Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MALISmasujen viikonloppu***

24.03.2007 |

Ja linkittäköön ken taitaa

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ajatuksena ultran epätarkkuus.Eri mittaaja saa eri tuloksia,ja samakin mittaaja.Koneita ne vaan ovat.Vauva voi olla asennossa josta vaikea saada mittoja ja arvioita ne kuitenkin vaan on!!!!(kolmanteni arvio meni niin pieleen kuin olla voi,3 päivää ennen synnytystä pa 3300g ja syntyessä 4055g!)

Jos vauvan syke ym kaunnossa,yrittäisin rauhoittua.Vaikeaa varmaan on,en yhtään vähättele.

Jos kuitenkin tuntuu mahdottomalta olla asian kanssa,soita ihmeessä polille/synnärille.

Turha tässä vaiheessa on itseensä kerätä ahdistusta ja pelkoa.Kun voivat kuitenkin seurata tilannetta sielä sairaalassa!!!

Voimia ja tsemppiä!

leanna

Vierailija
42/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kyllä ettei varmaan ole hyväksi vauvalle tää mun surkea olotila..Mutta mitä ne sielä vois tehdä? Jos ne olis eilen katottu että vauvalla hätä niin kai ne olis ottanu käynnistämisen puheeksi? On tää niin vaikeeta kun eilen lääkäri sanoi että kaikki periaatteessa hyvin ja painokin riittävä mutta ei sitten osannut antaa selitystä miksi paino on jämähtänyt. Ja nyt sitten kelaan sitä itse.. Tietääkö joku voidaanko istukan vajaatoiminta todeta vasta kun se on tutkittu synnytyksen jälkeen? Vai saako sen selville ultrassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettinko sulta istukkavirtaukset?ja mitä ne näytti?

Entä lapsivesi,onko sitä vielä sopivasti?

--Luulisin--en tietenkään ole lääkäri enkä voi tietää--että kaikki on kunnossa ja vaan mitta virhe!!!!!!Jos lääkärikin sanoi että kaikki näyttää olevan ok!!

Mutta niinku sanottu,käy näytillä jos ahdistaa!!!!

Voihan ne alkaa käynnistellä jos tilanne näyttää siltä.Mutta käynnistyksessä voi kulua aikaa kuitenin.

Tsemppiä vielä!

Vierailija
44/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvansa saaneille. Rimmalla olikin aikamoinen synnytystarina, toivottavasti voit jo paremmin.

Leanna ja möhkis siellä vielä kera muiden loppukuun massujen kanssa vielä jaksavat =) Kyllä se lähtö teillekin kohta tulee, uskokaa pois. Niin toivottomalta kuin tuntuukin niin kohta on nyytti sylissä.

Aika on mennyt uskomattoman nopeasti. Meidän pikkuinen prinsessa tuli eilen viikon ikään ja elämä on ihanaa. Minä olen vieläkin ihan sekaisin tästä kaikesta. Vauva on niin suloinen ja kiltti että en osannut uneksiakaan. Olemme saaneet jopa nukkua yöllä 4-5 tuntia ilman syöttöjä. Tosin sitten onkin jo kamala nälkä ja tissitkin räjähtämispisteessä ;) Ihana pakkaus. Sisarukset ovat suhtautuneet todella hyvin, hoitavat ja hellittelevät. Isoveli 7v muistuttaa tasaisin väliajoin, että vauva on suloinen ja hän rakastaa sitä kovasti.

Olemme käyneet jo ulkoilemassakin ja vauva on oikein tyytyväinen vaunumatkustaja, ainakin näyttäisi siltä että viihtyy vaunuajelulla :) Kävely onkin tehnyt tosi hyvää, jospa pääsisi näistä kiloistakin eroon...

Minä olen toipunut hyvin synnytyksestä, ainoastaan peräpukaman sain kiusakseni. Se on vähän inhottava mutta jospas se tuolla rasvalla helpottaisi.

Tsemppiä vielä massukkaille, kohta se aika koittaa.

Z ja tyttö 8 päivää

Vierailija
45/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen kanssa kävelyllä ja mieli vähän rauhoittui. Ja kuten Leanna totesi noi mittavirheet on aika yleisiä.

Leanna: Ainakin jollain tavalla tutkittiin istukan toimintaa, en sitten tiedä tarkemmin mitä virtauksia. Lääkäri sanoi että etuseinämä lievästi kalkkeutunut, mutta ei merkittävästi. Lapsivettä oli juuri sopivasti, sanoi että ei liikaa eikä liian vähän. Lääkäri totesi sitten että viikon 40 tienoossa vauvojen painonkehitys saattaa hidastua merkittävästi, en sitten tiedä.

Seuraan liikkeitä ja yritän rauhoittua! Kuitenkin kaikki muuten oli vauvalla hyvin, vilkkaat liikkeet ultrassa ja KTG käyrää otettiin 40 min ja se oli oikein hyvä. Eli ehkä mä murehdin turhaan näin paljon..mutta toisaalta se painokin kertoo vauvan hyvinvoinnista.

Nyt vasta luin Rimman synnytystarinan kokonaan, on kyllä ollut aikamoinen synnytys. Onneksi sait ponnistettua lapsen nopeasti ulos ja kaikki meni lopulta hyvin. Toivottavasti voimat palautuvat pian ennalleen!

Lilia

Vierailija
46/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olet jo hieman rauhoittunut! Mullahan esikoista odottaessa 37+0 huomattiin harvinaisen kalkkeutunut istukka ja napavirtauksissa häikkää, mutta silti annettiin lapsen olla vielä reilu 2 viikkoa massussa ja kokoarviokin oli silloin vain 2 kiloa, voit uskoa, että ahdisti, onneksi esikoinen oli tosi aktiivinen liikkuja, joten sen puoleen ei ollut huolta.

Kyllä jos jotain vialla olisi, niin olisivat jo käynnistäneet, tärkeimpiä mittareita on juuri tu sydänkäyrä, istukan virtaukset ja lapsiveden määrä. Joten Kyllä siellä masussa varmasti on kaikki kunnossa ja niin kuin totesit, niin pienokainen on kuitenkin ihan hyvän kokoinen!

Vierailija
47/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olo on hyvä. Muistona synnytyksestä kipeä pukama, täälläkin ;) Taitaa olla aika yleistä.

On se vaan yllättävää miten nopeasti sitä toipuu tuommoisesta rääkistä. Hyvät särkylääkkeet, rautatabletit ja pinaatti-, veri- ja maksaruuat saa pian rauta-arvot nousemaan. Väsy iskee tuossa viiden aikoihin päivällä, muuten olen jo ihan virkeä. Kätilö sanoikin, että tästä syystä äidille kertyy paljon ylimääräistä verta odotusaikana. Jos vastaavaa kävisi miehelle (noinkin suuri veren menetys), tilanne olisi ollutkin jo huomattavasti huonompi.

Pelkäsin koko tuon vuodon ajan, että ne vie mut leikkuriin ja poistaa kohdun. Vaikka suunnitelmissa ei ole kolmatta lasta, niin kohdun menetys olisi ollut ihan kauheaa. Tosin, mieluummin antaa senkin pois ennen kuin oman henkensä.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Lastenlääkäri äsken ilmoitti kätilön välityksellä, että bilirubiiniseurantaa ei tarvitse jatkaa. Vauva on virkeä, herää itse syömään, valkuaiset ei ole keltaiset jne. Ihanaa!

Poika on tässä samalla aterioimassa. kirjoittaminen yksikätisenä hankalaa. Meillä esikoinen tykkää kovasti vauvasta, mutta alkaa heti itkeä kun imetän vauvaa. Pulloruokinta olisi esikoisen mielestä suotavampaa.

kiitos onnittelijoille ja tsemppiä vielä raskaana oleville.

Vierailija
48/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mua ei supistele edes kunnon hikikävelylenkki.....

Ei oo totta!

Miten olenkin näin turhautunut!!!

Mukavaa että Lilian mieli hieman helpottunut tai ainakin tyyntynyt!!!!

Eiköhän kaikki suju hyvin ja pian saat pienen,terveen ja suloisen lapsen rinnallesi=o)

Vierailija
49/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tooosi paljon tsemppiä kaikille vielä omaansa odottaville.

meillä täytetään huomenna kolme viikkoa. ja täytyy sanoa, että ihmeellisen hyvin on tämä aika mennyt. nytkin poika nukkuu oikein tyytyväisenä.

Zeldatar; olitkohan vaunuilemassa tänään puolenpäivän aikoihin? epäilen, että oltaisiin saatettu vaikka toisemme vaunuinemme tuolla ohittaa...

täälläkin odotellaan kuulumisia Tapilta...

ruusunpiikki

Vierailija
50/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pieni PRINSESSAMME syntyi perjantaina ( 23.3 ) klo 20.29!!

Pituutta tasan 50cm ja painoa 3340g.

Ihanan tuuhea tumma tukka ja kauniit suklaiset nappisilmät!!

Yllätys oli tuhat kertainen kun saimme tytön, kun me kaikki olimme niin varmoja että olemme saamassa pojan.

Hormoonit jyllää täysillä ja vielä ei väsymys paina päälle!

Luen huomenna tämän viikonlopun kuulumiset ja menen sitten sinne synnytyspuolelle kertomaan meidän synnytyksestämme.

Paljon tsemppiä ja onnea maalisMASUILLE!!

Hanan ja pieni prinsessa

Vierailija
51/52 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti me muut täällä tullaan pian perässä!

Lilia 39+6

Vierailija
52/52 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vavi syntyi. Su 25-3 klo 17.20. Uus käynnistys piti olla ti.Lri katto paremmaks toistaa homma het perään. Käynnistys aloitettiin su klo 13 kalvojen puhkaisu, oksitippa,epiduraali klo 15, ponnistus klo 17. osastolle ruuhkaa alkoi tulla 13 jälkeen- just kun kp tehty. Ei klöt näyttäneet kiirettään. Kaik mänt hyvin joten polisynnytyskin olis ollu mahdollinen.Ekat jälkisupistukset aih ja voih kipeitä ja rinnanpäät vesikellukoilla jo ja kanyylireikä pipi, ei muuta kipeää.Ihana taikinamaha ja paino tippunu vauvan verran.ultra arvio oli 3,6 kg, paino 3710 gr ja pituus 50 cm, py 35. Jälleenkuulumisiin ja voimia lukeville!

tsukkis 2 käynnistys rv 41+5.