Miksi ihmiset eivät enää auta toisiaan?
Kommentit (54)
Nyt en kyllä tiedä, millaista apua vailla ap on?
Miellyttävää ihmistä autetaan mielellään ja sellaista, joka itsekin auttaa muita.
Rahaa ei pummita.
Vierailija kirjoitti:
Maksamme niin paljon veroja tässä maassa että kun minun työstäni 50% menee teidän "auttamiseen" on aivan turha vaatia minulta yhtään enempää.
Sun työ on tt-tuella lorviminen, persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ovat sokeita muille ja tunnekylmyys jättää vaikka muut pulaan ilman tunnontuskia.
Tunnekylmyys suojelee narskuja. Pärjäävät siksi myös työelämässä.
Pärjää siellä normaalitkin ihmiset.
Pärjää, mutta Ei menesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöllisyyden puute tekee myös tuota, sillä kyllähän yhteisöllisesti elävät ihmiset auttavat toisiaan siinä yhteisönsä keskellä, vaikka eivät olisi mitään läheisiä keskenään.
Ei välttämättä, sitä paitsi Suomikin on yhteisö.
Ei ole, vaan yhteiskunta.
Yhteiskunnan sisällä on yhteisöjä, esim. naapurustot, kyläyhteisöt, harrastusten ympärille keskittyvät yhteisöt, vähemmistöjen yhteisöt, uskonnolliset yhteisöt ym.
Jos ei kuulu mihinkään yhteisöön eikä ole läheisiä ihmissuhteita, niin voi olla helposti pelkän yhteiskunnan avun ja tuen varassa.
Yhteisöjen ulkopuolella olo on oma valinta, jos ihmisellä jalat ja pää jotenkuten toimivat. Ikävä varmasti yksinäisen kuulla tämä, mutta kukaan muu ei ole vastuussa yksinäisyydestäsi eikä kukaan muu voi sitä poistaa kuin sinä itse.
helsinkimissio.fi
miessakit.fi
mielenterveystalon nettiterapiat (omalääkärin lähetteellä asiakkaalle maksuton)
Mitä tällä "hieman" yleistävällä aloituksella haluat saada aikaan?
Ihmiset auttavat nykyään tasan yhtä paljon kuin ennenkin. Auttamisen laatu on ehkä hieman erilaista kuin vaikkapa 1800-luvulla, mutta onhan se maailmakin muuttunut entisajoista.
Just ja just pärjään itse eikä ole enää voimia auttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällä "hieman" yleistävällä aloituksella haluat saada aikaan?
Nähdään ihmisten moraalia auttamiseen. Vieläkö ihmisiä löytyy, ketkä auttavat muita vai onko itsekkyys hallitseva voimavara
No kun itse on aikansa ollut auttelemassa ja sitten, kun itse tarvisi apua, niin ketään ei näy. Niin enpä auta enää!
Vierailija kirjoitti:
No kun itse on aikansa ollut auttelemassa ja sitten, kun itse tarvisi apua, niin ketään ei näy. Niin enpä auta enää!
Niin siinä tuppaa käymään. Kun itse on aikoinaan auttanut muita, sitten kun itse tarvitsisi apua niin ketään ei näy. Enää ei auteta muita.
Koska enää ei makseta töistä palkkaa.
Sotessa suunnitellaan, että omaiset hoitavat eläkeläisiä tulevaisuudessa.
No, ei hoideta millään 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Koska enää ei makseta töistä palkkaa.
Sotessa suunnitellaan, että omaiset hoitavat eläkeläisiä tulevaisuudessa.
No, ei hoideta millään 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Tulee paljon hoitamista valtiolle.
Anopin luo on 60 km ja puoliso on ainoa lapsi. Laitettiin auto pois, valtio hoitaa anopin.
Onnea Sotejohtajille anopin hoidosta.
Mukavaa lukea, että vielä on henkilöitä, ketkä välittävät maailman menosta ja muista ihmisistä.