Eikö ihmiset usein ymmärrä saavansa paskaa kohtelua huolittelemattoman ulkonäön takia?
Sanon tämän ystävänä koska kuuluin ennen juuri tähän porukkaan. Sitten satsasin ulkonäkööni jonkun verran ja saamani kohtelu muuttui hurjasti. Monen tubettajan sanoin "Tämä ei ole oikein, mutta se on fakta". Eli jos koet koko ajan olevasi poljennan kohteena niin voit ehkä kokeilla tätä jos et vielä ole kokeillut. On mukavaa kun elämä paranee. Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan aina huoliteltu, mutta minua kohdellaan aina hyvin. Olen myös tukeva keski-ikäinen. Olen itse kaikille ystävällinen, mutta kun hoidan asioitani, olen rauhallinen, selkeä ja käyttäydyn, kuten ihminen, joka on tottunut kantamaan vastuuta. Saan kaikkialla hyvää palvelua.
Hieno juttu! Todella monelta isoja kilomääriä laihduttaneelta olen kyllä kuullut saman havainnon kuin minkä itse olen tehnyt 🙂
"Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms."
Ai tässä oli kyse tyyliin vaatimattomista vaatteista.
Ei kaikilla ole varaa uusiin vaatteisiin. Aloituksessa olisi jotain pointtia, jos kysymys olisi tyyliin siisteydestä, mutta ei ihmistä voi kohdella huonommin siksi, että tämän on pakko käyttää kuluneita vaatteita, koska uusiin ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoiltaan epäsuhtaiset saavat paskaa kohtelua joka tapauksessa, tai itseasiassa se on päinvastoin että silloin kannattaa olla ruokkoamaton ihmisten ilmoilla, jos ei kehdata sanoa suoraan niin löydetään kyllä jotain muuta huomauttamista.
Omat kasvoni ovat epäsymmetriset aika huomattavastikin mutta silti tämän blow up-projektin jälkeen arvostuksesta tuli totta. T. ap. Eivät nämä ihmiset ehkä edelleenkään ystäviäni ole, mutta eivät myöskään enää kiusaajia.
Ei hitto siis GLOW up -projektini...
Tämä on niin totta. Nämä, jotka eivät mielestään saa koskaan huonoa kohtelua vaikka "ovat rumia", joko eivät oikeasti ole rumia, tai sitten kyseessä on miehet. Ihmiset tuntuvat kuvaavan vaatimatonta ulkonäköä rumaksi. Mutta jos on vähääkään sellainen ulkonäkö, johon muut ihmiset reagoivat *negatiivisesti*, niin kyllä sen saa tuntea nahoissaan läpi elämänsä. Ulkonäkö vaikuttaa enemmän saatuun kohteluun kuin yksikään muu ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan aina huoliteltu, mutta minua kohdellaan aina hyvin. Olen myös tukeva keski-ikäinen. Olen itse kaikille ystävällinen, mutta kun hoidan asioitani, olen rauhallinen, selkeä ja käyttäydyn, kuten ihminen, joka on tottunut kantamaan vastuuta. Saan kaikkialla hyvää palvelua.
Sama täällä. Olen köyhä ja vaatteissakin reikiä, hampaat huonot ynnä muuta. Silti saan aina hyvää palvelua, koska olen itse ystävällinen. Kyllä se käytös on mikä vaikuttaa kaikkein eniten siihen, miten sinuun suhtaudutaan ja millaista palvelua saat.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka en edelleenkään halua olla mikään ylin ystävä kenenkään kanssa, joka syrjii ylipainoisia, vaatimattomissa vaatteissa kulkevia yms."
Ai tässä oli kyse tyyliin vaatimattomista vaatteista.
Ei kaikilla ole varaa uusiin vaatteisiin. Aloituksessa olisi jotain pointtia, jos kysymys olisi tyyliin siisteydestä, mutta ei ihmistä voi kohdella huonommin siksi, että tämän on pakko käyttää kuluneita vaatteita, koska uusiin ei ole varaa.
Olen itse myös köyhä ja niin huono-osainen kuin mahdollista, mutta joistain kaupoista ja kirppiksistä saa halvalla suunnilleen ruokakauppahintaan. Ja voihan sitä joskus investoida ja loppukuun käydä ostamassa ruokaa vaikka maksusitoumuksella jos pakko.
en minä ainakaan kohtele ketään eritavalla :D huoliteltu tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen köyhä ja vaatteissakin reikiä, hampaat huonot ynnä muuta. Silti saan aina hyvää palvelua, koska olen itse ystävällinen. Kyllä se käytös on mikä vaikuttaa kaikkein eniten siihen, miten sinuun suhtaudutaan ja millaista palvelua saat.
Minua ei auttanut ystävällisyys ollenkaan olin oikein ystävällinen ja kiltti nainen mutta se ei todellakaan estänyt ihmisiä polkemasta minua alas. Paremminkin on pitänyt opetella vahvasti pitämään puoliaan ja osa sitä on tämä ulkonäköön satsaaminen. En koe sitä mielistelyksi vaan paremminkin sotavarusteluksi. Hyvin varusteltujen ja hyvännäköisten ihmisten kimppuun ei uskalleta käydä samoin kuin jos näyttää jotenkin resuiselta...
Vierailija kirjoitti:
Jopa omat lapset ja vanhemmat ja isovanhemmat ja muut sukulaiset arvostavat enemmän kuin näyttää hyvältä, samoin kaikki vieraat mukulat puistoissa yms eivät gigata ja juokse karkuun vaan saattavat oikein kertyä ympärille minun lasteni kanssa leikkimään. Vieraat ja tutut ihmiset. Kyllä se vapauttaa muutamasta traumasta.
Kikata.
Vierailija kirjoitti:
en minä ainakaan kohtele ketään eritavalla :D huoliteltu tai ei.
Tämä on totta joidenkin kohdalla kuten itsenikin kohdalla mutta olen huomannut että kaikki eivät tiedosta eikä huomaa sitä että kohtelevat jotakuta huonommin ulkoisen habituksen takia. Ja voin itsekin myöntää että en samalla tavalla peläten kunnioita ihan resupekan näköistä ihmistä kuin hyvin arvovaltaisen näköistä. Arvovaltaisten ihmisten kohdalla siis ehkä enemmän pelkään sitä että mokaan itseni jotenkin pahasti tai tölväisen sanoissani, en tarkoita mitään sairasta pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on täysin totta, olisi kiva tietää mikä tuon alapeukuttajan kanta asiaan on ja millä perusteilla. "
Mä alapeukutin. Tämä on tätä samaa paskaa logiikkaa, kuin että ei saa antaa erikoisempia nimiä, pukeutua erilaisesti tms koska muuten kiusaajat kiusaa. Vaikka se kiusaaminen, samoin kuin myös ihmisten kohtelu paskasti koska ei ole hienosti pukeutunut ja laittautunut, on se mikä on väärin. Paskasti kohtelevien pitäisi korjata käytöksensä, muiden ei tarvi tehdä mitään.
Ei toki mutta entä jos niiden nilkkien käytöstä ei saada muuttumaan millään vaatimuksella? Pakko ei tietenkään kenenkään ole satsata ulkonäköönsä jos ei halua, mutta jos ei ole tietoinen tällaisesta keinosta, niin halusinpa vain kertoa että sellainen on olemassa niille joita kiinnostaa ja jotka haluavat että kaikki polkeminen loppuu.
Kenenkään ulkonäkö ei oikeuta kohtelemaan häntä huonosti.
Ap on sairas ihminen. Samoin sinä.
Tämä aloitus on suoraan sanottuna aika omituinen.
Kyllä siistillävaatetuksella ja meikillä saa parempaa palvelua, kun kauhtuneessa tuulipuvussa tukka rasvaisena. Koettu on.
5/5
Tämä erityisesti autisteilla jotka tunnetusti eivät tykkää käydä suihkussa. ja pukeutuvat samoihin haiseviin huppareihin ja lippiksiä joka ikinen päivä.
""Monen tubettajan sanoin "Tämä ei ole oikein, mutta se on fakta"."
Mikä erottaa tubettajan ja hyvän ihmisen? Hyvä ihminen yrittää muuttaa asioita jotka eivät ole oikein, tubettaja vain tyytyy pitämään niitä faktoina.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Nämä, jotka eivät mielestään saa koskaan huonoa kohtelua vaikka "ovat rumia", joko eivät oikeasti ole rumia, tai sitten kyseessä on miehet. Ihmiset tuntuvat kuvaavan vaatimatonta ulkonäköä rumaksi. Mutta jos on vähääkään sellainen ulkonäkö, johon muut ihmiset reagoivat *negatiivisesti*, niin kyllä sen saa tuntea nahoissaan läpi elämänsä. Ulkonäkö vaikuttaa enemmän saatuun kohteluun kuin yksikään muu ominaisuus.
ei vaikuta, jos olet feministi tai lesbo
"Minua ei auttanut ystävällisyys ollenkaan olin oikein ystävällinen ja kiltti nainen mutta se ei todellakaan estänyt ihmisiä polkemasta minua alas. Paremminkin on pitänyt opetella vahvasti pitämään puoliaan ja osa sitä on tämä ulkonäköön satsaaminen."
Mulla on 100% aivan täydellisen sama kokemus. Itsekin olen kiltti, ystävällinen ja asiallinen nainen. Olen myös keskivertoa lyhyempi ja sikäli melko pienikokoinen, ja ruma. Ja saamani kohtelu on ollut usein aivan järkyttävää kuraa. Ulkonäön kohentaminen on auttanut asiaa enemmän kuin mikään muu. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Ja mitään muuta eroa ei ole.
En usko, että kukaan palvelee huonosti sen takia, että joku ei miellytä silmää. Vai käyttäytyykö Ap huonosti rumempaa ihmistä kohtaan?
Niin niin. No Afganistanissa naiset ei saa näkyä yhtään missään ja jopa ikkunat pitää peittää, ettei kukaan näe heitä ikkunoista. Uskomatonta mutta totta. Lähteenä HS.