Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa jäädä pois työelämästä jo ennen virallista eläkeikää.

Vierailija
11.06.2025 |

Noin 50-55 vuotiaana on paras aika tehdä exitti työelämästä ja alkaan nauttiin elämästä oikein kunnolla koska elämä on lyhyt ja aika on ihmisen arvokkain asia.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni tulee tekemään noin. Eläkejärjestelmän kestävyys on rakennettu sen varaan, että nykyiset 50-v. ja sitä nuoremmat ovat työelämässä 68-vuotiaaksi asti. No, eläkejärjestelmä tulee romahtamaan.

Vierailija
42/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin lähdin vakituisesta duunista 50-vuotiaana, sen jälkeen tein ihan satunnaisesti keikkatyötä. Nyt ollut jo useamman vuoden "vapaaherrattarena", vuoden kuluttua OVE. 

Taitaa olla melko pieni summa nostettavissa OVEna, ellet sitten ole tienannut kuusinumeroista liksaa jotain 25 vuotta. Tosin ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 46v ja todellakin jään pois työelämästä ihan viimeistään 55v ja jos yt:t korjaa minut pois jo ennen sitä (erittäin todennäköistä), niin en aio hakea enää uutta työpaikkaa. Enkä varmaan enää pääsiskään minnekkään. Säästänyt olen koko ikäni sitä varten, että voisin jäädä pois työelämästä aikaisemmin, joten pärjäisin kyllä rahallisesti just ja just, jos vielä karsisin vielä menojani. Vuodessa kuitenkin saan säästöön 15 000-20 0000 euroa nykyisellä palkallani.

200 000 € säästöön? On sulla iso palkka!

Vierailija
44/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 46v ja todellakin jään pois työelämästä ihan viimeistään 55v ja jos yt:t korjaa minut pois jo ennen sitä (erittäin todennäköistä), niin en aio hakea enää uutta työpaikkaa. Enkä varmaan enää pääsiskään minnekkään. Säästänyt olen koko ikäni sitä varten, että voisin jäädä pois työelämästä aikaisemmin, joten pärjäisin kyllä rahallisesti just ja just, jos vielä karsisin vielä menojani. Vuodessa kuitenkin saan säästöön 15 000-20 0000 euroa nykyisellä palkallani.

Ihan kivat sulle mutta nykyinen uudistus työttömyystukeen eli yleistuki jota ei saa ennenkuin omat säästöt on syöty. 

Eli et saa tukea lainkaan, kun taas naapurisi joka on hummannut rahansa, saa tukea.

Eläkeiässä olette molemmat yhtä tyhjätaskuja.

Vierailija
45/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullehan se kävi luontevasti kun sait nuo psykiatrin antamat paperit.

Olen eri, mutta samaa mieltä apn kans. Olen yli 50 ja irtisanouduin vakityöstä. Heitän keikkaa, jos kiinnostaa. Koko kesän saan olla kotona ja teen mitä lystää. Aviomies jää kohta lomalle.

Vierailija
46/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen vanhuuseläkkeellä ja teen silti kivoja töitä sen verran mitä huvittaa. Tänään viimeksi tarjottiin mutta kieltäydyin.

Vierailija
47/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pn ihan oikeassa. Elämä on todellakin lyhyt ja jos suinkin mahdollista niin siitä kannattaa nauttia ennen kuin on niin huonossa kunnossa ettei kykene. Jos vain varallisuus antaa myöten niin kannusta tekemään juurikin niin. Samalla annetaan nuorille tilaa työmarkkinoilla eli win-win.

Vierailija
48/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ove kannattaa aina ottaa täysmääräisenä ja heti kun saa, se ei paljonkaan vaikuta lopulliseen eläkkeeseen ja lisäksi tulee veroetu kun saa vähemmän eläkettä maksaa myös vähemmän veroa siitä. Oikeasti jos ottaa OVEn 62 vuotiaana niin pitää elää noin 90 vuotiaaksi ennen kuin vasta alkaa jäämään tappiolle.

Vierailija
49/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti pois! Tämä on käsky!

Vierailija
50/79 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ove kannattaa aina ottaa täysmääräisenä ja heti kun saa, se ei paljonkaan vaikuta lopulliseen eläkkeeseen ja lisäksi tulee veroetu kun saa vähemmän eläkettä maksaa myös vähemmän veroa siitä. Oikeasti jos ottaa OVEn 62 vuotiaana niin pitää elää noin 90 vuotiaaksi ennen kuin vasta alkaa jäämään tappiolle.

No näin mäkin sen ajattelen, tuossa aiemmin jo kommentoin että otan sen heti kun saan. Mulle on periaatteessa ihan sama paljonko mä sitä saan käteen ja paljonko loppueläke pienenee. Plussaa kaikki koska nyt olen ollut jo pitkään kokonaan ilman tuloja. 

Vierailija
51/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin lähdin vakituisesta duunista 50-vuotiaana, sen jälkeen tein ihan satunnaisesti keikkatyötä. Nyt ollut jo useamman vuoden "vapaaherrattarena", vuoden kuluttua OVE. 

Taitaa olla melko pieni summa nostettavissa OVEna, ellet sitten ole tienannut kuusinumeroista liksaa jotain 25 vuotta. Tosin ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Kiitos huolenpidosta, mutta enköhän mä pärjää! 

Vierailija
52/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditaan kaikki eläkeiän laskemista

Nuoret eivät saa työkokemusta kun vanhat pierut on töissä sata vuotiaaksi.

Vierailija
53/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni tulee tämän tekemään,sinkkiarkussa.

Sinkki??? Tammestahan arkut tehdään. Se on puupalttoo eikä mikään sinkkipalttoo.

Rintamalta tuotiin sinkkiarkussa. Sattuneesta syystä. 

Kylä ne karkeita lautalaatikoita olivat. Sattuneesta syystä.

Vierailija
54/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa, jos omillaan pystyy elämään eikä yhteiskunnan tuilla. Saa nuoremmat töitä, jotka niin mielellään töihin lähtevät. Ainakin tällä palstalla niin vakuutetaan, että työttömät haluavat töihin, jos työtä olisi. 

Vierailija
55/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat riittää,  niin siitä vaan. Itse tein 80% työaikaa varmaan 10 viimeistä työvuotta. Se vaikuttaa toki eläkkeeseen, mutta vähemmän kuin oletin. Jäin eläkkeelle 65 v, terveenä.

Olen myös tehnyt 80 pros työaikaa v.2022 alkaen ja jatkan eläkkeelle. Eläkeikä mulla 65 v 3 kk. Täytän juuri 62 v. En ole kertaakaan katunut päätöstäni. Joka viikko 3 vapaapäivää. Pyhäviikot niin kuin ensi viikko vain 3 työpäivää.  

Vierailija
56/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkki??? Tammestahan arkut tehdään. Se on puupalttoo eikä mikään sinkkipalttoo.

Hinnat alkaen- penaali on jotain mdf-levyä.

Anoppi kuoli hoitolaitoksessa ja hänet vietiin jonkinlaisessa peltitiarkussa TK hon.

Siitä nimitys varmaan tulee.

Tavallisessa sitten haudattiin.

Vierailija
57/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat alkaen- penaali on jotain mdf-levyä.

Anoppi kuoli hoitolaitoksessa ja hänet vietiin jonkinlaisessa peltitiarkussa TK hon.

Siitä nimitys varmaan tulee.

Tavallisessa sitten haudattiin.

Sinkkiarkkua käytetään yleensä vähän pidemmissä kuljetuksissa, esim. lento- tai meriteitse jos kuljetetaan vainajia. 

Vierailija
58/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni tulee tekemään noin. Eläkejärjestelmän kestävyys on rakennettu sen varaan, että nykyiset 50-v. ja sitä nuoremmat ovat työelämässä 68-vuotiaaksi asti. No, eläkejärjestelmä tulee romahtamaan.

Kaikkiha romahtaa paßka Suomess

Vierailija
59/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa jäädä eläkkeelle heti kun perintömiljoonat on tilillä.

Vierailija
60/79 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ääliö tekee noin.

Miten niin?

Koska eläkkeen kertyminen loppuu laakista. Vain typerys haluaa kitkuttaa loppuelämänsä minimirahalla.

Minimipalkoilla minimieläinmäärän tulee joka tapauksessa. Tonni käteen, olit tehnyt pienipalkkaista työtä tai et, joten ei merkitystä silläkään.

Totta. Pienistä palkoista ei suuria eläkkeitä kerry. Ihan sama onko tehnyt 40 vuotta töitä tai loisinut sen ajan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan