Laitilan 17-vuotias kuski jäi henkiin ja päätyy käräjille
Kommentit (267)
Perhetuttujen 17v poikakin menetti ajokorttinsa jo 2 viikon ajelujen jälkeen kun ajoi 60 alueella lähemmäs 140km/t partiota vastaan.
Ei kai siihen enää mitään erillistä rangaistusta edes tarvita?
17 vuotias pölvästi on omalla törttöilyllään t.appanut kaksi samanikäistä toveriaan. Tahallan ja tieten.
Ihminen on sellainen olento, että kun siitä kerran on henki lähtenyt, niin sitä on pirun vaikeaa laittaa siihen takaisin. Kundilla on koko loppuelämä aikaa miettiä, mitä tuli tehtyä. Ja olisko kannattanut odottaa vielä hetki sen ajokortin saamista? Sitä siinä voi pohtia seuraavat 60 vuotta. Kännissä ja selvin päin. Ei ollut edes vahinko. Tahallinen teko.
En minä sanoisi tahalliseksi teoksi. Enemmänkin ajattelemattomuutta.
Mua pistää vihaksi meidän hallitus että sallii tämän. Ei poikkeuslupia.
Nuorena ollut todella hurjassa kyydissä, olin varma että henki lähtee. Mitään ei voi tehdä kun kuskia ei pysty estämään.
Vierailija kirjoitti:
Olisko jo oikeasti aika syynätä tarkemmin kuka näitä poikkeuslupa tarvitsee ja kuka ei. Tarvitaanko näitä tosiaankin kaiken maailman öisiin ylinopeus ajoihin?
Juuri näin!
Miten voisi ikinä päästä yli että ajoi auton tuollaiseen tilanteeseen ja sen seurauksista?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sitä matkustajana arvioida että onko kuski ajokykyinen.
Ei kuule pysty jos ei ole tietoa että ajaa kovaa ylinopeutta ja on selvinpäin. Voi tulla yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 17-vuotiaat mitkä minä tiedän ovat saaneet kortin jos ovat halunneet. Eli helposti sen saa
Ei se nyt ihan helpolla tule. Jos asuu metän puskissa ja sieltä pitää päästä kouluun ja urheiluharrastuksiin, niin sitten saa. Ja nuo kaikki asuivat perähikiällä.
Mikäs teet, kun bussilinjoja on vähennetty jo vuosikaudet.
Noin kilometri kaupungin keskustaan ja poikkeuslupa on hellinnyt .Ilmeisesti bussit ei kulkenut sopivasti harrastuksiin ja kouluun .
Vierailija kirjoitti:
Taas vaihteeksi poikkeusluvalla autoa ajanut nuori törttöilee.
Pikemminkin "poikkeusluvalla". Sen saa kaikki 17-vuotiaat, jotka haluaa. Ei tartte kuin perustella "harrastuksilla", joihin pitää päästä nimenomaan autolla. Jostain ihme syystä...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siihen enää mitään erillistä rangaistusta edes tarvita?
17 vuotias pölvästi on omalla törttöilyllään t.appanut kaksi samanikäistä toveriaan. Tahallan ja tieten.
Ihminen on sellainen olento, että kun siitä kerran on henki lähtenyt, niin sitä on pirun vaikeaa laittaa siihen takaisin. Kundilla on koko loppuelämä aikaa miettiä, mitä tuli tehtyä. Ja olisko kannattanut odottaa vielä hetki sen ajokortin saamista? Sitä siinä voi pohtia seuraavat 60 vuotta. Kännissä ja selvin päin. Ei ollut edes vahinko. Tahallinen teko.
Tällaiset ihmiset jatkavat ajamista ennen kuin saavat edes kortin takaisin.
Näitä tulee koko ajan lisää. Ei nämä turhat onnettomuudet lopu ennenkuin on kunnollinen ikäraja ajokortissa ja se saisi olla jopa 21v.
Alle 18-vuotiaille erityisluvan saaneille kielto ajaa klo 24-06 välillä ja kyydissä saa lisäksi olla vain 1 matkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Mua pistää vihaksi meidän hallitus että sallii tämän. Ei poikkeuslupia.
Nuorena ollut todella hurjassa kyydissä, olin varma että henki lähtee. Mitään ei voi tehdä kun kuskia ei pysty estämään.
Olisiko matkustajat vähemmän kuolleita jos kuski olisi ajanut ilman korttia? Itse sain 10-vuotiaana ajaa kotikylän ympäri isän luvalla jos ajan kiltisti. Ei ollut vuonna 1980 poikkeuslupia, mutta auto liikkui silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 17-vuotiaat mitkä minä tiedän ovat saaneet kortin jos ovat halunneet. Eli helposti sen saa
Ei se nyt ihan helpolla tule. Jos asuu metän puskissa ja sieltä pitää päästä kouluun ja urheiluharrastuksiin, niin sitten saa. Ja nuo kaikki asuivat perähikiällä.
Mikäs teet, kun bussilinjoja on vähennetty jo vuosikaudet.
Vanhemmat kai on valinneet asuinpaikan. Jos siellä metsän puskissa on pakko asua, niin kuljetus kouluun on vanhempien velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi perustella "ajattelemattomuudella". Kun on myönnetty ajolupa, niin se edellyttää sitä, että on käynyt lääkärintarkastuksessa ja todettu kelvolliseksi kuljettamaan ajoneuvoa.
Kun on suorittanut ajo-opetuksen ja siihen liittyvät tutkinnot, niin siinä yhteydessä on tutustunut pakostikin liikennesääntöihin sekä siihen, mitä riskejä ja vaaratilanteita voi aiheutua ja miten ne ehkäistään. Tuon jälkeen ei voi väittää, ettei ymmärtänyt olevansa kuljettaja ja sellaisena vastuussa muista matkustajista ja muista tielläliikkujista.
Vierailija kirjoitti:
Rallirälläys kielletyllä alueella, mitä se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Taas vaihteeksi poikkeusluvalla autoa ajanut nuori törttöilee.
Berneriä vain hymyilyttää.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ef80ad6f-aae4-4534-bfe7-3ca9270ee…
Vierailija kirjoitti:
Alle 18-vuotiaille erityisluvan saaneille kielto ajaa klo 24-06 välillä ja kyydissä saa lisäksi olla vain 1 matkustaja.
Niillä on kuitenkin auto käytössä ja eivät muutenkaan noudata lakia. Tyypillisesti näissä on yli 1,2 promillea, törkeä ylinopeus ja matkustajia enemmän kuin vöitä. Siinä kohtaa, kun lähdetään ajamaan niin ajatellaan, ettei jäädä kiinni. Ei siinä kohtaa enää paina jos rikotaan yhtä tai kahta lakipykälää lisää, eikä tuomiokaan juuri kovene.
Älkää enää myöntäkö näitä poikkeuslupia!
Kuinka monta onnettomuutta tarvitaan?
Jep. Espoolaisen kaverin 17-vuotias sai sen. Asuvat omakotitaloalueella metron varrella eivätkä missään Nuuksion takana. Teini oli lähilukiossa muutaman kilsan päässä.