Eikö ihmiset usein ymmärrä saavansa paskaa kohtelua huolittelemattoman ulkonäön takia?
Sanon tämän ystävänä koska kuuluin ennen juuri tähän porukkaan. Sitten satsasin ulkonäkööni jonkun verran ja saamani kohtelu muuttui hurjasti. Monen tubettajan sanoin "Tämä ei ole oikein, mutta se on fakta". Eli jos koet koko ajan olevasi poljennan kohteena niin voit ehkä kokeilla tätä jos et vielä ole kokeillut. On mukavaa kun elämä paranee. Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms.
Kommentit (162)
Kyse oli nyt noista tapaukista, joissa ulkonäön väitetään johtavan yrityksiin saattaa henkilö taloudellisiin vaikeuksiin tai jossa hänen lapsensa viedään. (Minne, siihen ei otettu kantaa.)
Tottakai jos asenne on tuo niin se johtaa kaikkeen muuhunkin nilkkimäisyyteen niitä halveksittuja ihmisiä kohtaan.
Kielteinen asennoituminen ja käytös voi tarkoittaa ihan mitä tahansa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla.
Ei minua kukaan kohtele huonosti eikä polje mihinkään vaikka olen vain oma itseni. Päinvastoin itse en pidä kovinkaan ystävällisinä/asiallisina ihmisiä joista näen että panostavat ulkonäköönsä, useinhan sellaiset juuri kierretään.
Kun riittäisikin siistit vaatteet ja laittautuminen. Mutta minulla on luonnostaan niin herkkä iho että on pienimmistäkin ärsytyksestä tulipunainen ja ihottumainen. Viime pe erehdyin laittamaan meikkivoidetta, se on ollut siitä asti ärtynyt ja näppyläinen.
Lisäksi hiukseni ovat sopivan luonnonkiharat että eivät kiharru, mutta ovat karhean ja hapsuisen näköiset vaikka käyn kampaajalla ja käytän tajuttomasti rahaa hiustenhoitotuotteisiin.
Huoliteltu nimenomaan on jota haluaa kiertää. Tinderissä mitä huolitellumpi nainen, sen varmemmin vasempaan. En usko että muuallakaan haluaisin lähestyy...
Jos joku kohtelee toista ihmistä paskasti (oli syy mikä tahansa), osoittaa hän omalla toiminnallaan olevansa suuri moukka. Tällainen ihminen nolaa itse itsensä.
"Ulkonäkö eriarvoistaa, koska resurssit eivät jakaudu yhteiskunnassa tasaisesti yksilöiden välillä. Se näkyy myös työelämässä, muistuttaa sosiologian professori Outi Sarpila."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-se-on-tutkittu-ulkonako-ohjaa-pa…
Siinä yksi juttu ulkonäön ja rahan suhteesta. Paremmannäköiset helposti kahmivat paraspalkkaiset työpaikat itselleen eivätkä välitä huonommannäköisten köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kohtelee toista ihmistä paskasti (oli syy mikä tahansa), osoittaa hän omalla toiminnallaan olevansa suuri moukka. Tällainen ihminen nolaa itse itsensä.
Tämä. Kumpi on pienempi paha? Se ettei aina näytä ulkoisesti täydelliseltä, vai se että kohtelee muita huonosti, käyttäytyy ikävästi ja pyrkii tekemään kiusaa muille?
Toki on hyvä olla siisti ja huoliteltu, mutta joskus ihmisten elämässä voi olla sairautta ja muita rankkoja asioita, jotka tekevät sen vaikeaksi. Esimerkiksi hoidot voivat saada pöhöttymään tai hiukset putoamaan. Onko sellaista ihmistä oikein potkia?
Koskaan ei muuten ole tullut vastaan asenteellisesti ja huonosti käyttäytyvää ja muita kohtelevaa ihmistä, joka olisi itse ulkoisesti täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla.
Tässäpä yhden alapeukuttajan kanta.
Kaikilla ei riitä energia huolitellun ulkonäköön ylläpitämiseen. Syitä voi olla useita. Esimerkiksi pitkäaikaissairaus.
Jokainen on varmasti joskus ollut kipeänä. Kuumeessa, oksennustaudissa, tmv. Eikä ole jaksanut hirveästi huolitella itseään ja pukeutua tyylikkäästi.
Jos kykenee miettimään, niin voi miettiä millaista oma elämä olisi jos se tauti ei olisikaan mennyt ohi. Olisiko helppoa tai edes mahdollista olla huoliteltuna.
Jos vielä pidemmälle uskaltaa miettiä, niin voisi kokeilla miettiä miltä tuntuisi jos hädintuskin jaksaa olla hereillä ja hengittää yhtä aikaa, ja joku tuntematon tulee ja kehottaa huolittelemaan ulkonäköä. Perustelisi sitä vielä sillä, että sitten voisit saada parempaa kohtelua.
"Kauniit ihmiset saavat rumia paremman työn, palkan ja aviopuolison. He saavat enemmän ääniä vaaleissa ja lyhyempiä tuomioita rikoksistaan. He selviävät kaikilla elämän osa-alueilla vaatimattomamman näköisiä paremmin." https://yle.fi/a/3-11592525
Tässä esim. tämä että oikeudessa rumat saavat ankarampia tuomioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kumpi on pienempi paha? Se ettei aina näytä ulkoisesti täydelliseltä, vai se että kohtelee muita huonosti, käyttäytyy ikävästi ja pyrkii tekemään kiusaa muille?
Toki on hyvä olla siisti ja huoliteltu, mutta joskus ihmisten elämässä voi olla sairautta ja muita rankkoja asioita, jotka tekevät sen vaikeaksi. Esimerkiksi hoidot voivat saada pöhöttymään tai hiukset putoamaan. Onko sellaista ihmistä oikein potkia?
Koskaan ei muuten ole tullut vastaan asenteellisesti ja huonosti käyttäytyvää ja muita kohtelevaa ihmistä, joka olisi itse ulkoisesti täydellinen.
Ei tietenkään se ole oikein, sitähän tässä on koko ajan sanottu tässä keskustelussa, mutta kysymys on siitä jaksaako sitä sietää vai ei.
Varmaan se on rankempaa niille jotka joutuvat koko ajan olemaan ihmisten ilmoilla ja joutuvat sietämään alistavaa käytöstä 50 tuntia viikossa.
Vaatimattomamman näköinen saa esim. huonomman aviopuolison joka haluaa eron ja sitten lapset itselleen ja yksinhuoltajuuden että saa heidän kautta rahaa esim.
Aloittajahan puhuu huolitellun ulkonäön vaikutuksista saamaansa kohteluun eikä kauneudesta tai rumuudesta. (Tuon ylempänä linkatun Ylen jutun alussa puhutaan nimenomaan kauneudesta ja rumuudesta.)
Ihan totta.
Ensimmainen on aika. Siis tarkein. Jos olisi aikaa meikata joka aamu ja laittaa hiukset kunnolla. Kun on nuo lapset.
Vaatteet. Rahanmenoa on muutenkin. Mielestani kaytan ihan kohtuullisesti rahaa vaatteisiini. Ostan alesta ja usein muokkautan ompelijalla.
Talla hetkella tulot on nollassa, koska haluan toteuttaa itseani. Valilla havettaa, kun olen varakkaampien ihmisten seurassa. Minulla ei ole koruja yms.
Joo olisin ihan hyvannakoinen kylla. Nyt paatin alkaa syomaan vahemman, koska ajattelin menna syyslomalla matkalle.
No eiköhän ne nyt ole ihan riittävästi synonyymeja. Huolittelu tekee kauniimmaksi, sehän oli tuon jutunkin idea.
Savossa saa nimenomaan paskaa kohtelua jos on huoliteltu. Tämä onkin ihan outoa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatimattomamman näköinen saa esim. huonomman aviopuolison joka haluaa eron ja sitten lapset itselleen ja yksinhuoltajuuden että saa heidän kautta rahaa esim.
Niin. Mina maksan kaytannossa kaikki lapsiin liittyvat kulut. Ei haittaa. Teen kaiken myos.
Jos olisin hyvannakoinen, niin asia olisi toisin.
Pistin juuri yhden oman kommenttisi yläpuolelle.