Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät enää auta toisiaan?

Vierailija
11.06.2025 |

Miksi on niin vaikeaa saada apua?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu kovasti kaveripiiristä ja sukulaisista.

Kyllä mua suku auttaa ja kaveritkin ja minä vuorostani autan heitä.

Oikeestaan voi sanoa, että usean kerran viikossa autan ja saan myös itse apua.

Se on se rakennettu tukiverkko se. Jos sellaista ei ole rakentanut elämässään, apua ei varrmasti saa.

Vierailija
22/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu kovasti kaveripiiristä ja sukulaisista.

Kyllä mua suku auttaa ja kaveritkin ja minä vuorostani autan heitä.

Oikeestaan voi sanoa, että usean kerran viikossa autan ja saan myös itse apua.

Se on se rakennettu tukiverkko se. Jos sellaista ei ole rakentanut elämässään, apua ei varrmasti saa.

Rakensin mutta katosivat silloin kun itse tarvitsin heitä, käänsivät siis selkänsä. Tämäkin on mahdollista tapahtua mutta olen selvinnyt senkin jälkeen, aina kaikki järjestyy jotenkin kuolemaan saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllisyyden puute tekee myös tuota, sillä kyllähän yhteisöllisesti elävät ihmiset auttavat toisiaan siinä yhteisönsä keskellä, vaikka eivät olisi mitään läheisiä keskenään. 

Ei välttämättä, sitä paitsi Suomikin on yhteisö.

Ei ole, vaan yhteiskunta.

Yhteiskunnan sisällä on yhteisöjä, esim. naapurustot, kyläyhteisöt, harrastusten ympärille keskittyvät yhteisöt, vähemmistöjen yhteisöt, uskonnolliset yhteisöt ym. 

Jos ei kuulu mihinkään yhteisöön eikä ole läheisiä ihmissuhteita, niin voi olla helposti pelkän yhteiskunnan avun ja tuen varassa. 

Vierailija
24/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaminen on loputon suo, autettava keksii aina uusia ongelmia. Kiitosta ei koskaan tule, vaan valheellisia juoruja levittävät. Enää en haksahda minkäänlaiseen säälin kerjäystapaukseen. Yhteiskunnan antakoot apua lain ja asetusten puitteissa.

Vierailija
25/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiriäni autan. Kanssakansailaisia en henkilökohtaisesti kovinkaan paljoa, ellei jotakin vanhukselta tippunutta esineen nostamista maasta takaisin lasketa. Se loppui koska mikään ei riittänyt ja minut velvoitettiin auttamaan koko maailmaa.

Meillä on hyvinvointivaltio jota rahoitan yli 2t€ kuukaudessa, pärjäilkää.

Vierailija
26/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vaikea saada apua, mutta minun on vaikea pyytää apua.

Vierailija
27/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllisyyden puute tekee myös tuota, sillä kyllähän yhteisöllisesti elävät ihmiset auttavat toisiaan siinä yhteisönsä keskellä, vaikka eivät olisi mitään läheisiä keskenään. 

Ei välttämättä, sitä paitsi Suomikin on yhteisö.

Ei ole, vaan yhteiskunta.

Yhteiskunnan sisällä on yhteisöjä, esim. naapurustot, kyläyhteisöt, harrastusten ympärille keskittyvät yhteisöt, vähemmistöjen yhteisöt, uskonnolliset yhteisöt ym. 

Jos ei kuulu mihinkään yhteisöön eikä ole läheisiä ihmissuhteita, niin voi olla helposti pelkän yhteiskunnan avun ja tuen varassa. 

Jos et ymmärtänyt niin käytännössä Suomikin on yksi iso yhteisö täynnä meitä suomalaisia. Hyvänen aika tätä yksinkertaisuutta.

Vierailija
28/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaminen on loputon suo, autettava keksii aina uusia ongelmia. Kiitosta ei koskaan tule, vaan valheellisia juoruja levittävät. Enää en haksahda minkäänlaiseen säälin kerjäystapaukseen. Yhteiskunnan antakoot apua lain ja asetusten puitteissa.

Jokaisella meillä on omat tilanteet, näinkin käy joskus.

Vierailija
29/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asiassa pitäisi auttaa ?

Vierailija
30/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennemmän keskittynyt ihmisten stalkkaamiseen ja kiusaamiseen.Miksi pitäisi olla kiinnostunut toisten auttamisesta.Mer vi tär. Adios.

Vierailija
31/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki autan. Yhtä työtä tekevää kohti menee vuodessa noin 500 euroa huostaamiseen ja sossutouhuun.

Olen tukenut elämäni aikana yli 15000 eurolla lasten huostaamista ja kymmeniä tuhansia euroja exälle vieraannutus elareita.

Sitten olen hävinnyt vuoden palkan intissä.

Tuosta tulee jo sata tonnia sponssia!

Vierailija
32/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kukaan sitä apua tunnu tarvitsevan, joten keskityn omaan elämääni. 

Vierailija
33/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas ap vinkuu tätä yhtä ja samaa? 

En yhtään ihmettele ettei kukaan sua jaksa auttaa enää jos yhtä useasti kinuamassa apua milloin mihinkin kuin vingut tätä ainaista vinkunaas. 

Rajansa sillä auttamisellakin. Varsinkin jos kyseessä loputon kaivo ja aina niin päin että yksi ja sama auttaa sitä yhtä ja samaa, saamatta koskaan itse apua. 

Vierailija
34/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autettu on sukulaisia ja tuttavia vuosien mittaan niin paljon, että nyt on suoraan sanottuna väsy. 

Vierailija
35/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kapitalistisessa maailmassa ihmisillä on oma toimenkuva. Aika on rahaa ja kädet sidottu.

Vierailija
36/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei koskaan auttanut minua. Miksi minun pitäisi auttaa ketään?

Vierailija
37/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tosiaan jännä juttu. Kukaan tutuista ei suostunut max puolen tunnin muuttoavuksi pakettiautoa täyteen lastaamaan 50 euron summasta. Oli pakko hälyttää sukulaispoika lähes 100km päästä apuun. 

Vierailija
38/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kapitalistisessa maailmassa ihmisillä on oma toimenkuva. Aika on rahaa ja kädet sidottu.

Ihmiset on yhä enemmän tekemisissä vain vaihdannan kautta, ei inhimillisistä syistä.

Vierailija
39/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt samaa. Olen kyllä auttanut ja minua on autettu lähipiirissä, mutta sellainen naapuruston tai työyhteisön ym yhteisöllisyys puuttuu. Olen introvertti, joten en sitä ole ainakaan vielä elämääni kaivannutkaan, mutta kyllä se tuntuu vähenneen muillakin. Korona varmaan teki monesta vähän erakkoja ja sosiaalinen media ja internet täyttää monella sosiaalisia tarpeita (tai antaa siis sellaisen valheellisen tunteen, että on ollut sosiaalinen), niin ettei aikaa jää enää oikeassa elämässä? 

Vierailija
40/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut myös odottavat muiden apua liikaa, mitään ei yritetä itse, heittäydytään vaan muiden perässä vedettäväksi. Sellaiseen kyllästyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi