Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kuoli kaksi nuorta, tällä kertaa ajoivat autolla vettä täynnä olevaan louhokseen

Vierailija
11.06.2025 |

Neljä 17-19 vuotiasta, kaksi sentään pääsi ulos, mutta kaksi jäi sisään.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011292080.html

Kommentit (218)

Vierailija
41/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla joku tie, mikä päättyy suoraan äkkipudotukseen vai mikä homman nimi?

On juuri sellainen. Puomi oli auki joten taitaa tulla sakot louhoksen omistajalle. 

Jep, yleensä ohi ajaessa se puoli on kiinni. On joku uimarikin voinut jättää auki, meillä mökki muutaman kilsan päässä ja itsekin tuolla tullut käytyä. Todella surullinen juttu pienelle paikkakunnalle.

Vierailija
42/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat aina olleet tuollaisia.

Ihan samalla tavalla mun isä kaahasi -68 kertomansa mukaan. Silloin ei ollut edes turvavöitä. Tai niitä ei käytetty. Sama silloin kun olin itse nuori.

Todella järkyttävä uutinen. 

Te ette vaan ole koskaan olleet niitä suosittuja, joiden elämä on tuollaista. Kukaan ei ottanut teitä kyytiin.

Minä olin usein nuorena kaahareiden kyydissä, pienellä paikkakunnalla hiekkateillä ajoivat kovaa, ihme kun mitään ei tapahtunut, vaan yhden kerran liukkaalla kelillä törmättiin liikennemerkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat aina olleet tuollaisia.

Ihan samalla tavalla mun isä kaahasi -68 kertomansa mukaan. Silloin ei ollut edes turvavöitä. Tai niitä ei käytetty. Sama silloin kun olin itse nuori.

Todella järkyttävä uutinen. 

Te ette vaan ole koskaan olleet niitä suosittuja, joiden elämä on tuollaista. Kukaan ei ottanut teitä kyytiin.

Joo, luojan kiitos etten ollut niin "suosittu" että olisin päässyt tuollaiseen kyytiin. "viimeinen pikataival..."

Vierailija
44/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovi tai ikkuna pitäisi äkkiä koittaa avata ennen kuin auto on vedessä muuten ei pääse ulos.

Jos ovi ei mene lukkoon, niin kyllä sen saa auki kunhan auto on melkein täynnä vettä

Saako? Kuinka päin käy kun vesi saavuttaa sähkölukon ja tulee oikosulku, ei saa lukkoon, ei saa auki?

Vierailija
45/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla joku tie, mikä päättyy suoraan äkkipudotukseen vai mikä homman nimi?

On juuri sellainen. Puomi oli auki joten taitaa tulla sakot louhoksen omistajalle. 

No auton kuljettajanhan pitää sovittaa tilannenopeutensa sellaiseksi, että pystyy pysäyttämään ajoneuvon jos huomaa esim. että tiessä on iso kuoppa, tielle on kaatunut puu tms. 

Tosiaan nykyään on kyllä ajan henki se, että uhkarohkea hölmöilijä ja riskinottaja yrittää syyttää ulkopuolista tahoa omasta hölmöilystään, ja usein onnistuukin siinä. Eli jos nykyään esim. eläinkauppias myy kissan tai marsun, uusavutonta, vapaasta kasvatuksesta nauttinutta ostajaa pitää ilmeisesti informoida kirjallisesti siitä, että esim. eläimen turkkia ei voi kuivata mikrossa tai kuivausrummussa, jos myyjä haluaa välttyä korvauksil

Eli amerikkalainen malli. Siellähän on tavaroissa valtava lista lueteltuna mihin esinettä ei saa käyttää.

Vierailija
46/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli Euralaisia. Juuri Euralaiset on tunnettuja muissakin yhteyksissä siitä, että laki ja sopimukset eivät koske heitä.

Mutta hyvä opetus tässä tuli ihan jokaiselle. Eikä hyvä opetus ole koskaan ilmainen eikä edes halpa. Nytkin maksoi kaksi ihmishenkeä plus auton korjaus.

Mutta hyvää oppia Euralasnuorelle: Muista ajella vain sellaisilla paikoilla missä ei mene vettä hengitykseen. V:tun ääliöt.

Taas nousee muiden vakuutusmaksut tuollaisten syntymästään vajakkien takia.

Vierailija
47/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ihan ensiksi just samaa: kuka tällä kertaa saa syyn niskoilleen ja joutuu oikeuteen ja vielä maksamaan siitä, että nuoret eivät kunnioita enää mitään sääntöjä maailmassa. Mää mää ja mää, mää saan koska mää haluun! 

Vierailija
48/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei ole sanottu, että siellä olisi kaahattu. Reuna on sepeliä, ja pudotus jyrkkä. Riittää, että renkaat ovat olleet liian reunalla, joka on sortunut. Auto lähtenyt valumaan, moottori kenties sammunut ja kuski hätääntynyt. 

Veikkaan, että on mennyt keula edellä. Takapenkkiläiset ovat päässeet ehkä ilmataskun avulla ulos, ehkä rikkoneet takalasin. Auto oli farmari. Etupenkkiläiset jääneet jumiin turvatyynyihin ja - vöihin. 

Vierailija
49/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoret miehet ovat niin v*tun tyhmiä?

Ajellaan autolla miten sattuu ja kiipeillään jännitepylväisiin.

Eikö sillä omalla elämällä ole mitään arvoa? Vai onko joku ihmeellinen kuvitelma vallassa, että just minä voin tehdä ihan mitä huvittaa. Sit mä vaan herään henkiin hukkumisen tai palamisen jälkeen ja jatkan bilettämistä kavereiden kanssa.

Olisko tässä nyt vanhempien ja varsinkin isien paikka kasvattaa näitä uhoavia poikalapsia? 

Nuoret ajattelevat olevansa kuolemattomia. Ei välitetä omasta tai toisten elämästä. Näissä tapauksissa vaaraa aiheutuu kuitenkin aina myös muille ihmisille - jos ei vastaantulijalle, niin sitten samassa autossa oleville matkustajille. Nuorilla on täysi piittamattomuus elämästä, kun kuvitellaan, että mitään ei satu ja voi rellestää miten haluaa. Eikä sitä autoa hallita. Vanhempien vastuu korostuu tässäkin asiassa. Kaikki kasvatus lähtee loppujen lopuksi sieltä kotoa. Typerä ja piittaamaton kuski on tiellä vaaraksi muillekin, ei pelkästään vaan itselleen.

Vierailija
50/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole sanottu, että siellä olisi kaahattu. Reuna on sepeliä, ja pudotus jyrkkä. Riittää, että renkaat ovat olleet liian reunalla, joka on sortunut. Auto lähtenyt valumaan, moottori kenties sammunut ja kuski hätääntynyt. 

Veikkaan, että on mennyt keula edellä. Takapenkkiläiset ovat päässeet ehkä ilmataskun avulla ulos, ehkä rikkoneet takalasin. Auto oli farmari. Etupenkkiläiset jääneet jumiin turvatyynyihin ja - vöihin. 

Siitä huolimatta mikään pakko tuossa louhoksen vieressä ei ole ajaa. Lehtitietojen mukaan kyseessä ei ole maanomistaja ja alue on puomilla suljettu. Siellä on ajokortillinen ihminen tehnyt itse päätöksen ajaa louhoksen reunalla ja siitä kantaa vastuun nyt sekä itse että kaveri joka kuoli. Kaksi henkiinjäänyttä kantavat syyllisyyttään myös loppuelämänsä.

Vierailija
51/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais erityisesti Euralaisnuorille opastaa että kun nykyauton jossa on väyläsähköt ajaa veteen, niin ne menee oikkariin eikä keskuslukot enää toimi. Tai oi toimia ihan toisin.

Mutta tääkin pitäis ajaa sisään sinne korvien välissä olevaan purukasaan tiktokilla, kun sehän se on se auktoriteetti. Kyllä kai ne striimasi tämänkin seikkailun suorana verkkoon? Et voi tänään elvistellä?

Vierailija
52/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oli Euralaisia. Juuri Euralaiset on tunnettuja muissakin yhteyksissä siitä, että laki ja sopimukset eivät koske heitä.

Mutta hyvä opetus tässä tuli ihan jokaiselle. Eikä hyvä opetus ole koskaan ilmainen eikä edes halpa. Nytkin maksoi kaksi ihmishenkeä plus auton korjaus.

Mutta hyvää oppia Euralasnuorelle: Muista ajella vain sellaisilla paikoilla missä ei mene vettä hengitykseen. V:tun ääliöt.

Niinpä. Täytyy rukoilla, että eivät olleet missään tekemisissä LähiTapiolan kanssa! Joka vuosi tulee niitä "mein täytyy nyt nostaa sun vakuutusmaksujasi, koska muut liikenteessä ovat i d I o o t t e j a." Ei auta, vaikka 41 vuotta olen ajanut kolareitta ja kertaakaan vakuutusyhtiöltä rahaa ruinaamatta. Joka prkln vuosi nousee maksut! 😡

Vierailija
53/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten edes pääsivät alueelle? Noissahan kuuluu olla lukolliset puomit, se sanotaan jo laissa. Maanomistaja lyönyt laimin lain noudattamisen joten taitaa joutua korvausvelvolliseksi.

Vierailija
54/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Täytyy rukoilla, että eivät olleet missään tekemisissä LähiTapiolan kanssa! Joka vuosi tulee niitä "mein täytyy nyt nostaa sun vakuutusmaksujasi, koska muut liikenteessä ovat i d I o o t t e j a." Ei auta, vaikka 41 vuotta olen ajanut kolareitta ja kertaakaan vakuutusyhtiöltä rahaa ruinaamatta. Joka prkln vuosi nousee maksut! 😡

Kieltämättä olisi tosi hyvä vakuutusvaltti - päinvastoin kuin muut maksut niin liikennevakuutus olisi kallein nuorimmilta ja laskee iän myötä. Eläkeikää lähestyessä voisi uudestaan lähteä maksu nousuun. Tai eri vakuutus yli 25-vuotiaille kuin alle 25-vuotiaille.

Vierailija
55/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne ei nähneet sitä reunaa kun nyt on illallakin valoisaa toisin kuin talvella?

Vierailija
56/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä.

Vierailija
57/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tahallisia tekoja kuten talvellakin tapahtunut ulosajo jos muuta ei pystytä todistamaan, kaikki vastaavat tapaukset pitäisi tutkia vakavina rikoksia - autolla tapetaan ihmisiä enemmän kuin millään muulla Suomessa

Tämä ei todellakaan ollut tahallista. Kuljettaja ja kaverinsa olivat lapsuudenystävä. Reippaita ja kunnollisia 17-vuotiaita. Edellisenä päivänä julkaisivat yhteisen kesätyöfirmansa ilmoituksen lähiseutujen Facebook-sivustoilla.

Mutta olivat kuitenkin riittävän typeriä osallistuakseen vaaralliseen pelleilyyn.

Vierailija
58/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoret miehet ovat niin v*tun tyhmiä?

Ajellaan autolla miten sattuu ja kiipeillään jännitepylväisiin.

Eikö sillä omalla elämällä ole mitään arvoa? Vai onko joku ihmeellinen kuvitelma vallassa, että just minä voin tehdä ihan mitä huvittaa. Sit mä vaan herään henkiin hukkumisen tai palamisen jälkeen ja jatkan bilettämistä kavereiden kanssa.

Olisko tässä nyt vanhempien ja varsinkin isien paikka kasvattaa näitä uhoavia poikalapsia? 

Ei tämä ole pelkästään nykyajan ilmiö. Siitä on kohta viitisenkymmentä vuotta, kun luokkakaverin veli kuoli (luokkakaverikin oli kyydissä), kun pojat lähtivät kaahaamaan karkuun maantiellä peltoautollaan poliisiauton nähtyään. Yli 20 vuotta sitten puolison entisen työkaverin poika kuoli valokaaren iskettyä junan katolle kiipeämisen jälkeen.

Vierailija
59/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä oikein osaa olla surullinen. Tyhmiä olivat ja se kostautui. 

Vierailija
60/218 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut kaksiovinen auto kyseessä (ja kukapa 17v millään neliovisella perheautolla haluaisi kaahailla), oletan että veteen ajettaessa etupenkillä istuvat päässevät suht helposti autosta ulos takapenkillä istuviin verrattuna. avaamalla oven nopeasti. Jos ovi ei enää avaudu, sitten ikkunasta. Jos takaistuinten vieressä olevat ikkunat eivät ole avautuvia lainkaan eikä niitä ehdi rikkoa, tai ovat liian pieniä, sittenhän joutuu yrittämään takaikkunan kautta, mikä on periaatteessa hyvinkin mahdollista jos takaikkunan saa rikottua ja auto kelluu nokka alaspäin. Mutta ei se takaikkunankaan rikkominen helppoa paljain käsin ole. 

Ikävä tilanne. Ikävä tapaus.

Aina kuitenkin kannattaa välttää parhaansa mukaan kaikkia täysin turhia riskejä, ellei halua vammautua tai menehtyä ennenaikaisesti, koska se toistuvasti otettu riski yleensä realisoituu aina ennemmin tai myöhemmin ihan kuten venäläisessä ruletissa. Toki jos vähän tylsä elämä on huonompi vaihtoehto kuin lyhyt ja jännä ja vauhdikas elämä, ei siinä mitään, jokainen viimekädessä saa tuta ihan itse omien valintojensa seuraukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme