, oli pakko lopettaa siihen kokeilu ja tietyt lääkkeet. Kaikki palasi normaaliksi.
Todella huono unilaake. Hormonia kun syo oma hormoonitoiminta paskaantuu.
Vaarallisempaa kun steroidit kun kyseessa unihormoni
Melatoninin pitka-aikaiskayttajat on kuin zezekarpasen puremia huokailevia raunioita
T. Kliininen unihoitaja, Nukkumatti
Auttaa nukahtamaan, mutta ei nukkumaan läpi yön
t. tämä on huonounisten ystävieni kokemus
Auttaa. Olen syönyt meltsua varmaan 10 vuotta joka päivä.
Kyllä. Herailet painajaisiin ja heraat aivan sekaisin kun aivot ovat sekaisin sinne tuutatusta ylimaaraisesta hormoonista jonka saatelysta pitaisi kapyrauhasen vastata.
Kapyrauhasta vtuttaa kun sita hairitaan ja antaa sulle katkonaisen unen ja vasymyksen. Ei helv. Melatoniinia.
Ei ainakaan itellä auttanut kun tulin ulkomaan reissulta... :S