Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset usein ymmärrä saavansa paskaa kohtelua huolittelemattoman ulkonäön takia?

Vierailija
10.06.2025 |

Sanon tämän ystävänä koska kuuluin ennen juuri tähän porukkaan. Sitten satsasin ulkonäkööni jonkun verran ja saamani kohtelu muuttui hurjasti. Monen tubettajan sanoin "Tämä ei ole oikein, mutta se on fakta". Eli jos koet koko ajan olevasi poljennan kohteena niin voit ehkä kokeilla tätä jos et vielä ole kokeillut. On mukavaa kun elämä paranee. Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut vastausta siihen, miten tämä polkeminen ilmenee. Pikaisesti löysin ketjusta alla olevia ilmaisuja. Aikamoista liioittelua. Parasta olisi, jos naamioitumisen ja pakkeloinnin sijasta kohentaisitte itsetuntoanne.

- "koko ajan olevasi poljennan kohteena"

- "joutua niin helvetillisiin ongelmiin pelkän huolittelemattoman ulkonäön takia"

- "Itsekkäät, pärstäkerrointa tuijottavat nilkit ovat usein asemissa joissa heillä on valtaa vaikuttaa toisten ihmisten elämään, joten siksi heille ei kannata antaa aseeksi sitä että näyttää jotenkin huolittelemattomalta."

- "polkemasta minua alas"

- "oma elämä tuhoutuu siinä kun on jotenkin poljettuna jatkuvasti"

- "Mutta jos on kysymys ihmisestä joka on esim. jonkunlaisessa esimiesasemassa tai valta-asemassa, niin sellainen kyllä onnistuu pahimmillaan järjestämään ongelmia niille ihmisille joita katsoo pitkin nenänvarttaan

olla sylkykuppina kaiken päivää..."

Vierailija
82/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kontekstista. Täälläpäin kaikki maksaa vähemmän, kun et näytä varakkaalta  :)  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaitsin asian jo hyvin nuorena. Ikävä kyllä nyt tilanne on sellainen että resursseja (voimavaroja) huolitteluun / itsestä huolehtimseen on todella vähän.

Vierailija
84/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran kioskilla ja edelläni sieltä poistui mies, joka oli reilusti ylipainoinen. Hänellä oli ryppyinen kulahtanut t-paita, polvista ja persuksesta pussittavat, virttyneet college-housut ja varvassandaalit, jotka oli niin kulahtaneet, että olivat kääntyneet kärjistä käppärälle. 

Me muut siinä parkkipaikalla kömmimme Toyotoihimme ja Fordeihimme, hän nousi uudenkarheaan Mersuun. Vapaapäivä ja vapaa-ajan asu. Oma ennakkoluuloisuuteni huvitti.

Vierailija
85/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla. 

Minä alapeukutin, koska mielestäni on niin typerää arvioida ihmistä sen mukaan, miten huoliteltu ulkonäkö hänellä on. En itse tee niin, enkä arvosta niitä, jotka sellaisia kriteereitä käyttävät. 

En minäkään itse niin tee mutta en voi estää muita tekemästä. T. ap. Eikä minua ainakaan innosta olla sylkykuppina kaiken päivää...

Missä oikein liikut, jos kaiken päivää joutuisit olemaan sylkykuppina huolittelemattoman ulkonäön takia? Yhden käden sormilla laskettavissa tällaiset tilanteet omassa elämässä 40 vuoden ajalta.

Työpaikat joissa täytyy viettää 40 tuntia viikossa ovat helposti tällaisia paikkoja. 

Vierailija
86/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut vastausta siihen, miten tämä polkeminen ilmenee. Pikaisesti löysin ketjusta alla olevia ilmaisuja. Aikamoista liioittelua. Parasta olisi, jos naamioitumisen ja pakkeloinnin sijasta kohentaisitte itsetuntoanne.

- "koko ajan olevasi poljennan kohteena"

- "joutua niin helvetillisiin ongelmiin pelkän huolittelemattoman ulkonäön takia"

- "Itsekkäät, pärstäkerrointa tuijottavat nilkit ovat usein asemissa joissa heillä on valtaa vaikuttaa toisten ihmisten elämään, joten siksi heille ei kannata antaa aseeksi sitä että näyttää jotenkin huolittelemattomalta."

- "polkemasta minua alas"

- "oma elämä tuhoutuu siinä kun on jotenkin poljettuna jatkuvasti"

- "Mutta jos on kysymys ihmisestä joka on esim. jonkunlaisessa esimiesasemassa tai valta-asemassa, niin sellainen kyllä onnistuu pahimmillaan järjestämään ongelmia niille ihmisille joita katsoo pitkin nenänvarttaan

olla sylkykuppina ka

Ei se ole mikään itsetunto-ongelma, jos joku nenänvarttaan pitkin sinua katsova ihminen yrittää järjestää sinut esim. taloudellisiin ongelmiin tai ottaa sinulta lapset pois tai jotain muuta vastaavaa helvettiä.

Vierailija
87/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vähän mikä tahansa asiakaspalvelutilannekin voi olla tällainen Missä ulkonäköä katsotaan. Saatko kalliin laitteesi korjatuksi takuuhintaan vai et. Saatko palvelua vai et. Palveleeko sinua sääntöjä rikkova m***** vai mukava ihminen jne jne. Jäätkö kaikessa viimeiselle sijalle vai et. Kokemusta on...

Vierailija
88/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään itsetunto-ongelma, jos joku nenänvarttaan pitkin sinua katsova ihminen yrittää järjestää sinut esim. taloudellisiin ongelmiin tai ottaa sinulta lapset pois tai jotain muuta vastaavaa helvettiä.

Okei. KENELTÄKÄÄN ei oleta lapsia huostaan huolittelemattoman ulkonäön takia. Ei keneltäkään. Eli nyt tässä omia harhojaan projisoidaan ties mihin. 

Ulkonäkö vaikuttaa lähinnä sen verran, että jos huomattavasti poikkeaa normista, ihmiset voivat vieroksua. Esim jos näyttää ilmiselvästi mielenterveysongelmaiselta. Muuten ei ulkonäkö vaikuta, vaan se, miten kannat itsesi ja kohtaat toiset. 

Vierailija
89/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan harvinaista esim. että kauniit naiset saavat miehiltä alttiimpaa palvelua kuin vaatimattomamman näköiset (kuten vaikka millaiseksi olen itseni kuvaillut). Varsinkin jos puhutaan joistain miehisinä pidetyistä aloista kuten tekniikkaostoksista yms. Vaatimattomamman näköistä myös helposti huijataan ja muilutetaan jos jollakin tavalla ja yritetään saada rahat pois.

Vierailija
90/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. KENELTÄKÄÄN ei oleta lapsia huostaan huolittelemattoman ulkonäön takia. Ei keneltäkään. Eli nyt tässä omia harhojaan projisoidaan ties mihin. 

Ulkonäkö vaikuttaa lähinnä sen verran, että jos huomattavasti poikkeaa normista, ihmiset voivat vieroksua. Esim jos näyttää ilmiselvästi mielenterveysongelmaiselta. Muuten ei ulkonäkö vaikuta, vaan se, miten kannat itsesi ja kohtaat toiset. 

Sori mutta minulla on tästäkin erittäin omakohtaista kokemusta joka vahvistaa asian ainakin itselleni erittäin vahvasti. Uskon omaa kokemustani ehdottomasti enemmän kuin sinun sanaasi, varsinkin jos sinulla ei ole mitään kokemusta asiasta.

Vierailija
91/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää toki. Siksi rikkaana kannattaa pukeutua todella resuisesti. Tällä pitää kuspäät ja perstyrkkyset erossa. Aito, tervepäinen ihminen ei kiinnitä toisten pukeutumiseen huomiota.

Vierailija
92/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä naurettavaa horinaa. Vai yrittävät jotkut oikein järjestää toisia taloudellisiin vaikeuksiin suttuisen ulkomuodon vuoksi. Ja lapsetkin voidaan viedä samasta syystä. 

Vierailija
93/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä sanonut että otetaan lapset huostaan, vaan että joku saattaa YRITTÄÄ sitä. Kyllä tässäkin ketjussa on jo useampi sanonut että tämä on ihan tutkimuksin todettu juttu, että ulkonäkö merkkaa enemmän kuin myönnämme.

Vierailija
94/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää toki. Siksi rikkaana kannattaa pukeutua todella resuisesti. Tällä pitää kuspäät ja perstyrkkyset erossa. Aito, tervepäinen ihminen ei kiinnitä toisten pukeutumiseen huomiota.

Totta. Valitettavasti läheskään kaikki eivät ole näitä aitoja tervepäisiä ihmisiä..

Vierailija
95/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä naurettavaa horinaa. Vai yrittävät jotkut oikein järjestää toisia taloudellisiin vaikeuksiin suttuisen ulkomuodon vuoksi. Ja lapsetkin voidaan viedä samasta syystä. 

Niin tai eivät välitä vaikka toinen joutuisikin ongelmiin mikäli heistä riippuu. Köyhät eivät tässä yhteiskunnassa pysty hyvin puolustamaan varsinkaan jossain oikeudessa joten köyhän näköisiä Ei tarvi pelätä vaan heitä saa panna halvalla mennen tullen.

Vierailija
96/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaisia juttuja. Kannattaa käydä päälääkärin puheilla kiireesti. 

Vierailija
97/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollenkaan harvinaista esim. että kauniit naiset saavat miehiltä alttiimpaa palvelua kuin vaatimattomamman näköiset (kuten vaikka millaiseksi olen itseni kuvaillut). Varsinkin jos puhutaan joistain miehisinä pidetyistä aloista kuten tekniikkaostoksista yms. Vaatimattomamman näköistä myös helposti huijataan ja muilutetaan jos jollakin tavalla ja yritetään saada rahat pois.

Kyllähän vanheneva nainen tietää, eroaako kohtelu siitä, kun oli nuori ja nätti. Kyllä sen vanhemman naisen rahat myyjille kelpaa, oikeasti viisikymppisellä on varaa ihan eri juttuihin kuin kaksikymppisellä. Ja minua on tekniikkaostoksilla aina kohdeltu hyvin. Vaikka olisin yhdessä miehen kanssa autoa ostamassa, aina on puhuttu minulle. Ei ulkonäön, vaan sen takia, että perehdyn etukäteen asioihin, ja kysyn täsmällisiä asioita. 

Tottakai pitää jollain tavalla täysjärkiseltä näyttää, eikä kodittomalta. Mutta itse tulkitsin tuon alkuperäisen viestin huolittelemattomuudesta niin, että pitäisi aina olla laitettu ja meikattu. Ei tarvitse.

Vierailija
98/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Juuri tänä aamuna lähdin ostoksille kotivaatteissa ja jalkaan laitoin rikkinäiset kengät. Naureskelin miehelleni, että varmaan luulevat tosi köyhäksi. Mun mielestä on ihan hyvä, jos välttyy turhalta mielistelyltä ja saa tehdä ostokset rauhassa. Jos tarvitsen palvelua, niin pyydän sitä. Jos en saa palvelua ulkoasuni vuoksi, niin menen toiseen paikkaan.

Vierailija
99/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina saanut hyvää kohtelua ulkonäöstä huolimatta. Jostain ne haistaa, että mulla on rahaa kuitenkin. 

Jos se on se olemus yleensä. Itsevarmuus. Miten kannat itsesi. Mulla sama juttu. Hyvää kohtelua saan, olin sitten paskaisissa tallivaatteissa tai laitettuna työvaatteissa (jakkupuku yms.).

Vierailija
100/162 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Vastaan kohteluun täsmälleen samalla tavalla jos tarvis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi