Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät enää auta toisiaan?

Vierailija
11.06.2025 |

Miksi on niin vaikeaa saada apua?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta auttaa. Jokaisella on omat intentiot ja sitten on se vahingonilo, on myös kiva katsoa kärsimystä ja sitä miten kaikille käy.

Vierailija
2/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat sokeita muille ja tunnekylmyys jättää vaikka muut pulaan ilman tunnontuskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta auttaa. Jokaisella on omat intentiot ja sitten on se vahingonilo, on myös kiva katsoa kärsimystä ja sitä miten kaikille käy.

Niinpä juuri, toisille ihmisille vahingonilo ja kärsimyksen aiheuttamisen ilo on parasta iloa

Vierailija
4/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on laiskoja ihmisiä jotka eivät jaksa auttaa muita. Päässäkin täytyy olla vikaa, kukaan normaali ihminen ei pysty vain katselemaan kun kaikki hajoaa.

Vierailija
5/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ovat sokeita muille ja tunnekylmyys jättää vaikka muut pulaan ilman tunnontuskia.

Tunnekylmyys suojelee narskuja. Pärjäävät siksi myös työelämässä.

Vierailija
6/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä autan. 

Vierailija
7/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan minä ainakin läheisiä, ja olen saanut läheisiltä apua.

Ehkä joillain on enempi ongelmaa siinä, että ei ole läheisiä ihmissuhteita? Kavereita voi olla paljonkin, mutta jos ei ole läheisiä, niin siinä on tietty etäisyys ja voi tulla yksinäisyyttä varsinkin vastoinkäymisten edessä. 

Vierailija
8/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä juuri, toisille ihmisille vahingonilo ja kärsimyksen aiheuttamisen ilo on parasta iloa

Nämä ovat niitä sairaimpia kiduttajia. 

Vierailija
9/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllisyyden puute tekee myös tuota, sillä kyllähän yhteisöllisesti elävät ihmiset auttavat toisiaan siinä yhteisönsä keskellä, vaikka eivät olisi mitään läheisiä keskenään. 

Vierailija
10/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnekylmyys suojelee narskuja. Pärjäävät siksi myös työelämässä.

Pärjää siellä normaalitkin ihmiset.

Vierailija
11/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme niin paljon veroja tässä maassa että kun minun työstäni 50% menee teidän "auttamiseen" on aivan turha vaatia minulta yhtään enempää.

Vierailija
12/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on laiskoja ihmisiä jotka eivät jaksa auttaa muita. Päässäkin täytyy olla vikaa, kukaan normaali ihminen ei pysty vain katselemaan kun kaikki hajoaa.

Via dolorosa. Nimenomaan, ei pidä katsoa vierestä, että kaikki paikat murenee.

Vierailija
13/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllisyyden puute tekee myös tuota, sillä kyllähän yhteisöllisesti elävät ihmiset auttavat toisiaan siinä yhteisönsä keskellä, vaikka eivät olisi mitään läheisiä keskenään. 

Ei välttämättä, sitä paitsi Suomikin on yhteisö.

Vierailija
14/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeen naurattaa nää ketjun kyyniset narsistit. "Ei kukaam minua kaan auttanu!!" Kasvakaa aikuiseksi jo.

Vierailija
15/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa mielellään auttaisi. Ehkä kohtaamispinta on vaikea ellei some ja todistelu että mihin tarvii apua. Turvalliempaa olisi antaa yhteisestä kassasta rahaa jos ei ole ja sillä jokainen ostaa omansa. Ellei ole ystäväpalvelu.

Vierailija
16/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte auttaa!!

Jokainen omalla vastuulla. 

Se on persujen filosofia. 

Vierailija
17/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamme niin paljon veroja tässä maassa että kun minun työstäni 50% menee teidän "auttamiseen" on aivan turha vaatia minulta yhtään enempää.

Muistan tämän.

Vierailija
18/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Via dolorosa. Nimenomaan, ei pidä katsoa vierestä, että kaikki paikat murenee.

Onneksi en ole tehnytkään niin, se näkyy hyvinvointina sisäisesti ja auttaa selviytymään. Pää on kunnossa.

Vierailija
19/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan heittäminen valtion pohjattomaan kaivoon... juu ei kiitos.

Vierailija
20/54 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkeen naurattaa nää ketjun kyyniset narsistit. "Ei kukaam minua kaan auttanu!!" Kasvakaa aikuiseksi jo.

Just tämä. Normaalit ihmiset pärjäävät normaalitilanteissa ja tarvittaessa osaavat pyytää apua aina sieltä mistä sitä voi ehkä saada. Jos ei saa niin pää kainaloon ja merelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi