Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa jäädä pois työelämästä jo ennen virallista eläkeikää.

Vierailija
11.06.2025 |

Noin 50-55 vuotiaana on paras aika tehdä exitti työelämästä ja alkaan nauttiin elämästä oikein kunnolla koska elämä on lyhyt ja aika on ihmisen arvokkain asia.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin itse työelämästä 39-vuotiaana. Sitä ennen ehdin olla työntekijänä n.20 vuotta monellakin eri alalla.  Näitä yhteiskunnan raunioita ei kiinnosta omalla panoksella yrittää pitää pystyssä enää. Rahaa on tietenkin käytettävänä rankasti vähempi nyt, mutta myös aikaa tehdä itse ne asiat jotka aiemmin vaativat sitä rahaa. Ainut asia mitä toisinaan kaipaan työelämästä on hyvät työkaverit. Rakennushommissa painaa kyllä timanttista porukkaa.

Vierailija
62/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin itse työelämästä 39-vuotiaana. Sitä ennen ehdin olla työntekijänä n.20 vuotta monellakin eri alalla.  Näitä yhteiskunnan raunioita ei kiinnosta omalla panoksella yrittää pitää pystyssä enää. Rahaa on tietenkin käytettävänä rankasti vähempi nyt, mutta myös aikaa tehdä itse ne asiat jotka aiemmin vaativat sitä rahaa. Ainut asia mitä toisinaan kaipaan työelämästä on hyvät työkaverit. Rakennushommissa painaa kyllä timanttista porukkaa.

Millä elät? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenkin noin,jos saan säästöön tarvittavan summan.Vielä on reilusti matkaa...

Vierailija
64/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa vielä jäädä. Just eilen laskelin säästöni ja nettovarat on reilu 150 000 plus asunto noin 210 000. Asuntolaina huomioitu nettovaroissa ja sitä yritän saada lyhentää ylimääräistä n. 600/kk; jäljellä 52k. Kun tuon asuntolainan saan pois eli viiden vuoden päästä, niin sitten teen suunnitelmani eläkkeelle jäämisestä. Tuohon samaan viiden vuoden tähtäimeen kuuluu vielä osinkotulojen nostaminen 10 000 euroon. Tällä hetkellä vasta jotain 4100.

Itsellä tosin yritys ja koska olen asianajaja, niin voin tehdä töitä haluamani mukaan vielä aika pitkään, jos vaan pää toimii eikä tarvitsisi oikeuteen rollaattorilla mennä. 

Mutta tosiaan, tuo asuntolaina saatava ensin pois. Ostin asunnon tasan 2 v sitten, niin tuota on vielä jäljellä. 

N53

Vierailija
65/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä voi tehdä eläkkeelläkin, silloin saa tiliä kahdesta paikkaa.

Vierailija
66/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä elät? 

Aika pitkälti olen omavarainen. Tunnen myös muutamia ruuantuottajia joiden kanssa teen vaihtokauppaa. Kesäisin kerään ja säilön ruokaa talven varalle. Välillä myyn osaamistani niin ilman välikäsiä. Asiat alkoi rullaamaan omalla painollaan kun uskalsi tehdä tämän valinnan ja luottaa siihen että pärjää kyllä

Vierailija
67/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tähtään siksi olen hankkinut asunnon, säästän ja sijoitan toivottavasti tämä toteutuu aikanaan kohdallani. 

Vierailija
68/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä elät? 

Aika pitkälti olen omavarainen. Tunnen myös muutamia ruuantuottajia joiden kanssa teen vaihtokauppaa. Kesäisin kerään ja säilön ruokaa talven varalle. Välillä myyn osaamistani niin ilman välikäsiä. Asiat alkoi rullaamaan omalla painollaan kun uskalsi tehdä tämän valinnan ja luottaa siihen että pärjää kyllä

Elämä on valintoja ja mikäs siinä mietin vain kun tuota ikää tulee 60-70v, että pystytkö enää samaan kuin nyt.. terveys, lääkkeet jne 

Vierailija
69/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein niin, että elin nuoruutta ihan kunnolla ja aloitin työelämän vasta 35v maissa ja pidän opintovapaata niin paljon kuin laki sallii. En aio säästää mitään vanhuuden varalle, ne ajat ovat kuitenkin ikäviä.

Ovat ikäviä ainakin silloin jos on peppu auki, ei ole säästöjä tai eläkekertymiä. Minäkin ajattelin noin silloin kun olin sinun ikäinen. Jos ikää kertyy, saattavat mielipiteetkin muuttua matkan varrella.

Vierailija
70/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän läheskään kaikki 60-70 vuotiaat sairasta tai syö lääkkeitä. Tietenkin pyrin pitämään terveydestäni huolta jo nyt ja totta tosiaan olo on ollut kaikinpuolin parempi näinä vuosina vapaaherrana kuin työelämässä. Elän tänään tätä päivää enkä sitä päivää 20 vuoden päästä. Mistäpä sen tietää vaikka huominen jää näkemättä, siinä menee ne pitkänajan suunnitelmat pieleen joka tapauksessa

Vierailija
71/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo huolta tästä. Eläkeikä 69v, sitä ennen olen joko kuollut tai sairaseläkkeellä.

Vierailija
72/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tein niin, että elin nuoruutta ihan kunnolla ja aloitin työelämän vasta 35v maissa ja pidän opintovapaata niin paljon kuin laki sallii. En aio säästää mitään vanhuuden varalle, ne ajat ovat kuitenkin ikäviä.

Ovat ikäviä ainakin silloin jos on peppu auki, ei ole säästöjä tai eläkekertymiä. Minäkin ajattelin noin silloin kun olin sinun ikäinen. Jos ikää kertyy, saattavat mielipiteetkin muuttua matkan varrella.

Jos ikää on lähemmäs 40v, ja eläkekertymä alle 100€/kk, niin ihan miten paljon tahansa saa mieli muuttua, mutta eläkeansioille et pääse elinikäsi aikana.

Vierailija
73/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä voi tehdä eläkkeelläkin, silloin saa tiliä kahdesta paikkaa.

Vaan eipä tulis mieleenkään tehdä töitä! 

Vierailija
74/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raha tulee seinästä ? Kun ei ole veikkauskorttiakaan hankittua enkä innostu nettipokerista.

Vierailija
75/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnön 54-vuotiaana ja jäin sohvaperunaksi, työttömäksi, eläkkeelle mitä vaan. Ei ole ikävä töihin. 

Vierailija
76/79 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
77/79 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan 6-kymppiselkin velvollisuus hakea töitä aktiivisesti, valvooko työkkäri sitä? Sinänsä varmaan suht huolehti voi hakea :D

Vierailija
78/79 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ääliö tekee noin.

Miten niin?

Eläke jää tuolla tyylillä kovin pieneksi.

Vierailija
79/79 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla eläkkeelle pääsevillä rupeaan rytmit sekoamaan ja alkaa univaikeudet. Tylsistyy kotona ja kunto heikkenee kotona maatessa. Toiset alkavat lihoamaan tai erekoituvat. Työpäivien pituus voisi kyllä lyhentyä vaikka kuuteen tuntiin yli 55 vuotiailla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi