Suomalaiset ovat ehkä maailman tylyintä ja epäempaattisia kansaa
Vihapuhetta, rasismia, köyhät ja sairaat saisi laittaa pakkohoitolaitoksiin, köyhiä saa riistää koska on oma valinta olla köyhä ja tyhmä työtön.
Ikärasismia työelämässä, kukaan ei palkkaa enää +50 vuotiasta.
Kouluväkivaltaa, nyt työnantajat kyttää työntekijöiden vapaa-aikaa ja potkut tulee jos lomalla on juonut alkoholia.
Vanhukset makaavat kusisissa pas**kavaipoissa hoitolaitoksissa eikä kellään ole aikaa niitä viedä pesulle tai jutella tai viedä ulos kävelylenkille. Lähinnä hoidetaan niin, että kuolema korjaa ennenaikaisesti. Elvytyskielto jos saa sairaskohtauksen.
Harva tuntee naapureitaan ja jos tuntee, se on negatiivista. Kukaan ei moikkaa. Lapset voi pahoin koulussa. Puolen vuoden potilasjonot hoitoon jos käy tuuri. Köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. Suuret asutuskeskukset summiutuu ja nuoret jengiytyy. Rikollisuustilastot nousussa. Itsemurhat nousussa, huumeongelma Eurooopan pahimpia.
Kommentit (121)
Kyllä, todella tylysti syydämme rahamme kaikkiin muihin kohteisiin, paitsi oman kansamme auttamiseen ja täällä kipeästi tarvittavaan elvytykseen. Suomalainen on suomalaiselle susi.
Suomessa maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, mutta silti vassarit haluaa lisää. Perinnöt pitäis vielä viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työllistyminen on nyt vaikeaa kaikissa ikäryhmissä, en oikein ymmärrä miksi pitäisi erikseen sääliä 50+-vuotiaita. Heillä on sentään työkokemusta, verkostoja, säästöjä ja harvoin ajankohtaista elättää perhe tai ostaa ekaa omaa kotia.
Osalla 50+ v. ei ole noita asioita.
Se taas on sitten oma valinta, enkä ulota mitään erityistä empatiaa ihmisiin jotka ovat tehneet omat valintansa. Nuorilla tilanne on toinen, heillä ei ole ollut samanlaista mahdollisuutta noihin.
Luuletko, että elämä on joku peli, jossa teot määrittää lopputuleman? Tiedätkös, asiat muuttuu. Muutokset koskettaa ihan kaikkia. Terveyskin on asia, jolle voi tapahtua vaikka mitä, vaikka kuinka eläisit terveellisesti. Yhteiskunta tarvitsee kaikkia. On väärin sanoa, että vain nuorilla on oikeus kaikkeen. T. Ei nuori eikä vanha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepäs aloittaja Yhdysvaltoihin katselemaan sikäläistä olematonta sosiaalihuoltoa, rasismia, kaduilla asuvia, kalliita oppilaitoksia, koulutuksen suppeutta ja olematonta eläkettä. Tule sitten tänne kertomaan, millainen maa Suomi onkaan.
Suomi on huonompi maa. USA :ssa on täystyöllisyys. Täällä suomessa on joka toinen työttömänä.
Niin, meillä tarjoilijat ei elä pelkällä tipillä.
Vierailija kirjoitti:
Otapa ap selvää, mitä elvytys on, mitä siinä tapahtuu, milloin elvytetään ja miksi.
Niin. Luuleeko ap, että elvytyskielto on käytössä ainoastaan Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työllistyminen on nyt vaikeaa kaikissa ikäryhmissä, en oikein ymmärrä miksi pitäisi erikseen sääliä 50+-vuotiaita. Heillä on sentään työkokemusta, verkostoja, säästöjä ja harvoin ajankohtaista elättää perhe tai ostaa ekaa omaa kotia.
Osalla 50+ v. ei ole noita asioita.
Se taas on sitten oma valinta, enkä ulota mitään erityistä empatiaa ihmisiin jotka ovat tehneet omat valintansa. Nuorilla tilanne on toinen, heillä ei ole ollut samanlaista mahdollisuutta noihin.
Luuletko, että elämä on joku peli, jossa teot määrittää lopputuleman? Tiedätkös, asiat muuttuu. Muutokset koskettaa ihan kaikkia. Terveyskin on asia, jolle voi tapahtua vaikka mitä, vaikka kuinka eläisit terveellisesti. Yhteiskunta tarvitsee kaikkia. O
Jos ei 50-vuotiaana ole työuransa aikana kerännyt kokemusta tai verkostoja enemmän kuin esim. 25-vuotias, niin kyllä se hälyttävää on. Säästöjä taas kerätään juuri siksi, että asiat voivat muuttua.
En tiedä mihin viittaat tällä:
On väärin sanoa, että vain nuorilla on oikeus kaikkeen
Mihin kaikkeen? Kuka niin on sanonut? Empatiastahan tässä nyt puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että tämä heimo tänne kylmään pohjolaan ajettiin? Mahtavien sosiaalisten taitojen takia vai?
Nämä geneettiset kortit meille on jaettu, joten ei muuta kuin avantoa hakkaamaan kirveellä hus!
Tämä näkyy myös Suomen sisällä: fiksuimmat ja parhaimman näköiset ihmiset asuvat lounaassa ja etelässä.
Vierailija kirjoitti:
Etpä ole ap hirveästi matkustellut tai asunut ulkomailla kun tuollaista väität.
Ap:sta en tiedä mutta minä olen asunut ulkomailla muutamassa eri maassa kohta 15 vuoden ajan ja olen samaa mieltä aloituksen kanssa. Ehkä mm. jostain Venäjältä ja Pohjois-Koreasta löytyy kyllä pahempaa mutta ns. parempiin maihin vertaillessa Suomi ei kyllä loista. En tiedä mikä siinä on, mutta yleisesti Suomessa ei edes toivota muille hyvää saati haluta laittaa rahaa mihinkään mikä ei suoraan hyödytä itseä. Mitäpä voi odottaa maalta, jonka perinteikkäitä suosikkisanontoja ovat "joka kuuseen kurkottaa, se katajan kapsahtaa", "palaa maitojunalla kotiin" jne. Megatyöttömyyden keskelläkin haukutaan työttömiä jne. Muissa maissa, joissa olen asunut ei ole vastaavaa tässä mittakaavassa ollut. Toki asiaan vaikuttanee, että kyseisissä maissa on enemmän rahaa niin valtiolla kuin asukkaillakin ja hyvin matala työttömyysprosentti eli on ehkä helpommin "varaa" olla ystävällinen, empaattinen ja avulias.
Eivät ole. Aina olen kysymällä saanut suomalaisilta apua, jos sellaista tarvitsen. Jos itse mörrittää menemään kännykkä naamalla ja kuulokkeet korvissa, niin on jo valinta siitä, että ei haluta esimerkiksi tervehtiä naapurial
Oikeasti ulomailla kehuvat, että suomalaiset auttavat kysyttäessä, vaikka epäilevätkin omaa kielitaitoaan.
Verratkaapa suoalaisia vaikka venäläisiin, niin edes palveluammatissa ei hymyä näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:sta en tiedä mutta minä olen asunut ulkomailla muutamassa eri maassa kohta 15 vuoden ajan ja olen samaa mieltä aloituksen kanssa. Ehkä mm. jostain Venäjältä ja Pohjois-Koreasta löytyy kyllä pahempaa mutta ns. parempiin maihin vertaillessa Suomi ei kyllä loista. En tiedä mikä siinä on, mutta yleisesti Suomessa ei edes toivota muille hyvää saati haluta laittaa rahaa mihinkään mikä ei suoraan hyödytä itseä. Mitäpä voi odottaa maalta, jonka perinteikkäitä suosikkisanontoja ovat "joka kuuseen kurkottaa, se katajan kapsahtaa", "palaa maitojunalla kotiin" jne. Megatyöttömyyden keskelläkin haukutaan työttömiä jne. Muissa maissa, joissa olen asunut ei ole vastaavaa tässä mittakaavassa ollut. Toki asiaan vaikuttanee, että kyseisissä maissa on enemmän rahaa niin valtiolla kuin asukkaillakin ja hyv
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:sta en tiedä mutta minä olen asunut ulkomailla muutamassa eri maassa kohta 15 vuoden ajan ja olen samaa mieltä aloituksen kanssa. Ehkä mm. jostain Venäjältä ja Pohjois-Koreasta löytyy kyllä pahempaa mutta ns. parempiin maihin vertaillessa Suomi ei kyllä loista. En tiedä mikä siinä on, mutta yleisesti Suomessa ei edes toivota muille hyvää saati haluta laittaa rahaa mihinkään mikä ei suoraan hyödytä itseä. Mitäpä voi odottaa maalta, jonka perinteikkäitä suosikkisanontoja ovat "joka kuuseen kurkottaa, se katajan kapsahtaa", "palaa maitojunalla kotiin" jne. Megatyöttömyyden keskelläkin haukutaan työttömiä jne. Muissa maissa, joissa olen asunut ei ole vastaavaa tässä mittakaavassa ollut. Toki asiaan vaikuttanee, että kyseisissä maissa on enemmän rahaa niin valtiolla kuin asukkaillakin ja hyv
Voisitko luetella ne maat, joissa ihmiset on parempia, kiitos!
Jännä et moni tänne tuleva sanoo ihan jotain muuta.
älä uikuta. suomihan on maailman onnellisin maa, ja samalla euroopan rasisistisin. nämä kaksi asiaa kulkevat käsi kädessä. eli tätä lisää. ei ole olemassa vihapuhetta, on vain vihaista puhetta. vihapuhehan on vasemmanlaidan keksimää uikutusta, kun ei herkkä mieli kestä totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Summiutuu? Siis: mitä se on mitä nuo asutuskeskukset tekevät? Maailman tylyimmän kansan tittelin vievät kyllä ranskalaiset.
Perustelua ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että tämä heimo tänne kylmään pohjolaan ajettiin? Mahtavien sosiaalisten taitojen takia vai?
Nämä geneettiset kortit meille on jaettu, joten ei muuta kuin avantoa hakkaamaan kirveellä hus!
Tämä näkyy myös Suomen sisällä: fiksuimmat ja parhaimman näköiset ihmiset asuvat lounaassa ja etelässä.
Eipä kun Itäkeskuksessa.
Ap on oikeassa. Suomalaiset ovat tutkitusti epäempaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Menepäs aloittaja Yhdysvaltoihin katselemaan sikäläistä olematonta sosiaalihuoltoa, rasismia, kaduilla asuvia, kalliita oppilaitoksia, koulutuksen suppeutta ja olematonta eläkettä. Tule sitten tänne kertomaan, millainen maa Suomi onkaan.
Ei vaan vertailukohteita ovat muut EU-maat.
Juuri näin, suhtaudutaan negatiivisesti muihin ihmisiin. Jotain näiltä on puuttunut lapsuudessa! Onko tutkittu?