Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset usein ymmärrä saavansa paskaa kohtelua huolittelemattoman ulkonäön takia?

Vierailija
10.06.2025 |

Sanon tämän ystävänä koska kuuluin ennen juuri tähän porukkaan. Sitten satsasin ulkonäkööni jonkun verran ja saamani kohtelu muuttui hurjasti. Monen tubettajan sanoin "Tämä ei ole oikein, mutta se on fakta". Eli jos koet koko ajan olevasi poljennan kohteena niin voit ehkä kokeilla tätä jos et vielä ole kokeillut. On mukavaa kun elämä paranee. Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms.

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole niin yksinkertainen asia. Jos henkilö on ystävällinen, osaava ja ahkera, niin kyllä töissä yleensä arvostetaan tällaisia ulkonäöstä riippumatta. Asiointipaikoissa taas riittää, ettei haise, tukka on pesty ja vaatteet ovat ehjät ja siistit, niin takuulla saa hyvää kohtelua, jos on itsekin asiallinen ja kohtelias. Jossain parisuhteissa tai ystävyyssuhteissa voi tulla alistetuksi, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen, jos osaa pitää rajojaan. 

Vierailija
102/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla. "

Mä alapeukutin. Tämä on tätä samaa paskaa logiikkaa, kuin että ei saa antaa erikoisempia nimiä, pukeutua erilaisesti tms koska muuten kiusaajat kiusaa. Vaikka se kiusaaminen, samoin kuin myös ihmisten kohtelu paskasti koska ei ole hienosti pukeutunut ja laittautunut, on se mikä on väärin. Paskasti kohtelevien pitäisi korjata käytöksensä, muiden ei tarvi tehdä mitään.

Juu ja ei. Ihmiset ovat kuitenkin sosiaalisia laumaeläimiä jotka tarkkailevat toistensa käytösmalleja ja hakevat vihjeitä miten kuuluu ja miten ei kuulu käyttäytyä, sekä signaaleja toisen ulkonäöstä. Ulkonäkö voi viestiä turvallisuudesta, älykkyydestä, arvomaailmasta, terveydentilasta ja muista ominaisuuksista. Huolittelematon ulkonäkö herättää alkukantaisen huolen ihmisen terveydestä - sairaiden ihmisten välttäminen on ollut selviytymiskeino. Päihtyneessä tilassa olevat ihmiset (sen verran että käytös on epämääräistä) ovat myös luotaantyöntäviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harhaisia juttuja. Kannattaa käydä päälääkärin puheilla kiireesti. 

Kiitos samoin. Uskon tieteellisiä tutkimuksia ehdottomasti enemmän kuin jotain vauvafoorumin vihaajaa.

Vierailija
104/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huoliteltu ja hoikka, meikkaan ja ihan kivoja vaatteitakin on. Tuoksun aina hyvältä ja pesen hampaat kahdesti päivässä ja silti ei minua aina kohdella hyvin. :D

Olen myös itse ystävällinen ihmisiä kohtaan. Silti on esim työhaastattelussa kerran oltu hyvin asiattomia ja törkeitä, on kiusattu niin töissä kuin koulussa, työharjoittelussa kurmuutettu ja eräät miehen sukulaiset peräti inhoavat minua vaikkei mitään järkevää syytä asiaan pitäisi olla.

Vierailija
105/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla. 

Kun tuo ei pidä paikkaansa, ainakaan minun kohdalla. Saan yhtä hyvää palvelua olin sitten "suoraan sängystä" tai laittaituneena, ehkä metsä vastaa kuin sinne huudetaan 

Vierailija
106/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten, kun sekin joka kohtelee huonosti on huolittelematon ja epäsiisti? Pata kattilaa soimaa. 

Vierailija
107/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikakilot aiheuttavat saman. Itse huomaan tämän selvästi kun paino on vaihdellut.

Vierailija
108/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole niin yksinkertainen asia. Jos henkilö on ystävällinen, osaava ja ahkera, niin kyllä töissä yleensä arvostetaan tällaisia ulkonäöstä riippumatta. Asiointipaikoissa taas riittää, ettei haise, tukka on pesty ja vaatteet ovat ehjät ja siistit, niin takuulla saa hyvää kohtelua, jos on itsekin asiallinen ja kohtelias. Jossain parisuhteissa tai ystävyyssuhteissa voi tulla alistetuksi, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen, jos osaa pitää rajojaan. 

Uskon jälleen omaa kokemustani kaikkien eniten koska sen aitous on ainoa josta minulla on todiste. Toki sen uskon että vaikkapa maaseudulla voi olla rehdimpää meininkiä kuin esim. jossain pääkaupunkiseudulla. Eli olen ollut ystävällinen, osaava ja ahkera, mutta se ei ole johtanut mihinkään muuhun kuin siihen että sitä on pidetty itsestäänselvyytenä, että minä teen kaikki tylsät mälsät hommat koska olen ennenkin tehnyt. 

Vierailija
109/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistin pusikkoni juuri eilen. 

Tänä aamuna joku puistokemisti tahtoi läheisyyttä.

Mitä sitten tapahtuu kun hieman satsailen ulkonäköön, luovun kotirääsyistä, laittelen tukkaa, ostan kalliin hajuveden ja lopetan julkisen piereskelyn?

Meneekö liian villiksi... 😂 

Vierailija
110/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten, kun sekin joka kohtelee huonosti on huolittelematon ja epäsiisti? Pata kattilaa soimaa. 

Kyllä joillakin on pokkaa siihenkin.

Vierailija
111/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joillakin on pokkaa siihenkin.

... mutta sitten kun on oma itsetunto ja itsearvostus kohdillaan vaikkapa juuri tällaisen glow upin myötä (ainakin oma itsetuntoni parani siitä 100%), niin jyrähdät siihen aivan helposti vastaan ja hän ei kehtaa jatkaa sitä paskahommaansa enää. Sen enempää kuin kukaan muukaan. 

Vierailija
112/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se huonosti kohtelija on aspa, osaan viedä rahani muualle. Jos se on joku leikkipuistotäti, mahdollinen puoliso, ystävä... välien jäätyminen on mulle win, sille toiselle varmaan myös.

Jos se on joku työtuttu niin en ota henkilökohtaisesti ja 5 tonnin kk-korvaus lohduttaa.

Kuljen kyllä kylillä ehjissä, puhtaissa, yhteensopivissa (kaikki mustaa) ja itsekin pestynä muttei puunattuna, että en ehkä ole täysin kohderyhmää.

Vierailija
113/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ennen koulussa kiusattiin,

kun en rahojani tuhlannut Brylcreemiin

pojat veti mua turpiin ja rikoi mun rillit

Oli kavereilla kaikilla Jamekset

joten minäkin ostin sellaiset

ylhäältä leveät ja alhaalta pillit

Muotitietoinen

Nyt mä olen muotitietoinen

Minä olen muotitietoinen

ja tytötkin sen huomaa

Nyt naiset perässäni juoksevat

heistä valitsen vain kaikkein kauneimmat

joiden kanssa ajelen kun saan oman auton

Tuntuu ihanalta huomata itsekin

kuinka vaatteet tekevät popparin

kun ennen olin pelle ja muutenkin mauton.

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

Vierailija
114/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se huonosti kohtelija on aspa, osaan viedä rahani muualle. Jos se on joku leikkipuistotäti, mahdollinen puoliso, ystävä... välien jäätyminen on mulle win, sille toiselle varmaan myös.

Jos se on joku työtuttu niin en ota henkilökohtaisesti ja 5 tonnin kk-korvaus lohduttaa.

Kuljen kyllä kylillä ehjissä, puhtaissa, yhteensopivissa (kaikki mustaa) ja itsekin pestynä muttei puunattuna, että en ehkä ole täysin kohderyhmää.

No mun palkka kun ei koskaan ole ollut tuota viittätonnia niin se lohdutus on saatava siitä, että kaikki ylimielisyys mua kohtaan loppuu 😂 

Vierailija
115/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa ajatella että olisi mikään hyvän itsetunnon ja itsearvostuksen ja terveen suhtautumisen merkki että kiltisti nielee kaiken alistavan käytöksen. Tiedä sitten olenko oikeassa vai väärässä... 

Vierailija
116/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla. "

Mä alapeukutin. Tämä on tätä samaa paskaa logiikkaa, kuin että ei saa antaa erikoisempia nimiä, pukeutua erilaisesti tms koska muuten kiusaajat kiusaa. Vaikka se kiusaaminen, samoin kuin myös ihmisten kohtelu paskasti koska ei ole hienosti pukeutunut ja laittautunut, on se mikä on väärin. Paskasti kohtelevien pitäisi korjata käytöksensä, muiden ei tarvi tehdä mitään.

Mäkin alapeukutin. Ystävällinen hymy ja kohtelias käytös = saat takaisin ystävällisen hymyn ja kohteliaan käytöksen.

Vierailija
117/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin alapeukutin. Ystävällinen hymy ja kohtelias käytös = saat takaisin ystävällisen hymyn ja kohteliaan käytöksen.

Niinpä, ja narsisteja, alistavaa käytöstä ja työpaikkakiusaamista ei ole olemassa. Tämä on vähän samaa sarjaa... 

Vierailija
118/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko tuo ystävällinen hymy 100% varmasti esimerkiksi myös 130-kiloisilla? Nyt oli puhe myös suurista laihdutusmääristä.

Vierailija
119/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihavien henkilöiden tiedetään kohtaavan syrjintää ja ennakkoluuloja. Painoon liittyvällä stigmalla eli häpeäleimalla tarkoitetaan yhteisön kielteistä asennoitumista ja käyttäytymistä ylipainoisia ja lihavia kohtaan."

https://www.kaypahoito.fi/nix02727

Näin tietää kertoa tieteellinen tutkimus, mutta vauva-foorumilaiset ovat tietenkin kaikkien näiden tutkimusten yläpuolella ja tietävät paremmin.

Vierailija
120/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos samoin. Uskon tieteellisiä tutkimuksia ehdottomasti enemmän kuin jotain vauvafoorumin vihaajaa."

No nyt on kiinnostavaa. Onko tosiaan olemassa tieteellisiä tutkimuksia siitä, että huolittelematon ulkonäkö voi johtaa niinkin äärimmäisiin tilanteisiin kuin tässä ketjussa on kuvattu? Sen uskon, että asiakaspalvelu saattaa toisinaan olla vähän surkeampaa, jos liikkuu kovin rähjäisenä, mutta noita äärimmäisiä höpinöitä en usko. Mutta sinun mukaasi tutkimus todistaa sellaistakin tapahtuneen, joten annahan artikkelien nimiä ja kirjoittajia tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän