Miehet,miten suhtaudutte siihen jos naistanne ahdistellaan seksuaalisesti?
Kommentit (76)
Hypoteettinen kysymys, kun ei ole ahdisteltu. Emme käy paikoissa missä liikkuu humalaisia. Luultavasti käsikisin pitää turpansa kiinni.
Karatella niskaan ja sitte vetäsisin sitä juippia perseeseen, kuivana toki.
Ensimmäinen reaktioni oli viha. Mutta sitten ymmärsin että vihani oli pelkoa ja että juuri tätä he, siis seksuaaliset ahdistelijat, pakenivat alunperinkin. Vihalle ei pida antaa sijaa
Selvitän ensin että mitä on tapahtunut ja sen mukaan mennään.
Reaktiot voisi vaihdella. Mitä muuta oikein odotit tai tai virkavallan puoleen kääntymisen väliltä.
Ruotsinlaivalla 3 promillen humalassa perse paljaana yökerhossa vs sunnuntai kirkko, jossa lapset ja suku mukana.
Ahdistelua voi tulla missä vaan kontekstissa. Yksi pahimpia oli kerta, jolloin työnsin lastenvaunuja peittävissä arkivaatteissa...
Vierailija kirjoitti:
Reaktiot voisi vaihdella. Mitä muuta oikein odotit tai tai virkavallan puoleen kääntymisen väliltä.
Ruotsinlaivalla 3 promillen humalassa perse paljaana yökerhossa vs sunnuntai kirkko, jossa lapset ja suku mukana.
Häh? No silloinhan sitä omaa rakasta vasta täytyykin suojella jos jostain syystä olisi laivalla kolmen promillen kännissä persus paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? No silloinhan sitä omaa rakasta vasta täytyykin suojella jos jostain syystä olisi laivalla kolmen promillen kännissä persus paljaana.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Hypoteettinen kysymys, kun ei ole ahdisteltu. Emme käy paikoissa missä liikkuu humalaisia. Luultavasti käsikisin pitää turpansa kiinni.
Kyllä ahdistelua voi tulla selvin päinkin olevilta...
Jos kyseessä olisi sinkkuäiti niin täytyyhän sitä nyt jakaa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä olisi sinkkuäiti niin täytyyhän sitä nyt jakaa muillekin.
Luetun ymmärtäminen: tämä ketju koski varatun naisen miehen reaktiota ahdisteluun.
Mieheni serkku on tässä aivan paras. Puhun nyt siis naisena näkemäni ja tuntemani miehen käytöksestä. Siis jos ollaan esim yökerhossa tai muualla missä humalaisia ja lähekkäin tanssilattialla, serkku toimii turvamiehenäni. Eikä pelkästään minun vaan jopa tuntemattomien naisten. Hän on kultaa 😻😁 Jokainen nainen tarvitsee tuollaisen mieskaverin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat ahdistelulla? Kyllä minun vaimoni osaa selviytyä flirttailusta omin voimin eikä siihen tarvita minun apuani. Toki jos joku innokas minun läsnäollessani pyrkii aivan iholle menen huomauttamaan että annahan olla, ei tarkoittaa ei.
Oletko itse vähän tonttu jos puhut flirttailusta kun aloitus koski ahdistelua? Ihme vähättelyä taas.
Jos jotain lapsesta asti saaneesta ahdistelusta on oppinut niin sen että näille ahdisteleville miehille ei ole väliä mitä päällä on. Toki jos olet pukeutunut erityisen naisellisesti ja kropanmyöntäisesti, saat enemmän häirintää. Olen myös saanut ahdistelua paksussa, polviin asti ylettyvässä mustassa jätesäkkimäisessä talvitakissa. Olen saanut ahdistelua lapsena kun istuin bussissa matkalla mummolaan. Olin 12-vuotias. Aikuinen mies istui koko matkan vieressäni muuten tyhjässä bussissa ja hiveli reittäni. Onhan näitä kauhutarinoita vaikka kellä naisella ja tytöllä ja kuinka paljon vaan jaksaisi kirjoittaa Toivottavasti miehet uskaltaisivat ja tajuaisivat puuttua enemmän ahdisteluun.
Mun mies alkaa myydä tilaisuuteen lippuja ja valmistautuu pelastamaan sen ahdistelijan hengen tarvittaessa.
Poistumme arvokkaasti, emmekä provosoidu.
T: Ei snagareille
Vierailija kirjoitti:
Poistumme arvokkaasti, emmekä provosoidu.
T: Ei snagareille
Kyllä huomaa, että on miehen kirjoittama kommentti, kun on lapsellinen kuvitelma, että joku snagari on ainoa paikka missä nainen voi tulla ahdistelluksi.
Toksinen maskuliinisuus voi sitten korostua puolisolla mikä järkyttää enemmän.
Mun mies on aina puolustanut tavalla tai toisella ja lohduttanut. Usein pelkkä toisen miehen läsnäolo vaikuttaa, monesti tilanne on ratkennut jo sillä kun olen pyytänyt mieheni paikalle. Joskus on laittanut viestiä perään kun kaveriksi luulemani mies on vaikka kourinut ja mieheni ei ole ollut paikalla.
Laita kuvat edestä ja takaa alasti, niin voidaan hirviporukan poikain kanssa arvioida onko jutussa perää! T: M65+