Eikö ihmiset usein ymmärrä saavansa paskaa kohtelua huolittelemattoman ulkonäön takia?
Sanon tämän ystävänä koska kuuluin ennen juuri tähän porukkaan. Sitten satsasin ulkonäkööni jonkun verran ja saamani kohtelu muuttui hurjasti. Monen tubettajan sanoin "Tämä ei ole oikein, mutta se on fakta". Eli jos koet koko ajan olevasi poljennan kohteena niin voit ehkä kokeilla tätä jos et vielä ole kokeillut. On mukavaa kun elämä paranee. Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms.
Kommentit (162)
Ap, kertoisitko, minkälainen sun glow up oli, mitä niinkuin konkreettisesti teit ulkonäöllesi että aloit saamaan parempaa palvelua ja kohtelua? Ihan aidosti kiinnostaa tietää.
Vierailija kirjoitti:
""Monen tubettajan sanoin "Tämä ei ole oikein, mutta se on fakta"."
Mikä erottaa tubettajan ja hyvän ihmisen? Hyvä ihminen yrittää muuttaa asioita jotka eivät ole oikein, tubettaja vain tyytyy pitämään niitä faktoina.
Tälle asialle ei kyllä kovin nopeasti ole yhtään mitään tehtävissä. Jos tuntuu että oma elämä tuhoutuu siinä kun on jotenkin poljettua jatkuvasti, niin nopein keino sieltä ulos on kyllä tämä itsensä kilpailukykyiseksi varustaminen myös ulkonäkö tasolla.
Mua ei kiinnosta minkälaista kohtelua saan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta minkälaista kohtelua saan.
Hienoa että olet immuuni sille 🙂 Useimmat eivät vaan ole joten heitäkin varten täytyy keksiä jotain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Nämä, jotka eivät mielestään saa koskaan huonoa kohtelua vaikka "ovat rumia", joko eivät oikeasti ole rumia, tai sitten kyseessä on miehet. Ihmiset tuntuvat kuvaavan vaatimatonta ulkonäköä rumaksi. Mutta jos on vähääkään sellainen ulkonäkö, johon muut ihmiset reagoivat *negatiivisesti*, niin kyllä sen saa tuntea nahoissaan läpi elämänsä. Ulkonäkö vaikuttaa enemmän saatuun kohteluun kuin yksikään muu ominaisuus.
ei vaikuta, jos olet feministi tai lesbo
Ei Saara Särmä ole edes ruma, runsaasti ylipainoinen vain. Mutta väitänpä että eivät taida kaikki häntäkään pelkästään kuin kukkaa kämmenellä kohdella.
En tiedä mitä tämän videon piti todistaa. Että ylipainoinen nainen ei saisi näkyä missään koskaan? Jos lihava nainen pääsee mediaan joskus, mitään ulkonäkösyrjintää ei ole koskaan?
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kukaan palvelee huonosti sen takia, että joku ei miellytä silmää. Vai käyttäytyykö Ap huonosti rumempaa ihmistä kohtaan?
Se, että et usko, ei kuitenkaan tee mitään asiaa olemattomaksi. On todistettu, että jo vanhemmat ja opettajat kohtelevat paremmannäköisiä lapsia paremmin, ja rumia huonommin. Ja täysin päivänselväähän se on, kun ihmisten käyttäytymistä vähääkään tarkkailee. Ihmiset itsekin jatkuvasti nostavat asian esille muiden ulkonäköä arvostelemalla jne.
Jos ei jollakulla ole rahaa parempaan. Että on verkkarit ja mitä annettu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kertoisitko, minkälainen sun glow up oli, mitä niinkuin konkreettisesti teit ulkonäöllesi että aloit saamaan parempaa palvelua ja kohtelua? Ihan aidosti kiinnostaa tietää.
Laihdutin alkajaisiksi parikymmentä kiloa ( toiset 20 vielä jäljellä) aloin värjätä ennenaikaisen harmaan tukan piiloon useammin kuin kerran vuodessa, Ostin järkevämpiä vaatteita En mitään lykraisia venyviä nakinkuoria pullean vartaloni ympärille, Opettelin meikkaamaan naamani hyvin ja värjäämään hiukseni edustavan väriseksi (minulla se on tummanpunaruskea). Kasvatin hiukset pitkiksi Laitan kivoja kampauksia yritän huolehtia että hiukseni kiiltävät (tämä ei kyllä aina onnistu). Pukeudu niin että minulla on vaatteissani hyvä olla. Minun kohdallani tämä tarkoittaa naisellista pukeutumista johon kuuluu paljon pinkkiä ja liilaa, mustaa ja valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmiset voivat joutua niin helvetillisiin ongelmiin pelkän huolittelemattoman ulkonäön takia, että ihan suru tulee. Todellakin tietää että jotakuta vaikkapa Sandra Bullockin näköistä ei koskaan kohdeltaisi noin.
Jännä valinta esimerkiksi tuo S.B. Siis on toki kaunis, mutta ei olisi itselle tullut ensimmäisenä mieleen.
Kuka määrittelee, millainen pukeutuminen on huoliteltua?
Jos joku kohtelisi huonosti, koska en ole juuri sinä päivänä laittautunut, se tyyppi olisi mielestäni niin urpo ettei kohtelullaan olisi mitään merkitystä. Itse kohtelen muita hyvin ulkonäöstä riippumatta, se on oma häppeensä jos joku muu ei osaa samaa.
Paska kohtelu johtuu täysin paskasta kohtelijasta, kyllä sellaiset luonnevikaiset keksii aina toisista jonkun vian jonka vuoksi kohtelevat toisia paskasti. Ei ole mikään pakko kohdella toisia paskasti vaikka mikä olisi, paska kohtelija on ihan itse valinnut sellaisen menettelyn ilman että kukaan tai mikään on hänet siihen pakottanut, ja se on täysin hänen oma virheensä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin alkajaisiksi parikymmentä kiloa ( toiset 20 vielä jäljellä) aloin värjätä ennenaikaisen harmaan tukan piiloon useammin kuin kerran vuodessa, Ostin järkevämpiä vaatteita En mitään lykraisia venyviä nakinkuoria pullean vartaloni ympärille, Opettelin meikkaamaan naamani hyvin ja värjäämään hiukseni edustavan väriseksi (minulla se on tummanpunaruskea). Kasvatin hiukset pitkiksi Laitan kivoja kampauksia yritän huolehtia että hiukseni kiiltävät (tämä ei kyllä aina onnistu). Pukeudu niin että minulla on vaatteissani hyvä olla. Minun kohdallani tämä tarkoittaa naisellista pukeutumista johon kuuluu paljon pinkkiä ja liilaa, mustaa ja valkoista.
No joo jos on varaa
Olen aina saanut hyvää kohtelua ulkonäöstä huolimatta. Jostain ne haistaa, että mulla on rahaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trols ja lols, senkin suohirviö!
Tämähän on hauskaa, missä näit kuvani? 😄
Ei kun se juttelee oman peilikuvansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms."
Ai tässä oli kyse tyyliin vaatimattomista vaatteista.
Ei kaikilla ole varaa uusiin vaatteisiin. Aloituksessa olisi jotain pointtia, jos kysymys olisi tyyliin siisteydestä, mutta ei ihmistä voi kohdella huonommin siksi, että tämän on pakko käyttää kuluneita vaatteita, koska uusiin ei ole varaa.
Niin ei voikaan mutta silti kohdellaan. Itse ainakin sain tuta tämän nahoissani... muutos tilanteeseen oli nopea kun päätin alkaa satsata. Olin yrittänyt blondata hiuksiani ja se teki hiuksistani kuivat ja likaisen oranssit, tähän tuli muutos ja kauhtunut hiusten väri hävisi ja intensiivinen nuorentavan tummahko tuli takaisin. Lempiväreinäni mainitsen myös vielä hopeanharmaan ja turkoosin ja kaikki ruskean sävyt, varsinkin tummanruskean, beigen ja kermanvalkoisen. Tämä kieltämättä vaati sitä että vähensin hiukan työntekoani ja pidin siitä välipäiviä. Tein keikkatyötä joten tämä onnistui. Intensiiviset työviikot pitivät aiemmin niin väsyneinä ja huonon asemani myötä myös masentuneena että ei ollut enää jaksamista eikä aikaa mihinkään hiustenvärjäilyihin...
Minkälaista käytöstä tai kommentointia tämä aloittajan mainitsema polkeminen on?
Asun maaseudulla.
Pukeudun tavallisuuden uniformuun.
Pakko.
Jos täällä pukeutuu liian hienosti, ihmiset alkavat juoruilla ja kadentia. Tämän olen 15v aikana oppinut.
Afganistan on miesten johtama totalitaria. Persujen unelmamaa.