Eikö ihmiset usein ymmärrä saavansa paskaa kohtelua huolittelemattoman ulkonäön takia?
Sanon tämän ystävänä koska kuuluin ennen juuri tähän porukkaan. Sitten satsasin ulkonäkööni jonkun verran ja saamani kohtelu muuttui hurjasti. Monen tubettajan sanoin "Tämä ei ole oikein, mutta se on fakta". Eli jos koet koko ajan olevasi poljennan kohteena niin voit ehkä kokeilla tätä jos et vielä ole kokeillut. On mukavaa kun elämä paranee. Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms.
Kommentit (162)
Mulla ei yksinkertaisesti ole varaa laittautua ja huoltaa, sitäpaitsi mielestäni on sata tärkeämpää asiaa mihin vähät rahani voi käyttää. Jos joku vetää herneet tai käy keljuilemaan, on se ikävää tietysti, mutta hänen ongelmansa. Voisi muuttaa asennettaan.
Vierailija kirjoitti:
Jopa omat lapset ja vanhemmat ja isovanhemmat ja muut sukulaiset arvostavat enemmän kuin näyttää hyvältä, samoin kaikki vieraat mukulat puistoissa yms eivät gigata ja juokse karkuun vaan saattavat oikein kertyä ympärille minun lasteni kanssa leikkimään. Vieraat ja tutut ihmiset. Kyllä se vapauttaa muutamasta traumasta.
Eivät ehkä gigata mutta megattavat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Asun maaseudulla.
Pukeudun tavallisuuden uniformuun.
Pakko.
Jos täällä pukeutuu liian hienosti, ihmiset alkavat juoruilla ja kadentia. Tämän olen 15v aikana oppinut.
Tämä onkin mielenkiintoista! En ole itse maaseudulla koskaan asunut vain isohkoissa kaupungeissa... Voi toki olla että siellä on eri säännöt. Olisin kuitenkin taipuvainen uskomaan, että nuorison keskuudessa on sielläkin vähän nämä viidakon säännöt että parhaan näköiset nuoret ovat suosituimpia ja heillä on eniten auktoriteettia muihin noin yleisesti...
Ehkä se vähän riippuu, miten hyvää kohtelua kaipaa, jotain tavanomaista enemmän ehkä. Tai ettei hapannaama-etsiskelijät keksi joukosta.
Kaikki ei ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin sinä ja kaikki einole noin kiinnostunut mitä muut itsestä ajattelee läheskään noin pahasti mitä sinä ajattelet. Itse ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta vähääkään mitä muut minusta ajattelee varsinkaan mitä muut ajattelee ulkonäöstäni kun se ei kiinnosta itseäkään
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei yksinkertaisesti ole varaa laittautua ja huoltaa, sitäpaitsi mielestäni on sata tärkeämpää asiaa mihin vähät rahani voi käyttää. Jos joku vetää herneet tai käy keljuilemaan, on se ikävää tietysti, mutta hänen ongelmansa. Voisi muuttaa asennettaan.
Hyvä jos se jää vain hänen ongelmakseen. Mutta jos on kysymys ihmisestä joka on esim. jonkunlaisessa esimiesasemassa tai valta-asemassa, niin sellainen kyllä onnistuu pahimmillaan järjestämään ongelmia niille ihmisille joita katsoo pitkin nenänvarttaan... tätä on elää syntisessä maailmassa...
Tai työpaikkakiusaamiseen ei edes tarvita sitä että kyseessä on joku esimiesasemassa oleva ihminen, vaan voi olla vain että kollegat yhdessä alkavat sorsia yhtä työntekijää. Tässäkin kohden huoliteltu ulkomuoto saattaa auttaa mutta en sano että välttämättä auttaa, mutta siitä olen aika varma että ei ainakaan huononna tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla. "
Mä alapeukutin. Tämä on tätä samaa paskaa logiikkaa, kuin että ei saa antaa erikoisempia nimiä, pukeutua erilaisesti tms koska muuten kiusaajat kiusaa. Vaikka se kiusaaminen, samoin kuin myös ihmisten kohtelu paskasti koska ei ole hienosti pukeutunut ja laittautunut, on se mikä on väärin. Paskasti kohtelevien pitäisi korjata käytöksensä, muiden ei tarvi tehdä mitään.
Ei toki mutta entä jos niiden nilkkien käytöstä ei saada muuttumaan millään vaatimuksella? Pakko ei tietenkään kenenkään ole satsata ulkonäköönsä jos ei halua, mutta jos ei ole tietoinen tällaisesta keinosta, niin halusinpa vain kertoa että sellainen on olemassa niille joita kiinnostaa ja jotka haluavat että kaikki polkeminen loppuu.
Niistä nilkeistä ei tarvitse välittää, jättää vain mätänemään omaan vihaansa. Mielipiteensä ovat täysin arvottomia.
Mä tiedän näyttäväni homssuiselta ja huolittelemattomalta sellaisen silmään, joka ei minusta mitään tiedä. Varmasti joku katsoo, että pullonpalautusrahoilla ryyppäävä puolikoditon puliakka.
Mutta itse tiedän että näen ulkonäköni eteen paljon enemmän vaivaa kuin moni. Mulla on kroonisia sairauksia (mm. näkyvä ihosairaus), lääkityksistä johtuvia sivuoireita ja kaiken päälle huonot geenit. Kun mä näytän jonkun silmään krapulaiselta ja juuri sängystä nousseelta, olen käyttänyt pitkän aikaa peilin edessä laittautuen.
Muualla Euroopassa tilannekohtainen pukeutuminen on luonnollinen osa käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se vähän riippuu, miten hyvää kohtelua kaipaa, jotain tavanomaista enemmän ehkä. Tai ettei hapannaama-etsiskelijät keksi joukosta.
Minä nimenomaan olen halunnut juuri tätä tavanomaista kohtelua. Että ei kohdella huonommin kuin muita. Ap
Olen samaa mieltä. Siisti ulkonäkö ja hyvät vaatteet ja sua kohdellaan paremmin. Ainakin asiakaspalvelutilanteissa. Ystävät, työkaverit ja sukulaiset voi olla eri asia koska sieltä voi löytyä kateuttakin. Mutta joka tapauksessa, huoliteltu ihminen viestii muillekin, että arvostan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin sinä ja kaikki einole noin kiinnostunut mitä muut itsestä ajattelee läheskään noin pahasti mitä sinä ajattelet. Itse ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta vähääkään mitä muut minusta ajattelee varsinkaan mitä muut ajattelee ulkonäöstäni kun se ei kiinnosta itseäkään
Upeaa! 🙂 Sitten tämä ei ollut sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla.
Minä alapeukutin, koska mielestäni on niin typerää arvioida ihmistä sen mukaan, miten huoliteltu ulkonäkö hänellä on. En itse tee niin, enkä arvosta niitä, jotka sellaisia kriteereitä käyttävät.
Mutta esim. kiusatuilla ei kaikilla mene läheskään noin hyvin, että eivät välitä pätkän vertaa mistään kiusaamisesta. Tämä oli ainakin oma tilanteeni ja olen kuullut että näin on monella muullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla.
Minä alapeukutin, koska mielestäni on niin typerää arvioida ihmistä sen mukaan, miten huoliteltu ulkonäkö hänellä on. En itse tee niin, enkä arvosta niitä, jotka sellaisia kriteereitä käyttävät.
En minäkään itse niin tee mutta en voi estää muita tekemästä. T. ap. Eikä minua ainakaan innosta olla sylkykuppina kaiken päivää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään itse niin tee mutta en voi estää muita tekemästä. T. ap. Eikä minua ainakaan innosta olla sylkykuppina kaiken päivää...
Missä oikein liikut, jos kaiken päivää joutuisit olemaan sylkykuppina huolittelemattoman ulkonäön takia? Yhden käden sormilla laskettavissa tällaiset tilanteet omassa elämässä 40 vuoden ajalta.
No kohtelen muita samalla tavalla kuin mua kohdellaan eli sitä saa mitä tilaa jos kohtelee mua huonosti.
En, varmaankaan elämän murjomat ihmiset eivät näin toimi, mutta kaikki eivät ole heitä.