Kun vapaa-ajan alkoholin käyttöä aletaan kyttäämään.
Niin mitä aineet näkyvät vähiten aikaa tai eivät näy ollenkaan testeissä? Kysyn siksi kun tuohon se menee kun alkoholin käyttöä aletaan vahtia testeillä.
Kommentit (196)
Miksi alkoholi on laillista mutta kannabis laitonta?
Koskaan en ole järkevää perustelua kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitähän varten ne alkoholit ovat sitten myynnissä, jos työssäkäyvät eivät saa enää vapaa-aikanaan alkoholia kuluttaa..
Kohtuukäyttäjille? Tämän päivän uutisissa esiin nostettu testi nimittäin mittaa vain runsasta ja pitkäaikaista juomista.
Ei mittaa. Testitulokset ovat yksilöllisiä, joten ne eivät ole luotettavia.
En itse juo juuri ollenkaan, mutta onhan tällainen kyttääminen aivan naurettavaa ja todellakin loukkaa yksityisyydensuojaa. Jokainen tehköön vapaa-ajallaan mitä haluaa kunhan on töissä selvinpäin. Muu ei kuulu työnantajalle yhtään mitenkään.
Minun vatsani kyttää minun alkoholinkäyttöäni ja rankaisee heti närästyksellä jos lankean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juopot taas ihan paniikissa.
Alkoholi on ainoa laillinen päihde. Kun sen käyttöä aletaan kyttäämään niin mitä luulet oikeasti tapahtuvan? Raitistuuko ihmiset kuin taikaiskusta vai siirtyvätkö muihin aineisiin? Ei kaikki alkoholia käyttävät ole juoppoja, ei edes suurin osa.
Mihin kukaan tarvitsee alkoholia tai muitakaan päihteitä, oli ne sitten laillisia tai ei? Kysyn ihan mielenkiinnosta, en ärsyttääkseni sinua tai ketään muutakaan. Haluat juoda lasillisen, ok mutta eikö se juoma voi olla alkoholiton versio? Juot humalatarkoituksessa, miksi?
Koska olen riippuvainen alkoholista. Sehän se syy on. Mikä muukaan.
Alkoholi aiheuttaa riippuvuutta. Vähentämällä alkoholia, vähentää suoraan riippuvuutta.
Mitäs ette vastustaneet huumetestejä. Nautin tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stimulantit ei näy pitkään. Kokaiini muistaakseni häviää kaikista nopeimmin. Kannabis voi näkyä viikkoja/jopa kuukauden.
Amfetamiini näkyy vähemmän aikaa kuin kokaiini. C-vitamiini nopeuttaa poistumista. Kannabis näkyy jopa yli 3 kk., mikäli kehon rasvapitoisuus on suuri.
Kokaiini näkyy vähemmän aikaa kuin amfetamiini, ja C-vitamiini ei juurikaan virtsan pH:ta alenna, mutta ammoniumkloridi (salmiakki) kyllä.
Heh. Tällainen testaus kun olisi aloitettu joskus 70-luvulla, niin koko suomen talouselemä olisi kuihtunut siihen.
Niihin aikoihin peilaten tämä vaikuttaa taas lähinnä siltä, että pitää väkisin kehittää uusia ongelmia jostain.
En saa lainattua asiallisesti, mutta:
"Litra nelosolutta on 53 grammaa alkoholia eli kaksi tuoppia on se rankka kulutus."
Tuleehan se toki suurkuluttajalle ikävänä yllätyksenä, että alkoholin kohtuukäyttöä ei ole yli viisi annosta päivittäin, ja suurkulutuksen raja on miehillä 7 annosta vuorokaudessa tai 24 annosta viikossa (naisilla 5 ja 16). Eli kyllä 5+ annosta päivittäin pidemmän aikaa on alkoholin rankkaa käyttöä, jolla on terveysvaikutuksia, vaikka tällaisia suurkuluttajia olisi paljon.
Edelleen, satunnainen kahden nelosoluttuopin juominen ei juurikaan heilauta tuossa testissä. Pitkäaikainen kohtuukulutus ei näy tuossa testissä. Siinä näkyy muutaman viikon takainen suurkulutus. Alkoholinkäyttöä ei tarvitse tämän testin takia lopettaa ja jos testin seuraamukset pelottavat, on ihan hyvä tutkailla alkoholin kulutustaan.
(Kyllä, olen toisinaan juonut yli viisi annosta alkoholia kerrallaan. En ole sitä mieltä, että niillä kerroilla olen käyttänyt alkoholia kohtuudella, vaikka en koskaan ole ollutkaan missään änkyräkännissä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää positiivisia puolia pienyrittäjyydessä. Onneksi ei ole kyttäävää työterveyshuoltoa ja itse itseni pomona en verikokeita edes itseltäni vaatisi.
Kyllä nyt eletään psykopomojen kulta-aikaa. Joku raivoraitis pomo saa nyt ihan mielivaltaisesti selvitellä kuka työntekijöistä nauttii vapaillaan (!!!!) alkoholia ja kuka taas on raivoraittiille mieleinen raitis tyyppi. Väliäkö sillä kumpi töissä tekee hommat paremmin, ideologia on ideologiaa.
No tiedättepä miltä jostain harmittomasta satunnaispössytelijästä tuntuu.
Niinpä ja vaikka kannabis on laitonta se on yli sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiketi osa huumeista ei näy. Olen kuullut ihmisten käyttävän huumeita kun ei tule krapulaa eivätkä haise. Hienoo, just tätähän me halutaanki, vai?
Miksi pitäisi käyttää huumeita tai alkoholia. Tai mitään päihteitä ?
Siksi että niistä saa nautintoa joka auttaa jaksamaan arkea. Jos ei ole mitään nautintoa niin sama heittää lusikka nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusi aika ja uudet aineet. Toimii kuin orpon hallitusohjelma.
Onneks Ex-pääministeri näytti jauhojengeineen mallia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti alkoholia juovat hölmöt siirtyvät sitten toisiin aineisiin, jolleivat alkoholia uskalla enää kitata. Tokihan hölmöjen täytyy lanttu saada sekaisin tavalla tai toisella.
Alkoholi nyt alkaa muutenkin olemaan ikäloppujen päihde. Eri päihteiden käyttömäärien suhdeluku tulee tasaantumaan huomattavasti kun suuret ikäluokat poistuvat.
Totta. Rikoksia tehdään koko ajan enemmän ja enemmän huumeiden vaikutuksen alaisena. Liikennerikkomuksiin sekä omaisuus- ja väkivaltarikoksiin liittyy nykyään erittäin usein huumeet tavalla tai toisella.
Ja näitä rikosksia tehtailevat ovat järjestäin demareita, vihersikoja tai kommareita!
Meillä pomo on ohjeistanut vaihtamaan viinan pössyyn ja on muuten hyvä homma se!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi aika ja uudet aineet. Toimii kuin orpon hallitusohjelma.
Onneks Ex-pääministeri näytti jauhojengeineen mallia!
Kokaiinia käyttävät eniten rikkaat ja varakkaat. Kokoomus edustaa niitä ja olen aivan varma että vapaa-ajalla kokoomuslaiset ovat näiden edustamiensa ihmisten juhlissa käyttäneet kokaiinia. Sitä en tiedä kuinka moni on käyttänyt mutta syön piponi jos kukaan niistä ei ole käyttänyt.
"Alkoholinkäyttöä ei tarvitse tämän testin takia lopettaa ja jos testin seuraamukset pelottavat, on ihan hyvä tutkailla alkoholin kulutustaan."
Nyt menee käsitteet taas iloisesti sekaisin. Suurkulutus on terveydelle haitallista juomista, mutta mitä se työnantajalle kuuluu sen enempää kuin vaikka tupakointi, jos henkilö on työkykyinen?
Näin siinä käy kun kehokin ja siitä kerättävä data on olevinaan työnantajan omaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi alkoholi on laillista mutta kannabis laitonta?
Koskaan en ole järkevää perustelua kuullut.
Etkä kuule koska sellaista ei ole. Kannabiksen kieltoon on niin "hyvä" syy kuin porttiteoria. Sekin on keksitty valhe kun parempaa syytä kieltoon ei keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää positiivisia puolia pienyrittäjyydessä. Onneksi ei ole kyttäävää työterveyshuoltoa ja itse itseni pomona en verikokeita edes itseltäni vaatisi.
Kyllä nyt eletään psykopomojen kulta-aikaa. Joku raivoraitis pomo saa nyt ihan mielivaltaisesti selvitellä kuka työntekijöistä nauttii vapaillaan (!!!!) alkoholia ja kuka taas on raivoraittiille mieleinen raitis tyyppi. Väliäkö sillä kumpi töissä tekee hommat paremmin, ideologia on ideologiaa.
No tiedättepä miltä jostain harmittomasta satunnaispössytelijästä tuntuu.
Niinpä ja vaikka kannabis on laitonta se on yli sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi.
Eli 100 000% vähemmän haitallista? Eli jos alkoholi on 50% haitallista kannabis on siten 99 950 % hyödyllistä?
Ei näemmä kannabiksen käytöllä enää matematiikassa pärjää. 😆🤣😆
Koska olen riippuvainen alkoholista. Sehän se syy on. Mikä muukaan.