Taas kuoli kaksi nuorta, tällä kertaa ajoivat autolla vettä täynnä olevaan louhokseen
Neljä 17-19 vuotiasta, kaksi sentään pääsi ulos, mutta kaksi jäi sisään.
Kommentit (218)
Millä ihmeellä nuorille saisi puhutta järkeä päähän, että auto tai mikään muukaan kulkuneudo ei ole leikkikalu, jolla voi revitellä ja hruajstella miten ja missä vain. Niin turhia kuolemia taas. Hierveä suru uhrien omaisille ja mitkä traumat taphtumasta voi jäädä autosta ulos selviytyneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin mukaan louhokselle vievän tien puomi ja puomin lukko on rikottu toistuvasti.
Maanomistajan syy, kun ei ollut korjannut sitä. Olisi pitänyt osata varautua kun hyvin tietää että ne on toistuvasti rikottu. Paha maanomistaja.
Juuri näin. Paha maanomistaja, laupias kuollut nuori, koska maanomistaja elää eikä kuolleista saa ikinä puhua pahaa, koska nuori on kuollut ja siksi laupias. 😇
Joo, ja koska siis tuollanen vahinkohan voisi sattua kelle vaan. Se meistä, joka ei itse ole ollut autolla rälläämässä suljetun, sittemmin rikotun puomin ja lukon takana yksityisalueella olevalla louhoksella myöhään arki iltana heittäköön ensimmäisen
Minä voin heittää.
Plops! Sinne meni.
Ja kas kummaa, olenkin 59-vuotias, en kuollut hiekkakuopalla reilusti alle kaksikymppisenä hukkuen suurta kärsimystä tuntien sameaan matalaan veteen. Olen elänyt niistä ajoista melkein neljäkymmentä vuotta enemmän. Ja maksanut hirveät määrät enemmän vakuutusmaksuja auton omistamisesta kuin minun olisi tarvinnut, jos luomakunnan "kruunut" olisivat näinä vuosina olleet rälläämättä. Mutta eiväthän ne pysty siihen, koska aivotoiminta on niin kovin vähäistä näillä luomakunnan "kruunuilla".
Survival of the fittest, indeed.
"Kyseessä on yksityisalue, jonne on HS:n tietojen mukaan menty kerta toisensa jälkeen luvattomasti. Sen ympäristöstä on varastettu tavaraa ja alueella on esimerkiksi luvattomasti poltettu romua. Nuoria on joskus käynyt louhoksen vedessä myös uimassa."
Onhan toi nyt selkeästi maanomistajan vika kun ei ollut miinoittanut tuota yksityisaluettaan, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovi tai ikkuna pitäisi äkkiä koittaa avata ennen kuin auto on vedessä muuten ei pääse ulos.
Aina sanottu että vasta kun auto veden alla, avataan.
Ja uimataidoton (esim.minä) ei pääsisi sittenkään pois.
Miten sitten enää pääsee ulos kun veden paineen johdosta ovet ei aukea?
Paine tasaantuu kun auto on täyttynyt vedellä ja oven saa auki, Myytinmurtajat joskus testasivat tämän asian ja helposti aukes.
Tyhmyydestä sakotetaan! Valitettavasti taas oli maksimisakko tyhmyydestä!
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeellä nuorille saisi puhutta järkeä päähän, että auto tai mikään muukaan kulkuneudo ei ole leikkikalu, jolla voi revitellä ja hruajstella miten ja missä vain. Niin turhia kuolemia taas. Hierveä suru uhrien omaisille ja mitkä traumat taphtumasta voi jäädä autosta ulos selviytyneille.
Ei millään! Mene katsomaan mihin tahansa keskustaan kuinka nuoret jo mopoautolla tai mönkijällä ajaa kaasu pohjassa. Autolla vauhti tottakai vielä kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ONKO ihan PAKKO spämmätä tätä!
JONKUN LAPSET kuoli ja täällä vaa vingutaan paskaa!
No tapahtunut tosiasiahan tämä on. Kenties jonkun teinin vanhempi lukee tämän ja varoittaa tai kenties jopa puuttuu lastensa rälläämiseen. Voi henkiä säästyä.
Luuletko tosissasi, etteikö teinejä varoiteta ja heille näytetä ikäviä esimerkkitapauksia ja SILTI he saattavat itse päätyä sellaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla joku tie, mikä päättyy suoraan äkkipudotukseen vai mikä homman nimi?
On juuri sellainen. Puomi oli auki joten taitaa tulla sakot louhoksen omistajalle.
Just se louhoksen omistajako sen kotturan sinne ajoieiköhän syyllinen ole itse rämäpää kuski piste.
Vierailija kirjoitti:
Kannattais erityisesti Euralaisnuorille opastaa että kun nykyauton jossa on väyläsähköt ajaa veteen, niin ne menee oikkariin eikä keskuslukot enää toimi. Tai oi toimia ihan toisin.
Mutta tääkin pitäis ajaa sisään sinne korvien välissä olevaan purukasaan tiktokilla, kun sehän se on se auktoriteetti. Kyllä kai ne striimasi tämänkin seikkailun suorana verkkoon? Et voi tänään elvistellä?
Missä eu, siellä ongelma. Eurassakin on eu.
Vierailija kirjoitti:
"Kyseessä on yksityisalue, jonne on HS:n tietojen mukaan menty kerta toisensa jälkeen luvattomasti. Sen ympäristöstä on varastettu tavaraa ja alueella on esimerkiksi luvattomasti poltettu romua. Nuoria on joskus käynyt louhoksen vedessä myös uimassa."
Onhan toi nyt selkeästi maanomistajan vika kun ei ollut miinoittanut tuota yksityisaluettaan, vai?
Ei sitä tietenkään maanomistajan tarvi sitä aluetta miinoittaa. Sehän riittää että maanomistaja vain palkkaa Securitakselta tms. tusinan verran salskeita vartijoita partioimaan koirien kanssa alueella 24/7 ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ONKO ihan PAKKO spämmätä tätä!
JONKUN LAPSET kuoli ja täällä vaa vingutaan paskaa!
No tapahtunut tosiasiahan tämä on. Kenties jonkun teinin vanhempi lukee tämän ja varoittaa tai kenties jopa puuttuu lastensa rälläämiseen. Voi henkiä säästyä.
Luuletko oikeesti, että ne varoitukset auttavat? Miten sä estät nuorten autoajelut?
Miksi nuorten pitää "ajella" turhaan? Rahaa kuluu ja ilmasto saastuu. Auton idea on se, että sillä matkustetaan paikasta A paikkaan B ja takaisin eikä rällätä ympäriinsä niin kuin ei parempaakin tekemistä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis olishan ne lukot ja puomit pitänyt joka ilta käydä tarkistaan, kun tiedossa oli että niitä oli rikottu ja menty sinne. Ihan selvä laiminlyönti ja rikos.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuonne voi vahingossa tippua? Ellei nimenomaan kerjää kuolemaa ja tahallaan riskeeraa? Onko tuolla joku tie, mikä päättyy suoraan äkkipudotukseen vai mikä homman nimi?
No olisko ollut tarkoituksena jotenkin hienosti tehdä käsijarrukäännös viime hetkellä ja menikin vähän pitkäksi. Jotain tämmöistä, tuskin nyt suoraan ovat kielekkeeltä alas ajaneet elleivät olleet ulkopaikkakuntalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla joku tie, mikä päättyy suoraan äkkipudotukseen vai mikä homman nimi?
On juuri sellainen. Puomi oli auki joten taitaa tulla sakot louhoksen omistajalle.
Just se louhoksen omistajako sen kotturan sinne ajoieiköhän syyllinen ole itse rämäpää kuski piste.
Selvisikö kuski? Sen rangaistuksen pitäisi tulla hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä ennakkotapaukset ole ihan hyviä esimerkkejä siihen järjen puhumiseen. Jos ei siitä huolimatta välitä, vastuu on sitten nuorella itsellään. Toki tuohon ikään kuuluu monella näyttämisen/kokeilunhalu ja harha omasta kuolemattomuudesta, sille ei mahda mitään.
Ajolupa pitäisi näköjään antaa vasta 25-vuotiaille raittiille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osanotto omaisille.
Saako kysyä? Miksi laitat johonkin vauvapalstalle osanoton? Laita omaisille suoraan. Ai niin mutta ethän sä varmaan tiedä keitä he on, no mutt kyllä he varmaan ilahtuvat kun täältä osanottosi lukevat.
Oikeesti, miksi näitä osanottoja, rest in peaceja laitetaan johonkin keskustelupalstoille tai someen? Ja miksi hypitään tuolla teillä viemässä jotain kynttilöitä ja kukkia, vaarantamassa lisää liikennettä? Tuntemattomille ihmisille?
Koska Minä Minä Minä. Minun tunteeni. Minua ahdistaa jonkun ventovieraan kuolema koska se olisi voinut olla joku Minulle tärkeä. Siitä saa myös kivan somepostauksen, että katsokaa kun Minä vien kukkia ja kynttilöitä, näin empaattinen ja hyvä ihminen Minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin mukaan louhokselle vievän tien puomi ja puomin lukko on rikottu toistuvasti.
No maanomistajan olisi tietenkin pitänyt laittaa lukkoon kyltti jossa lukee että lukon rikkominen on kielletty! Eihän kukaan etenkään teiniviiksinen 17-vuotias tietenkään voi tietää ettei lukkoa saa rikkoa kun lähes kaikki on nykyään sallittua!
No nyt saa maanomistaja kaivaa kuvettaan.
Samaan ainaan koko maa on täynnä aitaamattomia merenrantoja ja jokia sekä muitakin paikkoja mistä voi pudota jos hölmöilee.
Helsingissä voi Kauppatorilta ajaa suoraan mereen jos haluaa, onko Helsingin Kaupunki silloin vastuussa? Tai Turussa suoraan Aurajokeen.