Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gymboree-vaatteiden pesu?

28.04.2008 |

Meille kotiutui paketillinen ihania Gymboreen vaatteita ja kauhukseni huomasin, että pesuohjeena on " machine wash cold" . Tarkoittaa ilmeisesti 30:n pesua. Meillä ei kyllä vaaleat vaatteet tule millään pysymään siisteinä ja puhtaina tuollaisella pesulla. Ensimmäisen käyttökerran jälkeen kuopuksen paita on jo ketsupissa ja suklaajäätelössä.

Trikoovaatteethan ovat kuitenkin ihan 100% puuvillaa, joten onkohan tuo pesuohje vaan amerikkalaisten ylivarovaisuutta? Yleensäkin minusta tuntuu, että pohjoismaiset vaatteiden valmistajat suosittelevat 60n pesua usein. (Esim. L&B ja Marimekko). Ja esimerkiksi Ellellä ja Hilfigerillä lukee aina joku 30 tai 40 hienopesu. Muksulla on kyllä yksi vitivalkoinen Ellen paita, jossa myös pesuohjeena 30:n asteen hienopesu ja olen pessyt paitaa 60:ssa asteessa, eikä paita siitä näytä kärsineen. Uskallanko minä nyt nämä Gymboreetkin pestä vähän kuumemmalla? Yleensä kyllä olen " tarkka pyykinpesijä" ja noudatan pesuohjeita, mutta nuo kylmät hienopesut ei kyllä sovi tuon meidän rasavillin kanssa yhteen!!!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kestävät aivan hyvin.

Kyllähän 100 % puuvilla kestää kuumemmankin lämpötilan.

Vierailija
2/4 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

säätää asteitten mukaan. Pesukoneesta valitaan joko cold, warm tai hot. Se kuinka kuumaa vesi todellisuudessa on, riippuu siitä kuinka kuumalle talon vesi on säädetty (sitäkin voimme itse täällä säätää). Mä pesen aina Gymboreen vaatteet warmilla, enpä tiedä kuinka kuumaa se on, mutta eivät ole menneet miksikään. Ei nyt auttanut sua, mutta selitykseksi, että täällä nää asiat on vähän niin ja näin... Ostetaan uusia vaatteita, jos joku menee pilalle:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan pesukoneet ovat tosiaan aika erilaiset, mutta hyvin Gymboreen vaateet kestävät pesua. Vaaleita olen pessyt 60 asteessa ja värilliset 40 asteessa (en muista olenko koskaan pessyt kuumemmassa...). Meillä on paljon " vanhoja" Gymboreen vaatteita, jotka kiertäneet sisarukselta toiselle, hyvin ovat pesuissa kestäneet. Kaikki kuvat ym. pysyneet, värit hyvinä jne. Laatuvaatteita :) Eli pese huoleti. Myös kuivuria kestävät hyvin, rumpukuivaus kun on USAssa vallitseva tapa. USAssa asuessamme pesin " warm" tai " hot" , en varmaan koskaan " cold" , hyvinä pysyivät.

Vierailija
4/4 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja hyvin kesti 60:n asteen pesun. Puhdas tuli!