Persuille upea voitto: Kotimainen polkupyöräkauppa romahti!
TALOUS YLE MAANANTAI Kotimainen pyöräkauppa romahti Suomen pyöräkauppa on keväällä romahtanut ennennäkemättömällä tavalla, kertoo Muoti- ja urheilukauppa ry. Työsuhdepyörien kysyntä pysähtyi käytännössä kokonaan. Toukokuussa sähköavusteisten pyörien myynti romahti 70 prosenttia ja tavallisten polkupyörien myynti laski 25 prosenttia. Pyöräkaupan kokonaisarvo laski viime vuoteen verrattuna peräti 40 prosenttia.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä siinä ylipäänsä edes on kierrättää kaikki mahdollinen verottajan kautta? Kallista, turhaa ja byrokraattista. Senkun menee kauppaa ja ostaa sen vtun pyörän, jos sellaisen kokee tarvitsevansa. Nyt niitä saa niin halvalla, että ovat halvempia kuin veroetujen kanssa
Mitä järkeä on vuokranantajan kierrättää veroetuja koroista, yhtiölainoista, jääkaapeista verottajan kautta? Maksaa niillä saamillaan vuokrataloilla nämä kulut ihan itse.
Ja siis, ostan pyöräni ihan itse, mutta minusta on outoja veroetuja, joista luopuminen olisi järkevämpää kuin ansiovertouksen vähennykset.
Vuokranantajalle korkomenot ovat tulonhankkimismeno. Ei eroa mitenkään siitä että kauppa maksaa veroa myynti- ja ostohinnan erotuksesta.
Sen sijaan tässä koplauksessa köyhät maksavat rikkaille tuhansien eurojen sähköpyöriä. Minua se ei haitannut lainkaan, kivahan huristella tuolla neljän tonnin laitteella. Empatiakykysi on kyllä jotain ihan muuta kun sinua harmittaa että minulta tuo tuhansien eurojen arvoinen etu, johon minulla olisi muutenkin varaa, nyt poistuu. Mutta voin perustaa keräyksen mihin sinä ja kaverisi voitte osallistua, hankitaan vaimollenikin neljän tonnin fillari, ei tuohon veroetua tarvita, voitte kustantaa varakkaille vaikka mitä laitetta ja härveliä ilman että se on teille pakollista verojen kautta kierrätettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, persut, ihanaa! Taas saadaan lisää konkursseja.
Koittakaa nyt punikit päättää. Toisaalta haluatte verottaa niin paljon kuin suinkin pystyy, mutta silti veroedun poistaminen on huono juttu?
Hihihi! T: Antti
"Etua ei todistettavasti käyttäneet juuri muut kuin suurituloiset."
Mielellään näkisin sen todisteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Samanlaista touhua koko Marinin hallituskausi,jokaiseen asiaan tukea "
No ihan normaali matikka riittää sen laskemiseen että kannattaa antaa muutama satanen tukea sellaisen pyörän hankintaan joka tuottaa alv-tuloja valtiolle huomattavasti tätä enemmän. Esim. 2500 euron hintaisessa pyörässä alv:n osuus on 625 euroa. Verovähennys tuosta taas on parin sadan luokkaa.
No nythän sinulla leikkasi. Suomen talous nousuun sillä että kaikki perustaa pöytälaatikkofirmat ja tilaa Temusta krääsää jota myydään toisillemme ja valtio kerää alvit.
Taloustieteen Nobel sinulle kuin olisi jo.
Jos Temu kielletään niin me ostetaan kaikki Ruotsista, siellä on halvempaa ja saa myös tilattua.
Ruotsissa on vaatteet, lääkkeet ja kosmetiikka halvempaa kuin Suomessa.
Hallitus puuhaa Ruotsille isoa myynnin nousua kieltämällä Temun.
Ruotsissa samat Lagerin farkut maksaa 18 euroa, kun Suomessa 30 euroa.
"Polkupyöräedun käyttävä pyörä maksoi keskimäärin 3500 euroa. Kolme-vyun-tuhatta-viisi-vtun-sataa. "
Josta saataisiin nykyisellä alv:llä valtiolle tuloja melkein 900 euroa. Lisäksi sen myyvä yritys maksaa tuotoistaan veroa ja siellä työskentelevä ihminen tuloistaan veroa.
Aika helposti valtio jää tappiolle jos tuo pyörä jää nyt kauppaan.
Jos tämä kommentti saa parikymmentä ylänuolta köyhiltä joita harmittaa rikkaiden veroedun poisto, laitan gofundmen pystyyn.
Sen sijaan että köyhille on pakollista osallistua rikkaiden tuhansien eurojen arvoisiin sähköpyörähankintoihin verojen kautta, voitte vapaaehtoisesti lahjoittaa rahaa keräykseeni. Lupaan että 100% rahoista menee lyhentämättömänä yksinomaan suurituloisten sähköpyöriin.
Mutta jos ostaa pyörän Ruotsista niin se on halvempi.
Moni ostaa Ruotsista myös autot, saa Nordean rahoituksen.
Ruotsissa Volvo oli 6000 halvempi kuin Suomessa, siis auto.
Latvian Ikeasta saa halvalla keittiökaapit, kun menee sinne pakettiautolla.
Suomessa on kaikki kallista.
Vierailija kirjoitti:
"Etua ei todistettavasti käyttäneet juuri muut kuin suurituloiset."
Mielellään näkisin sen todisteen.
Keskimäärin edun saanut polkupyörä maksoi 3500 euroa. Keskituloisella ei ole varaa siihen edunkaan kanssa. Se on se todiste.
Jos olet eri mieltä tuosta, on väittämäsi automaattisesti se että keskituloisilla on tuhansia euroja säästössä sähköpyöriä varten tai että he ottavat kulutusluottoa parin tonnin edestä hankkiakseen keskimäärin 3500 euron arvoisia sähköpyöriä.
Kummin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä siinä ylipäänsä edes on kierrättää kaikki mahdollinen verottajan kautta? Kallista, turhaa ja byrokraattista. Senkun menee kauppaa ja ostaa sen vtun pyörän, jos sellaisen kokee tarvitsevansa. Nyt niitä saa niin halvalla, että ovat halvempia kuin veroetujen kanssa
Mitä järkeä on vuokranantajan kierrättää veroetuja koroista, yhtiölainoista, jääkaapeista verottajan kautta? Maksaa niillä saamillaan vuokrataloilla nämä kulut ihan itse.
Ja siis, ostan pyöräni ihan itse, mutta minusta on outoja veroetuja, joista luopuminen olisi järkevämpää kuin ansiovertouksen vähennykset.Vuokranantajalle korkomenot ovat tulonhankkimismeno. Ei eroa mitenkään siitä että kauppa maksaa veroa myynti- ja ostohinnan erotuksesta.
Sen sijaan tässä koplauksessa köyhät maksavat rikkaille tuhansien eurojen sähköpyöriä. Minua se ei haitannut laink
Mun tutuissa rikkaat elää pääomatuloilla, joten tällaiset palkkatuloista tehtävät vähennykset eivät heitä kiinnosta. Heidän asiaa ajaa myös nykyhallitus, joten hyvissä käsissä ovat. Palkkatulovähennykset onkin tarkoitettu meille köyhemmille sinulle ja minulle, jotka tarvitsevat palkkaa elämiseen, joten ymmärrän tarpeesi kolehdin keräämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä kommentti saa parikymmentä ylänuolta köyhiltä joita harmittaa rikkaiden veroedun poisto, laitan gofundmen pystyyn.
Sen sijaan että köyhille on pakollista osallistua rikkaiden tuhansien eurojen arvoisiin sähköpyörähankintoihin verojen kautta, voitte vapaaehtoisesti lahjoittaa rahaa keräykseeni. Lupaan että 100% rahoista menee lyhentämättömänä yksinomaan suurituloisten sähköpyöriin.
Tiedätkö mitä? Me köyhät emme vietä kaikkia päiviämme jupisten siitä miten joku etu saattaa koskea jotain muutakin kuin meitä. Sen sijaan rikkaille tuntuu olevan suunnilleen henkilökohtainen loukkaus että joku köyhä saa yhteiskunnalta tukea.
Hallitus nostaa Ruotsin talouden isoon nousuun, kun suomalaiset ostaa jatkossa kaiken Ruotsista.
Tiedätkö miksi suomalaisilla on tyhjä traileri, kun me menevät Ruotsiin. No, ostavat sieltä veneen halvemmalla kuin Suomesta.
Mielenkiintoista että pyörä kauppa kannatti ennen ilman valtion tukiakin.
Laivasta ajetaan Ruotsin puolelle tyhjä traileri perässä ja tullaan takaisin ostetun veneen kanssa. Halvempaa kuin Suomessa.
"Keskimäärin edun saanut polkupyörä maksoi 3500 euroa. Keskituloisella ei ole varaa siihen edunkaan kanssa. Se on se todiste."
Olen itse keskituloinen (n.3300e/kk) ja tallissani on 5000 euron graveli ja 4500 euron maastopyörä. Kumpaakaan ei muuten ole ostettu millään edulla.
Elämä on valintoja siinä mihin rahansa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että pyörä kauppa kannatti ennen ilman valtion tukiakin.
Odotas, kun potkulaki tulee voimaan niin on halpaa kesämökkiä ja asuntoa myynnissä.
Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin ja työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle.
"Keskimäärin edun saanut polkupyörä maksoi 3500 euroa. Keskituloisella ei ole varaa siihen edunkaan kanssa. Se on se todiste."
Eli siis sinulla ei ole todistetta. Ihan keskituloiset ihmiset laittavat autoiluun, matkoihin, sisustukseen jne. tonneja ja taas tonneja. Kyse on siitä mihin kukin haluaa milloinkin panostaa.
Miksi minun pitää maksaa sinun lelusi? T: Antti Laine