Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat ehkä maailman tylyintä ja epäempaattisia kansaa

Vierailija
10.06.2025 |

Vihapuhetta, rasismia, köyhät ja sairaat saisi laittaa pakkohoitolaitoksiin, köyhiä saa riistää koska on oma valinta olla köyhä ja tyhmä työtön.

Ikärasismia työelämässä, kukaan ei palkkaa enää +50 vuotiasta. 

Kouluväkivaltaa, nyt työnantajat kyttää työntekijöiden vapaa-aikaa ja potkut tulee jos lomalla on juonut alkoholia. 

Vanhukset makaavat kusisissa pas**kavaipoissa hoitolaitoksissa eikä kellään ole aikaa niitä viedä pesulle tai jutella tai viedä ulos kävelylenkille. Lähinnä hoidetaan niin, että kuolema korjaa ennenaikaisesti. Elvytyskielto jos saa sairaskohtauksen. 

Harva tuntee naapureitaan ja jos tuntee, se on negatiivista. Kukaan ei moikkaa. Lapset voi pahoin koulussa. Puolen vuoden potilasjonot hoitoon jos käy tuuri. Köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. Suuret asutuskeskukset summiutuu ja nuoret jengiytyy. Rikollisuustilastot nousussa. Itsemurhat nousussa, huumeongelma Eurooopan pahimpia. 

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kadehtivat, ovat tylyjä ja epäkohteliaita. Vanhuksista ei huolehdita, perheet on tunnekylmiä, kehua ei saa, tuppisuita jöröttäjiä me ollaan. Suomessa on ehkä maailman vaikeinta ystävystyminen 

Vierailija
82/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kadehtivat, ovat tylyjä ja epäkohteliaita. Vanhuksista ei huolehdita, perheet on tunnekylmiä, kehua ei saa, tuppisuita jöröttäjiä me ollaan. Suomessa on ehkä maailman vaikeinta ystävystyminen 

Jos resurssit menevät ihmisillä omaan selviytymiseen, niin ei kai siinä jaksa ystävällinen muille olla. Olen yrittänyt ymmärtää. Varmaankin paljon pahoinvoivia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos resurssit menevät ihmisillä omaan selviytymiseen, niin ei kai siinä jaksa ystävällinen muille olla. Olen yrittänyt ymmärtää. Varmaankin paljon pahoinvoivia ihmisiä.

No kyllä "jaksaa". Ihan luonnekysymys se on.

Vierailija
84/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun palkasta menee joka kuukausi erittäin empaattinen osa vähäosaisille. Ei jaksaisi enää sen lisäksi keskittyä huomioimaan tätä ruikuttamista.

Niin jonnekin Italiaan, Kreikkaan, Espanjaan joka vaan kuppaa tukia. Koko mailman sosiaali toimisto me ollaan. Annan mielelläni palkasta osan, jos menisi suomalaisen hyväksi. 

Suomi on aina rikas kun ulkomaille jaetaan rahaa. Kun omille niin ei"on väärin ajatella omaa kansaa" T Tuppurainen. Nyt ihmiset joutuu kadulle. Mietitään ostetaanko ruokaa vai maksetaanko vuokra. Edes lääkärin todistus ei kohta kelpaa. Niin sairasta etten edes kirjoita. 

Asiat oli 2010 niin hyvin, että itkettää. Töitä oli niin paljon ku jaksoi tehdä. Kunhan näytetään malli valtiolta. Kiittämättömyys on mailman palkka. Meille nauraa koko Eurooppa. Kyllä Suomi maksaa. Vit.. Että hävettää. 

Vierailija
85/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän Valviraan on tehty kanteluita kun suht terve vanhus joka menee hoitoo samaan yhteen vammaan hoidetaan niin hyvin, että kuoleekin sinne jähoitolaitokseen kun tulee makuuhaavoja jotka tulehtuu kun makaa paskassa ja kusessa, eikä pääse suihkuun pesulle, ei ole aikaa juottaa ja syöttää vaan nenäletkulla jotain höttöhiilaripaskaa jonka ravintoarvo on lähellä nollaa ja pumpataan rauhoittavia täyteen ettei mummot valita ja ole levottomia. 

Pakotetaan nukkumaan klo 19 illalla 😳 lääkkeiden voimalla. 

Vierailija
86/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat luonteeltaan erilaisia.

Vierailija
87/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on ystävällistä ja epäystävällistä, sadistista jne. luonnetta. Kannattaa olla tarkkana, kenen kanssa on tekemisissä.

Vierailija
88/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on ystävällistä ja epäystävällistä, sadistista jne. luonnetta. Kannattaa olla tarkkana, kenen kanssa on tekemisissä.

Totta, ihmisissä on monenlaista luonnetta , mutta minua kiinnostaa, miksi tietyissä kulttuureissa tietyt piirteet korostuvat. Suomessa kovuus ja tunne-etäisyys eivät näytä olevan vain yksilöiden ominaisuuksia, vaan ne heijastuvat laajemminkin arkeen ja tapoihin. Silloin kyse ei ole enää vain siitä, kenen kanssa sattuu olemaan tekemisissä, vaan millaisessa ilmapiirissä kasvetaan ja eletään. Ja se vaikuttaa ihan meihin kaikkiin, myös niihin, jotka eivät luonteeltaan ole kovia.

Vierailija
89/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiaa kyllä löytyy, mutta vain ulkomaalaisille. 

Tämä! Kertoo todella paljon ihmisestä, kun viha omaa kansaa kohtaan on tätä luokkaa. Inceleitä. Myös naiset. 

Vierailija
90/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on ollu paskoja. Puuttuvat asioihin jotka ei millään muotoa kuulu heille, yrittävät varastaa rahaa, yrittävät aivopestä jhk uskontoon.. nämä suomalaisista koettua. Plus se, että otetaa ulkkiksia tänne viemään työt, ja sit haukutaan laiskoiksi. 

Tää maa on tuhottu. Mua vaivaa apatia, joka vaan pahenee. Nään Suomen jo savuavana rauniona. Ei kiinnosta tehdä tuttavuutta ihmisten kanssa, jotka ei jaa mun arvoja. 

Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, miten tätä maata johdetaan, olen monen kanssa samaa mieltä. Sen sijaan pääsääntöisesti tykkään suomalaisista ihmisinä. Siis kun heitä tuolla reaalimaailmassa kohtaa. Netti on ihan oma maailmansa, jossa on tarkoituskin provosoida ja ärsyttää. Muutenhan ei mitään keskustelua edes syntyisi. Just eilen menin katsomaan ystävääni sairaalaan enkä ole koskaan käynyt Kivistön asemalla. Nousin junasta ja asema olikin maan alla. Siitä kohdasta liukuportaita ei näkynyt missään ja osa junasta poistuvista lähti vasemmalle ja osa oikealle. Mulla ei ollut aavistustakana, kumpaan suuntaan mun olisi pitänyt lähteä löytääkseni istten paikan, mistä lähtee bussi. Noh, yksi nuori mies käveli lähimmille hisseille ja mä pinkaisin hänen peräänsä. Pyysin anteeksi, että seuraan häntä, ja kerroin, että olen siellä ekaa kertaa ja pitäisi löytää pysäkki, mistä lähtee bussi sairaalalle. Hän oli hyvin ystävällinen ja tuli vielä näyttämään mulle, mistä se bussi lähtee. Itse meni siis toiseen suuntaan, mutta ihan vain ystävällisyyttään neuvoi tuntemattoman ihmisen oikeaan paikkaan. 

Pidän myös siitä, että täällä saa olla varsin rauhassa. Ihmiset tulevat puhumaan vain, jos on jotain asiaa. Pidän myös siitä, ettei täällä kysellä kuulumisia, jos ei oikeasti haluta tietää, mitä toiselle kuuluu. Emme  tarvitse tervehtimiseen kysymyksiä ja vastauksia vaan ihan "hei", "moi", "terve" tai vaikka käden heilautus riittää. Emme myöskään esitä olevamme toistemme ystäviä vain siksi, että satumme asumaan samassa taloyhtiössä tai olemaan samassa työpaikassa töissä. Olen joutunut työurani aikana sen verran monta kertaa edustamaan niin Suomessa kuin ulkomaillakin, että hallitsen kyllä erittäin hyvin smalltalkin ja muun teeskentelyn. En kuitenkaan pidä siitä, että joudun välillä teeskentelemään ja olemaan joskus jopa suorastaan epärehellinen. Mutta koska siitä on maksettu hyvin ja jonkun pitää sekin tehdä, niin olkoon. 

Niille, joiden mielestä muualla Euroopassa vanhustenhuolto on kunnossa, suosittelen katsomaan Yle Areenalta dokumentin "Ikääntyvä Europppa - rahasampo?"

https://areena.yle.fi/1-70943190

Vierailija
92/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
93/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiuhriutuja. 

Ehkä kuitenkin vain näköalaton ihminen, joka ei ole koskaan tuntenut ihmisiä kuin kotokylältä, ei ole nähnyt olosuhteita ja sosiaalista kanssakäymistä muissa maissa, ei osaa kieliä niin ei pysty seuraamaan muiden maiden uutisointia jne. Hänen harmin aiheistaan voi päätellä, ettei hän aseta itselleen kovinkaan erikoisia tavoitteita, joten maailmankuva jää väkisin melko suppeaksi.

Vierailija
94/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepäs aloittaja Yhdysvaltoihin katselemaan sikäläistä olematonta sosiaalihuoltoa, rasismia, kaduilla asuvia, kalliita oppilaitoksia, koulutuksen suppeutta ja olematonta eläkettä. Tule sitten tänne kertomaan, millainen maa Suomi onkaan.

Onko Suomi ja Yhdysvallat jotenkin synonyymeja keskenään? Mitä jos vaikka verrattaisi samanlaisiin maihin Euroopassa?

Nämä Yhdysvaltoihin Suomea vertaavat on niin vaj akke ja; ilmeisesti punikkisanomien - ja uutistoimiston suoltama proletaaripropaganda on iskostunut päähän pysyvästi.

Ap itse vertasi Suomea koko maailmaan. Anteeksi, että me luultiin, että maailma tarkoittaa tarkoittaa koko maailmaa, eikä pelkkää Eurooppaa. 

Suomi ja Yhdysvallat on sama kuin vertaisi Terhi

Ok. Sveitsi. Hymyillään ja nyökätään kyllä tuntemattomille, mutta annas olla jos poikkeat mitenkään joukosta niin saat kyllä kuulla. KAIKKI on kielletty mikä ei erikseen ole sallittu. Seisot väärässä kohtaa kaupan käytävää niin saat kyllä niin tylyn palautteen että osaat siirtää kärrysi jatkossa reunaan.

Saksa, kukaan ei puhu sulle, kukaan ei katso edes kohti. Paitsi jos olet jotenkin tuttu, naapuri, kollega tai perhettä. Apua et saa englannin kielellä, vaikka sitä kyllä kouluissa opetetaan.

Britannia, dont even get me started.

Latvia..juuh.

Vierailija
95/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkun on esikuvana pikku Petteri ja Hammas-Purra 🤣

Vierailija
96/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta valittajat eivät ansaitse empatiaa jatkuvalle valitukselleen. 

Ihme ruikuttaja tuokin aloittaja. 

Vierailija
97/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepäs aloittaja Yhdysvaltoihin katselemaan sikäläistä olematonta sosiaalihuoltoa, rasismia, kaduilla asuvia, kalliita oppilaitoksia, koulutuksen suppeutta ja olematonta eläkettä. Tule sitten tänne kertomaan, millainen maa Suomi onkaan.

Kun USAssa joku itkee kadulla, moni tulee kysymään onko kaikki ok. 

Ei kukaan tule, ei kukaan!

Oletko koskaan edes käynyt USA:ssa? Vaikkapa San Franciscossa näin aluksi.

2 korttelia ydinkeskustasta laita simmut kiinni, ettei tule paha mieli. Mulle tuli, ja monta kertaa.

Vierailija
98/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihme ole. Täällä on kahdenlaisia ihmisiä. Niitä jotka joutuu painamaan ihan liian paljon töitä ja niitä, jotka elää toisten verovaroilla.

Ensinmainitut ei ole tyytyväisiä, koska verot vie suurimman osan tuloista ja viimeksimainitut ovat mielestään porvareiden riistämiä eivätkä saa tarpeeksi tukia.

Vierailija
99/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok iigor...

Vierailija
100/121 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että tämä heimo tänne kylmään pohjolaan ajettiin? Mahtavien sosiaalisten taitojen takia vai? 

Nämä geneettiset kortit meille on jaettu, joten ei muuta kuin avantoa hakkaamaan kirveellä hus!

Ei kun me oltiin alunperin sosiaalisia, ihania ja lämminhenkisiä kivoja ihmisiä mutta täällä on sitten tunteetkin jäätyneet. Se on seurausta tänne joutumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi