Miten lopettaa keskustelu kohteliaasti Tinderissä jos kiinnostus lopahtaa heti alkuunsa?
Usein käy niin, että kuvat voivat olla ihan lupaavia mutta keskustelun alettua tuleekin ilmi ettei syystä tai toisesta synkkaa tarpeeksi. Joko keskustelu ei edes lähde lentoon, tai sitten toinen on epäilyttävän innokas ja esim. ehdottaa välittömästi tapaamista vaikka asuu todella kaukana eikä ole yrittänyt edes tutustua ennen sitä. Joskus käy myös niin, että keskustelu etenee esim. numeroiden tai sometilien vaihtamisen tasolle ja sitten niistä paljastuu jotain, mikä tappaakin kiinnostuksen. Esim. tinderin kuvat olivat lupaavia, mutta somekuvissa on jotain mikä saa epäilykset heräämään tai sitten vain tajuaa että tyyppi on oikein mukava mutta ei vain tarpeeksi sopiva itselle. Syy voi olla myös jokin ihan pikkuasia, mikä on liian pieni jotta sen kehtaisi ottaa esille tai myöntää toiselle.
Ghostaaminen on epäkohteliasta, mutta miten hyvät tyypit menettelee tuossa kohtaa? Sanooko joku muka oikeasti muutaman viestin jälkeen, että hei, ei tästä nyt taidakaan tulla mitään mutta kiitos kun ehdotit treffejä? Tuntuu että on tavallisempaa ja joskus jopa armollisempaa, että jätetään vain vastaamatta ja lopulta poistetaan match kaikessa hiljaisuudessa. En tiedä haluaisinko itsekään kuulla heti kättelyssä esim. että, kirjoitustyylisi ei nyt sytytäkään niin kuin luulin tai että katsoin instakuvasi ja tulkitsin elämäntyyliäsi profiilista ihan väärin. Onko se niin väärin ghostata, vai miten ilmoittaa kohteliaasti että keskustelu olikin tässä? Sitten on tietysti jo ihan eri asia ja todella tylyä, jos on ehditty jo sopimaan tapaamisesta. Mielestäni silloin jokainen on velvollinen ilmoittamaan, että joutuukin perumaan. Sama jos on ehditty jutella jo pidempään, mutta parit ekat viestit ja yhteyden tunnustelu eivät mielestäni vielä sido yhtikäs mihinkään.
Kommentit (34)
ghostaus nimenomaan on tehty jotta pääsee eroon hankalistakin keskustelijoista
Oli kiva jutella, mutta ei tästä taida romassia tulla. Hyvää kesän jatkoa!
Alkoi ihan kiinnostamaan, mikä pieni asia somekuvissa voi olla kiinnostuksen totaalisesti sammuttavaa...
Näkyikö kuvassa pöydällä väärän puolueen jäsenkirja tai jättimäinen lemmikkikoira sängyssä tms.?
Vierailija kirjoitti:
Alkoi ihan kiinnostamaan, mikä pieni asia somekuvissa voi olla kiinnostuksen totaalisesti sammuttavaa...
Näkyikö kuvassa pöydällä väärän puolueen jäsenkirja tai jättimäinen lemmikkikoira sängyssä tms.?
Muistutti liikaa erästä läheistä
Olen ihan suoraan tuonut esille, että minusta ei tunnu kuitenkaan hyvältä tavata. Yritän muotoilla sen kivasti. Joidenkin kanssa olen turvautunut siihen, että olen lupautunut treffeille toisen kanssa ja pyydän lisäaikaa. Yksi hermostui tosi pahasti ja toinen jäi odottelemaan. Sitten olen saattanut poistaa matchin, jos minua ei oikein kiinnosta.
Ps. Tuo hermostuja poisti minut matcheistani, ja kun palasin suhdeyrityksen jälkeen tinderiin, häneltä tulikin pian supertykkäys. Enpä viitsinyt enää matchata.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan suoraan tuonut esille, että minusta ei tunnu kuitenkaan hyvältä tavata. Yritän muotoilla sen kivasti. Joidenkin kanssa olen turvautunut siihen, että olen lupautunut treffeille toisen kanssa ja pyydän lisäaikaa. Yksi hermostui tosi pahasti ja toinen jäi odottelemaan. Sitten olen saattanut poistaa matchin, jos minua ei oikein kiinnosta.
Ps. Tuo hermostuja poisti minut matcheistani, ja kun palasin suhdeyrityksen jälkeen tinderiin, häneltä tulikin pian supertykkäys. Enpä viitsinyt enää matchata.
Juu tuo hermotuminen on aina huono merkki. Pahimmat hermostuu jo siitä jos viesteihin ei vastata tarpeeksi nopeasti, siis tunneissa tai max parissa päivässä. Itse arvostaisin, jos joku kertoisi suoraan että on sovittu jo toisen kanssa treffit. Sitten voisi ajatella, että toisella on onneksi käytöstavat mutta ei tarvitsisi jäädä varavaihtoehdoksi odottelemaan turhaan.
Itse ainakin yksikertaisesti lopetan viestittelyä aina siihen tilanteeseen kun naisten vastaukset alkaa olemaan yhden tai kahden sanan mittaisia kun ei halua edes yrittää ylläpitää keskustelua. Toinen syy miksi vain lopetan viestittelyä on se että naisenne ei koskaan laita itse ensin viestiä vaan odottaa että mies aloittaa keskustelun. Itse olen aika kyllästynyt treffisovellusten viestittelyä ja aloin toimimaan kuin naiset ettämodotan vain että nainen aloittaa keskustelun ja ylläpitää sitä. Tälläkin hetkellä on 5 matchiä odottamassa milloin nainen aloittaa keskustelun.
Naiset vaativat tasa-arvoa niin naiset saa myös alkaa toteuttamaan tasa-arvoa eikä odota passiivisena että miet toteuttaa perinteisten sukupuoliroolien miesten velvoitteet.
Kuinka pienet detaljit saa sinut lopettamaan tutustumisen? Muistutus, et täydellistä ei olekaan. Pelon vuoksi halutaan ottaa liiankin varman päälle, ja ihan kaikesta voi keksiä tekosyyn lopettaa. Karkkikaupassa kun on heti seuraava potentiaalinen tarjolla, siitäkö on kyse?
Kyllä oli helpompaa ennen. Ei annettu heti pakkeja vaan edes vähän tutustuttiin, jos suinkin oli kelvollinen.
Tsemppiä nuoremmat!
vanha rouva
Kiinnostus on lopahtanut nopsaan, kun somekuvista on paljastunut ns. hihatatuointi ja googlaamalla selvinnyt, että tyyppi on ollut ehdolla perussuomalaisten listalla. Kaksi eri henkilöä nämä siis. Näistä en ole tehnyt kaunista lopetusmuotoilua, olen vain joutunut toteamaan hiljaa itsekseni, että ovat arvoiltaan ja estetiikaltaan liian erilaisia kuin minä. Sitten on ollut joitain liikaa asioistaan avautuvia, todella pitkiä viestejä kirjoittavia. On tullut olo, jääkö treffeille enää mitään kiinnostavaa puhuttavaa. Ja yksi ryhmä, joka saa lopulta kiinnostuksen lopahtamaan, on loputtomat kirjoittelijat ilman, että kuukauden kuluttuakaan on kysytty treffeille. Saatan sitten vain vaieta, kun homma ei etene ja oma kiinnostus on jo hiipunut. Yksi mies, jolla lapsia, tuntui pyörivän kavereidensa kanssa useilla festareilla pitkin kesää, eikä mikään niistä festareista ollut sellainen, jonne itse mieluusti menisin. Ilmoitin nätisti, että en ehkä kuitenkaan ole kiinnostunut tapaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pienet detaljit saa sinut lopettamaan tutustumisen? Muistutus, et täydellistä ei olekaan. Pelon vuoksi halutaan ottaa liiankin varman päälle, ja ihan kaikesta voi keksiä tekosyyn lopettaa. Karkkikaupassa kun on heti seuraava potentiaalinen tarjolla, siitäkö on kyse?
Kyllä oli helpompaa ennen. Ei annettu heti pakkeja vaan edes vähän tutustuttiin, jos suinkin oli kelvollinen.
Tsemppiä nuoremmat!
vanha rouva
Puhun siitä tunteesta, kun tajuaa että tässä ei nyt synkkaakaan tarpeeksi vaikka kukaan ei ole tehnyt mitään väärää. Ei tarvitse olla täydellistä, mutta jonkinlainen kiinnostus pitää herätä jotta keskustelu voi syventyä. Muutenhan sitä pitäisi lähteä tapaamaan täysin sikana säkissä tuntemattomia ihmisiä, koska eihän ketään voi tuntematta tuomitakaan. Sen vaan tietää sitten kun kolahtaa ja juttelu alkaa sujumaan kuin itsestään. Usein pelkät kuvat eivät yksinkertaisesti riitä arvioimaan, voiko syntyä yhteyttä. Vaikka olisi miten komea, kiinnostus lopahtaa jos toinen ei esim. kysy jatkokysymyksiä mistään. Ja toisinpäin aluksi vaatimattoman näköinen voi onnistua yllättämään ja esim. yhteinen huumori saa näkemään toisen koko ajan viehättävämpänä. Ei sitä osaa selittää, miksi toiset vaan tuntuvat enemmän omalta ja toiset ei. Voi olla paperilla ihan täydellinen, mutta tunteet ei herää. Sekä rakastuneena voi kestää vaikka minkälaisia punaisia lippuja ja varoitusmerkkejä, mutta kemiaa ja kiinnostusta löytyy ja siksi epätäydellisyys ei ole mikään ongelma.
Ghostaaminen ja sitten mätsin poisto 1-2 päivän päästä.
Itse tein kerran sen virheen, että vastasin kohteliaisuudesta ja lähdin treffeillekin kohteliaisuudesta. Tai itse asiassa olen tehnyt tämän virheen pari kertaa. Molemmat päättyivät katastrofiin.
Jos tuon parin päivän aikana toinen laittaa jotain viestiä, niin viivytä vastausta, jotta tunteet pysyvät viileinä. Ja vastaa kohteliaasti ja selittelemättä kiittämällä kiinnostuksesta, ja ettei sinun mielestäsi kannata jatkaa juttelemista.
Konkarina voin sanoa, että on aivan yksi hailee, mitä sanot miehelle. Jos sanot ei, hän voi saada raivarit. Jos sanoo ei kiitos, hän vio saada raivarit. Jos et sano mitään, hän voi saada raivarit. Oikeastaan kaikki joka ei vastaa hänen psykoosiaan, voi johtaa raivareihin. Jos näin käy niin älä reagoi mitenkään.
Sitten voi miettiä, että mikseivät naiset ole tinderissä, kun joutuu koko ajan diilaamaan näiden raivohullujen kanssa. Jos taas ei tule päin naamaa ongelmia, niin sitten saattaa tull selän takana. Jos mies on itse kiinnostunut niin hänen psykoosinsa ylittää usein naisen ihmisoikeudet ja itsemääräämisoikeuden.
Eräs sanoi minulle kerran englanniksi, sorry, youre very nice but We are not a match.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä nuoremmat!
vanha rouva
Oli helpompaa, kun oli pakko valita joku, niin sitten sitä vaan otti jonkun. Mutta nykyään ei ole pakko, eikä ole myöskään pakko sietää väkivaltaa, seksuaalita hyväksikäyttöä, "velvollisuusseksiä", ja niin edelleen. Nainen saa valita kumppaninsa sillä perusteella, kenestä tykkää, ja jos ei tykkää kenestäkään, olla ilman.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin yksikertaisesti lopetan viestittelyä aina siihen tilanteeseen kun naisten vastaukset alkaa olemaan yhden tai kahden sanan mittaisia kun ei halua edes yrittää ylläpitää keskustelua. Toinen syy miksi vain lopetan viestittelyä on se että naisenne ei koskaan laita itse ensin viestiä vaan odottaa että mies aloittaa keskustelun. Itse olen aika kyllästynyt treffisovellusten viestittelyä ja aloin toimimaan kuin naiset ettämodotan vain että nainen aloittaa keskustelun ja ylläpitää sitä. Tälläkin hetkellä on 5 matchiä odottamassa milloin nainen aloittaa keskustelun.
Naiset vaativat tasa-arvoa niin naiset saa myös alkaa toteuttamaan tasa-arvoa eikä odota passiivisena että miet toteuttaa perinteisten sukupuoliroolien miesten velvoitteet.
Sori vaan, mutta parisuhde ei tule koskaan olemaan tasapäinen. Jos odotat tätä, niin menet hautaasi. Nainen voi ostaa sperman parilla tonnilla ja se oli siinä. Aivan turha jahdata mitään miestä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tuo ei ole tasa-arvon mittari. Itse etsin sen verran perinteisellä tavalla maskuliinista miestä, että oletan että hänen itsetuntonsa riittää aloittamaan keskustelun ja pyytämään treffeille jos on aidosti kiinnostunut. Jos olen itse kiinnostunut, vastailen innokkaasti ja pitkästi ja suostun treffeille kiertelemättä. Mutta kannatankin tässä mielessä perinteisiä sukupuolirooleja ja uskon siihen, että naista kuuluu ja saakin hieman kosiskella ja jahdata eikä siinä ole vielä mitään toksista. Tasa-arvo tulee sen sijaan esiin vastavuoroisuudessa, eli siinä että molempia pidetään saman arvoisina suhteessa. Mutta itselleni se ei tarkoita, että aivan kaikki tehtävät kuuluu jakaa tasan ja että molempien pitää osata tehdä kaikkea. Vaan esim. tasa-arvoa voisi olla se, että mies vie treffeille tai vaikkapa muistaa kukilla, mistä nainen kiitoksena kokkaa hänelle tai vaikka korjaa toisen vaatteen. Nämä nyt kömpelöinä esimerkkeinä, ei tarvitse olla näin konservatiivista vaan yritän havainnollistaa sitä että esim. molempien ei tarvitse olla kokkeja, mutta sen vastaanottava osapuolen täytyy jollakin toisella tapaa huomioida kokkaavaa kumppania. Itse poistan kaltaisesi odottelijat, jotka yrittävät olla itsekin suhteen toinen feminiinen osapuoli. Nyt pelaat jotakin ihme pelejä etkä jaksa odottaa naista, joka pitää yllä keskustelua sinun tekemäsi aloitteen jälkeen. Tuollainen asenne ei todennäköisesti ainakaan auta asiaa, vaan voisit keskittyä heihin jotka vastaavat kiinnostuneemmin kuin parilla sanalla. Yhtä lailla naiset kohtaa passiivisia miehiä, jotka eivät osaa keskustella. Ei siinä auta katkeroitua, vaan eteenpäin vaan ja seuraava kunnes tulee keskustelutaitoinen eteen.
Ei ihme ettette te saatanan akat saa noin yksinkertaista asiaa suusta kun kirjoitatte tännekin puolet romaanista! Opetelkaa tiivistämään ja sanomaan kauniisti mitä ajattelette!!!
Kerron niin kuin asia on. Vaikuttaa siltä että meillä ei ole tarpeeksi yhteistä, jotta voisimme jatkaa. Kiitos mielenkiinnostasi ja ajastasi. Jne.